נכנסו לטרנס: על הניצחון ההיסטורי של הקליפרס והגיבור הלא צפוי

טרנס מאן ופול ג'ורג' | Kevork Djansezian/Getty Images

ללא קוואי לאונרד הפצוע, מאן סיפק הצגה בלתי נשכחת והחזיר את קבוצתו מהקבר בדרך לגמר מערב ראשון אי פעם עבור המועדון. "הורדנו את הקוף מהגב", אמר פול ג'ורג' בסיום. כל השיאים, ההישגים והציטוטים

(גודל טקסט)

איזה משחק מדהים קיבלנו הלילה (בין שישי לשבת) בסטייפלס סנטר. במהפך שייזכר עוד שנים רבות, לוס אנג'לס קליפרס המקומית הגיעה למשחק מספר שש בסדרת חצי גמר המערב, מחקה פיגור של 25 נקודות (!) וגברה על יוטה ג'אז, בניצחון שסגר עבורה 2:4 בסדרה והעלה אותה לגמר המערב לראשונה בתולדותיה. כוכב המשחק הלא צפוי היה דווקא טרנס מאן, שצלף 39 נקודות אדירות בדרך לקאמבק שהחל אי שם באמצע הרבע השלישי.

לאחר התפוצצות של יוטה שהגיעה ליתרון 50:75 בפתיחת המחצית השנייה, המארחת התחילה להיכנס לקצב. ללא קוואי לאונרד הפצוע, מי שלקח את המושכות היה דווקא מאן, שקלע 20 נקודות במהלך הרבע השלישי. שימו לב לנתון הבא: עד כה בקריירה, הפורוורד רשם ארבעה משחקים שלמים בלבד בהם הוא קלע מעל 20 נקודות. הערב, הוא עמד על 34 נקודות כבר אחרי שלושה רבעים בדרך לשיא קריירה של 39 נקודות בסיום המשחק. אגב, הוא גם קבע שיא כל הזמנים למספר נקודות ברבע אחד לשחקן קליפרס בפלייאוף. סך הכל לא רע עבור שחקן שנה שנייה בליגה שמרוויח מעט יותר ממיליון וחצי דולר לעונה.

"כשדונובן מיטשל קלע את השלשה בתחילת הרבע השלישי, הרגשתי שלא רצינו ללכת הביתה", אמר מאן, גיבור הניצחון, שהוסיף: "הם השאירו אותי פנוי ופגעתי בזריקות שלי. ההתקפה תדאג לעצמה אם אתה בטוח במשחק שלך", ניתח הפורוורד בן ה-24. בסיום נרשם רגע משעשע כשמאן הגיע לעמדת הראיונות, שם הופתע לגלות את סכום הנקודות אותו הוא קלע במשחק. "האמת היא שהפעם האחרונה שהסתכלתי למעלה לעבר לוח הקלעים היו לי 34 נקודות, זה הדבר האחרון שאני זוכר", אמר מאן.

לוס אנג'לס קליפרס | Kevork Djansezian/Getty Images

"השמחה וההתרגשות הגיעו כעת, אבל רק לאחר שהרגשנו את הקוף יורד מהגב של הקליפרס בכל פעם שהגענו לחצי גמר המערב. בפלייאוף מדובר על 'חפירה' ומאבק חזרה. הראינו זאת העונה פעם אחרי פעם", אמר פול ג'ורג', שבהיעדר קוואי לאונרד סיפק את הסחורה עם 28 נקודות ומנהיגות חשובה, ובכך השתיק את מבקריו שטענו להיעלמות שלו בכל פעם שקבוצתו זקוקה לו.

כנראה שאחרי 51 שנה בהן הפרנצ'ייז מעיר המלאכים קיים במהלכן הוא לא הגיע לגמר המערב ולו פעם אחת (עד הלילה כמובן), שחקני הקליפרס היו צריכים לרשום את ההיסטוריה עם הופעה שכללה מספר נתונים חסרי תקדים בפני עצמם. זוהי הפעם הראשונה אי פעם שקבוצה חוזרת פעמיים מפיגור 2:0 באותו פלייאוף. נזכיר שרק בעונה שעברה, הקליפרס שמטו יתרון 3:1 נגד דנבר נאגטס בסדרת חצי גמר המערב, ואף הגדילו לעשות שהפסידו בכל אחד משלושת המשחקים האחרונים לאחר שהוליכו ביתרון דו ספרתי. בהחלט סגירת מעגל עבור טיירון לו וחניכיו.

מעבר לכך, הג'אז, להזכירכם הקבוצה שסיימה את העונה הסדירה עם המאזן הטוב בליגה, חתומה על נתון קצת פחות מעודד עבורה: עד המשחק הלילה, היא החזיקה במאזן 1:232 בכל הזמנים במשחקים בהם הובילה ב-25 נקודות ומעלה. בנוסף, אף קבוצה לא חזרה מפיגור 20 נקודות ומעלה במשחק פלייאוף שבסופו היא גם סגרה סדרה. סיום עגום לעונה נהדרת של קווין סניידר ושחקניו.

פול ג'ורג ודונובן מיטשל | Kevork Djansezian/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי