הבלוק של יאניס מטריף את ה-NBA, בוקר שבר את שיא כל הזמנים

הבלוק של יאניס אנטטוקומפו על דיאנדרה אייטון | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images

החסימה של היווני ב-103:109 של מילווקי על פיניקס מהדהדת. איגודלה: "בסטייל של לברון", הולידיי: "של האליטה". כוכב הסאנס (42 נק') הפך לשיאן הנקודות אי פעם בפלייאוף בכורה ושבר שיאים יחד עם מידלטון (40 נק')

(גודל טקסט)

סדרת גמר כל כך צמודה כמעט ולא הייתה בשנים האחרונות ב-NBA, והסדרה הנוכחית בין מילווקי לפיניקס בינתיים משאירה אותנו במתח ענק מבלי לדעת לאיזה כיוון זה הולך. הבאקס השוו הלילה (בין רביעי לחמישי) ל-2:2 את הסדרה אחרי שגברו 103:109 על הסאנס, ובכך השלימו קאמבק אחרי שפיגרו 2:0. המשחק החמישי ייערך בלילה שבין שבת לראשון אצל פיניקס, והמשחק השישי שעשוי להיות המכריע ייערך בין שלישי לרביעי באירוח מילווקי.

אין ספק שהדבר שאולי יהפוך לזכור ביותר ממשחק 4 של סדרת הגמר הוא הבלוק האדיר של יאניס אנטטוקמפו על דיאנדרה אייטון, דקה ו-14 שניות לסיום – בלוק שממש הביא למילווקי את הניצחון. ברשת וב-NBA פשוט היו בטירוף מהחסימה של היווני, שסיפר אחרי המשחק: "הייתי בטוח שהוא הולך להטביע עליי".

לרבים זה הזכיר את הבלוק הענק של לברון ג'יימס על אנדרה איגודלה בגמר של 2015/16 – כולל איגודלה עצמו. שחקנה בן ה-37 של מיאמי פרגן לאנטטוקומפו בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "החסימה של יאניס הייתה מטורפת, בסטייל של לברון".

גם חבריו של יאניס לקבוצה פרגנו לכוכב, שסיים את המשחק עם 24 נקודות, 14 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. אחד מהם הוא כריס מידלטון, שסיפק ערב אדיר משלו עם 40 נק' ואמר: "יאניס היה מדהים. הוא עושה את הדברים האלה כל השנה, חוסם זריקות ומשנה זריקות. הוא זה שהביא לנו את הניצחון". גם ג'רו הולידיי פרגן: "זה היה בלוק של האליטה".

מן העבר השני, דווין בוקר סיפק הופעה אדירה בפיניקס וסיים עם 42 נקודות – שלא הספיקו לו ולחבריו. בכך, בוקר עשה היסטוריה כאשר הפך לשיאן הנקודות בכל הזמנים בפלייאוף הבכורה שלו. הוא שבר את שיאו של ריק בארי מ-1967 ועקף אותו ואת דוקטור ג'יי. ויש לו עוד שני משחקים לפחות בסדרה הזו, כן?

ההופעות האדירות של בוקר ומידלטון בשני צדי המגרש בהחלט מיוחדות. הם צמד היריבים הרביעי בסך הכל בכל הזמנים שכל אחד מהם קולע 40 נקודות ומעלה בגמר NBA, והראשון מאז עשו זאת שאקיל אוניל ואלן אייברסון ב-2001. קדמו להם מייקל ג'ורדן וצ'ארלס בארקלי ב-1993 וג'ון האבליצ'ק וג'רי ווסט ב-1969. אכן, מדהים.

פיניקס יכולה להיות מאוד מאוכזבת, שכן מלבד בוקר כל שחקניה הציגו משחק חלש, וגם כריס פול שרשם מספר איבודים, כולל אחד קריטי במיוחד. הסאנס איבדו יתרון כפול, אך ינסו במשחק הבא לעלות ל-2:3 ולהמשיך את המגמה הנוכחית בסדרה – קבוצת הבית מנצחת. פול הוותיק אמר: "זה קשה מאוד, אבל אנחנו חייבים להחזיר לעצמנו את היתרון. בגלל זה נלחמנו כל העונה כדי להגיע לאולם הביתי".

הבלוק של יאניס אנטטוקומפו על דיאנדרה אייטון | Stacy Revere/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי