יאניס הודה: "דוראנט הכי הטוב בעולם". גם לברון התמוגג מהמופע

קווין דוראנט | Elsa/Getty Images

כוכב הנטס לא נח לשנייה והתפוצץ עם טריפל דאבל ו-49 נקודות בדרך ל-2:3 על הבאקס בסדרה. ג'יימס החמיא: "תעריכו כל עוד אתם יכולים". היווני שיבח: "צריך לעשות לו חיים קשים בתקווה שיחטיא". וגם: הקאמבק של הארדן

(גודל טקסט)

ללא קיירי אירווינג הפצוע, ועם ג'יימס הארדן שחזר מפציעה אך נראה חלוד עם חמש נקודות בלבד, קווין דוראנט היה האיש שאמור לסחוב הלילה (בין שלישי לרביעי) את ברוקלין נטס במשחק החמישי של סדרת חצי גמר המזרח נגד מילווקי באקס. הפורוורד הוותיק, שכזכור, חזר העונה לאחר פציעה שהשביתה אותו לכל אורך העונה שעברה, שיחק 48 דקות ללא מנוחה של שנייה, התפוצץ עם טריפל דאבל של 49 נקודות, 17 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, בדרך ל-108:114 וליתרון 2:3 בסדרה.

ללא ספק, מדובר באחת ההופעות הגדולות בקריירה של דוראנט, ובאחת התצוגות הגדולות של שחקן בפלייאוף בשנים האחרונות. אף שחקן לא רשם בפלייאוף שורה סטטיסטית של 10-15-45, והדבר המדהים, כפי שהגדירו בארצות הברית, הוא שהכוכב לא היה נראה עייף למרות ששותף לכל 48 הדקות: "לא תכננתי לשחק את כל הדקות, אבל כאשר המשחק החל לזרום אמרתי למאמן שאם הוא רוצה להוריד אותי לשתי דקות זה בסדר", אמר דוראנט, "אמרתי לו שאני מרגיש טוב והוא נתן לי להמשיך".

המאמן סטיב נאש שיבח את הכוכב שלו אחרי המופע הענק: "זה מגוחך מה שהוא מסוגל לעשות. בלילה כזה, כשאנחנו פצועים, לעשות את מה שעשה, הופך אותו לאחד הגדולים בכל הזמנים". ג'ף גרין, האקס פקטור של הנטס הלילה עם 27 נקודות, ידע גם הוא מי היה הכוכב הגדול של הערב: "העולם שוב פעם רואה מי השחקן הטוב בעולם". התגובות ברשתות החברתיות לא איחרו להגיע, וגם לברון ג'יימס, יריב גדול של דוראנט על הפרקט לאורך השנים, כתב: "זו גדולה! תעריכו את זה כל עוד אתם יכולים". בנוסף, בארה"ב נכתב כי דוראנט "הפך לאוסקר רוברטסון, מייקל ג'ורדן ומג'יק ג'ונסון באותו משחק. הופעה אגדית".

שבע דקות לסיום הרבע השלישי, הבאקס עוד הובילו ב-17 נקודות והיו בדרך ליתרון בסדרה, אך את דוראנט זה לא הבהיל. כוכב הבאקס, יאניס אנטטוקומפו, לא חסך במחמאות כלפי היריב שהכניע אותו: "הוא השחקן הכי טוב בעולם כרגע, אחד הקלעים הגדולים אי פעם. אנחנו צריכים לעשות לו חיים קשים. אנחנו צריכים לנצח אותו כקבוצה, לשמור עליו כקבוצה ולגרום לו לקחת זריקות קשות בתקווה שהוא יחטיא".

בעניין אחר, הנטס קיבלו בחזרה הלילה את ג'יימס הארדן, שנפצע בדקה הראשונה של המשחק הראשון בסדרה. הארדן הדהים כששותף ל-46 דקות, אך החלודה הייתה ניכרת וכך גם ההשפעה של הפציעה, והוא סיים עם חמש נקודות בלבד ועם סל שדה אחד מעשרה ניסיונות. הארדן עצמו סיפר על ריבוי הדקות עם החזרה מפציעה: "לא ציפיתי לשחק, אז 46 דקות זה הרבה, אבל אני בנוי לזה".

ג'יימס הארדן | Elsa/Getty Images

נאש התייחס להחלטה לשתף את הגארד למרות המגבלות: "הוא רוצה לשחק ולזכות באליפות. הוא אוהב את הפלייאוף ואת האפשרות לשחק בתקופה הזו של השנה. אנחנו צריכים לתמוך בו ולעזור לו. זו סיטואציה טריקית, אבל אנחנו מוכנים ללכת איתו בדרך הזו. הוא היה אדיר עבורנו השנה ואנחנו רוצים לעזור לו". גם כוכב הערב, דוראנט, שיבח את חברו על המאמץ וההקרבה: "זה היה מעורר השראה. שמחנו עבורו והוא נתן לנו ניצוץ נוסף. אולי דף הסטטיסטיקה יגיד שהוא לא היה גדול אבל האנרגיה שלו הייתה במקום". בערב בו דוראנט מתפוצץ עם הופעה היסטורית שכזו, כנראה שגם ערב חלש סטטיסטית של הארדן מספיק כדי להשיג את הניצחון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי