"יכבוש את אוהדי הסלטיקס": בבוסטון מתכוננים לבואו של מדר

ים מדר | אודי ציטיאט

לקראת הופעתו של הרכז בליגת הקיץ, ב"פורבס" ערכו כתבה מקיפה עליו וראיינו את מאמנו האישי יוגב ברדוגו, שהשווה אותו לראג'ון רונדו והתייחס לשיפור בקליעה מחוץ לקשת

(גודל טקסט)

אחרי שהתאמן בלאס וגאס מתחילת החודש, ים מדר יגיע היום (שני) לבוסטון לקראת המפגש הראשון שלו עם הנהלת הסלטיקס והנשיא לענייני כדורסל במועדון, בראד סטיבנס, לפני שהוא מופיע במדי הקבוצה בליגת הקיץ. בבוסטון סקרנים לדעת מה יקבלו מהרכז שנבחר במקום ה-47 בדראפט 2020 ולכן הכתב כריס גרנהאם, המסקר את הקבוצה עבור "פורבס", ראיין את המאמן הישראלי יוגב ברדוגו שמדר עובד בצמוד אליו מאז גיל 12.

"הוא שקול, שונה וערמומי. רוצח על המגרש", סיפר ברדוגו. "הוא תמיד במוד התקפי בשני הצדדים של המגרש. הוא קוסם במשחק הפיק אנד רול, הן בפיק אנד פופ ובגלגול קצר. הוא חכם ביחס לגילו מבחינת IQ. לימדו אותו כדורסל ברמה גבוהה מאוד מגיל צעיר, אבל גם לו יש חלק בזה. יש לו חוש למשחק מהיום שפגשתי אותו לראשונה. הוא גארד מוביל אמיתי, מנהל על המגרש".

בכתבה המקיפה שנערכה על מדר, בארצות הברית הדגישו את השיפור אצלו בכל הנוגע לקליעה לשלוש. ב-30 משחקי ליגה בעונה האחרונה, קפטן הפועל תל אביב העלה את האחוזים שלו מחוץ לקשת מ-27% ל-41%, כשהוא לוקח 4.4 זריקות לשלוש בממוצע למשחק לעומת 2.5 בלבד בעונת 2019/20. גרנהאם ציין כי מדר למד "להעניש" בקליעה מרחוק את השומרים שלו, כשאלה מחליטים לעבור מתחת לחסימות. "בחירת הזריקות שלו וקבלת ההחלטות הן ברמות הגבוהות ביותר", המשיך ברדוגו. "הוא לוקח החלטות מבריקות וזריקות גדולות, דבר שלדעתי תרם לאחוזים שלו לשלוש".

ים מדר | דני מרון

מדר זכה גם לשבחים על כישוריו ההגנתיים, כשבצד הזה של הפרקט הוא מנצל את מוטת הידיים הארוכה שלו כדי לשמור על מספר עמדות. "הוא נמרץ ובעל 'רוע' בהגנה, חיה בהגנה. מאוד חכם גם הרחק מהכדור ובקריאת נתיבי מסירה. הוא הכי מלהיב שיש".

המאמן האישי של הרכז הוסיף גם השוואה לפוינט גארד אחר, שרשם פרק מוצלח מאוד במדי הסלטיקס: "הוא יכול לתת לך 25 נקודות, אבל גם אם יהיו לו שבע, שמונה או תשע, הוא יהיה מרוצה. יש רכז אחר ששיחק באותו הסגנון ועזר לבוסטון לזכות באליפות. השם שלו הוא ראג'ון רונדו. אני מאוד אוהב לעשות את ההשוואה הזו, כי זה מה שהוא".

לסיום, ברדוגו הוסיף על מדר: "הוא לוחם, הוא ווינר, משחק בשביל לנצח ולא רודף אחרי מספרים. המספרים רודפים אחריו כי הוא ווינר. הוא שחקן קבוצתי נהדר. הוא משחק עם לב ותשוקה. הוא מהנה ומבדר. זה ים. אני מאמין שהוא יכבוש את אוהדי הסלטיקס וה-NBA. אני חושב שים מדר נולד לעשות את זה".

בראד סטיבנס. יתרשם מים מדר? | Sarah Stier/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי