והרי החדשות: עשרה דברים לשים אליהם לב בגמר NBA שונה מתמיד

יאניס אנטטוקומפו שומר על כריס פול | Christian Petersen/Getty Images

פיניקס ומילווקי שבות למעמד השיא אחרי עשרות שנים עם נתון כמעט יוצא דופן: שחקן אחד בלבד משתיהן שותף בגמר ואף לא אחד זכה בתואר. וגם: היחיד שהבטיח טבעת בלי קשר לזהות המנצחת וכריס פול, שכמעט הצטרף לבאקס

(גודל טקסט)

אחרי פלייאוף מותח, שכלל סדרות נהדרות ולצערנו גם לא מעט פציעות, הגיע רגע האמת של עונת ה-NBA. פיניקס סאנס תארח מחר בלילה (בין שלישי לרביעי) את מילווקי באקס למשחק הראשון של גמר ה-NBA, בין שתי קבוצות שלא רגילות לקחת חלק ברגע השיא של העונה. לקראת סדרת הטובה משבעה משחקים, הבאנו לכם את הסיפורים הגדולים של הגמר מעשר נקודות מבט שונות.

* השחקן המבוגר ביותר של מילווקי, פי ג'יי טאקר, נולד 11 שנה אחרי הפעם האחרונה שהבאקס הגיעו לגמר ה-NBA. למעשה, בפעם האחרונה שמילווקי הייתה בגמר – היא עשתה זאת כנציגת המערב.

* אותה הופעה האחרונה קרתה ב-1974, בביקור השני של הבאקס בגמר. האליפות היחידה שלהם הושגה ב-1971. פיניקס, לעומת זאת, ביקרה בגמר פעמיים – ב-1976 ו-1993 – ובשני המקרים הפסידה.

ג'יי קראודר. היחיד בסדרה עם ניסיון בגמר | Sean M. Haffey/Getty Images

* מצפה לנו גמר של שחקנים חסרי ניסיון במעמדים הללו. למילווקי אין אף שחקן ששותף עד כה בגמר ה-NBA, ולפיניקס יש אחד כזה בלבד: ג'יי קראודר, עם שישה משחקים במעמד. לשם השוואה, ללייקרס בעונה שעברה היו 123 משחקים משותפים במעמד השיא של הליגה. הקבוצה האחרונה שזכתה באליפות אף שהגיעה לגמר ללא דקת ניסיון? גולדן סטייט של 2015. הגמר האחרון שהפגיש שתי קבוצות ללא אף שחקן שזכה באליפות (קראודר הפסיד בגמר עם מיאמי אשתקד) – 1977.

* שתי הקבוצות נפגשו פעמיים בעונה הסדירה ובשני המקרים זה הלך הכי צמוד שאפשר: במפגש הראשון, בפברואר, ניצחו הסאנס 124:125, חרף 47 נקודות של יאניס אנטטוקומפו – שהחטיא ממש על הבאזר. באפריל, השיגו הסאנס 127:128 אחרי הארכה, בזכות קליעת עונשין דרמטית של דווין בוקר.

יאניס אנטטוקומפו. עדיין מחפש ניצחון ראשונה העונה מול הסאנס | Christian Petersen/Getty Images

* יהיה זה מפגש בין שתי ההגנות הטובות ביותר בפלייאוף: פיניקס ספגה עד כה 101.9 נקודות בלבד למשחק, בעוד מילווקי מיד אחריה עם 103.5 נקודות. גם בכל הנוגע לאחוזי קליעה – הסאנס מחזיקים את היריבות על 43 אחוז בלבד מהשדה, הכי מעט בכל הפלייאוף; מילווקי רביעית עם 44.3 אחוז.

* לפי סוכנויות ההימורים בארצות הברית, פיניקס היא הפייבוריטית לזכיה באליפות, עם יחס של -175. מילווקי עומדת על +155. כריס פול הוא כרגע הפייבוריט לזכות בתואר ה-MVP של סדרת הגמר (+150), לפני יאניס אנטטוקומפו (+200), דווין בוקר (+275), כריס מידלטון (+800), דיאנדרה אייטון (+1,800) וג'רו הולידיי (+2,200).

דווין בוקר מול כריס מידלטון. אחד מהם יהיה ה-MVP של הסדרה? | Christian Petersen/Getty Images

* מה לגבי יתרון הביתיות? הסאנס (שמחזיקים בו) עומדים עד כה בפלייאוף על מאזן של 2:6 בבית – בדיוק כמו מאזן החוץ שלהם. הבאקס השיגו עד כה 1:7 בבית ו-4:5 בחוץ.

* טריי יאנג סיים את הפלייאוף הראשון הנהדר שלו עם 461 נקודות – רק ריק בארי קלע יותר בפלייאוף הבכורה שלו (531). דווין בוקר יוכל לנפץ את השיא, לאחר שצבר עד כה 432 נקודות בפוסט-סיזן הראשון שלו.

טורי קרייג. יקבל טבעת גם אם הסאנס יפסידו | Harry How/Getty Images

* שחקן אחד כבר ניצח את הגמר הזה: טורי קרייג. השומר המצוין יזכה בטבעת בין כה וכה, לאחר שהתחיל את העונה במילווקי ויסיים אותה בפיניקס.

* בקיץ שעבר שילמה מילווקי מחיר כבד כדי להנחית את ג'רו הולידיי בקבוצה. כעת כבר קל לשכוח את המועמד המוביל של הבאקס לעמדת הרכז, לאחר ההדחה המאכזבת מהפלייאוף אשתקד: כריס פול. גם בקיץ 2019 הוזכר CP3 כמועמד לבאקס, ואף הביע רצון לשתף פעולה עם יאניס אנטטוקומפו. כעת הרכז הוותיק יתחרה מול היווני על טבעת ראשונה בקריירה.

ג'רו הולידיי. שידרג את הבאקס | Elsa/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי