ניצחון מזכייה באליפות: מילווקי באקס ניצחה בפיניקס ועלתה ל-2:3 בגמר

יאניס אנטטוקומפו וכריס מידלטון | Ronald Martinez/Getty Images

אלופת המזרח נקלעה לפיגור 16 נק' ברבע הראשון, אך אנטטוקומפו (32 נק'), מידלטון (29 נק') והולידיי (27 נק', 13 אס') הפכו ל-119:123 וברביעי במשחק בית יוכלו לזכות באליפות ראשונה עבור הפרנצ'ייז אחרי 50 שנה

(גודל טקסט)

ניצחון שלישי ברציפות למילווקי באקס והיא זקוקה לעוד אחד בלבד כדי לזכות באליפות השנייה בתולדותיה והראשונה מאז 1970/71. מילווקי כבר הוכיחה בחצי גמר המזרח נגד ברוקלין נטס שהיא יודעת לחזור מפיגור כפול, הכריעה את אטלנטה הוקס בגמר המזרח ללא יאניס אנטטוקומפו הפצוע והבוקר (ראשון) שרדה מותחן גדול בפיניקס, גברה 119:1123 על הסאנס והיא ביתרון 2:3 – קרובה מתמיד לטבעת האליפות אחרי ניצחון חוץ ראשון בסדרה. המשחק השישי בסדרה, שעשוי להכריע את העונה כולה, ייערך בלילה שבין שלישי לרביעי במילווקי.

פיניקס החלה את סדרת הגמר בהתלהבות שיא ועם יכולת אדירה של כריס פול בן ה-36 שמחפש טבעת ראשונה וכנראה יחידה בקריירה, אבל כמו בשני המשחקים הקודמים, הפעם מצאה את עצמה רודפת אחרי מילווקי ונקלעה בשיא לפיגור של 14 נקודות – וכל זאת למרות שהיא בעצמה הוליכה ב-16 נקודות יתרון כבר ברבע הראשון!

אם הרבע הראשון הסתיים ב-21:37 מוחץ לזכות המארחת, הרבע השני כבר היה היפוך מושלם – מילווקי השיבה ב-43 נקודות משלה, ספגה 24 בלבד והצליחה לרדת להפסקה ביתרון מינימלי, כל הדרך למשחק הפורה ביותר שלה בסדרת הגמר מבחינה התקפית וכמובן לניצחון חוץ ראשון בסדרה, כזה שמציב אותה במרחק ניצחון אחד בלבד מאליפות ראשונה אחרי 50 שנה.

כריס פול. הפנים אומרות הכל | Christian Petersen/Getty Images

יאניס אנטטוקומפו אמנם החטיא זריקת עונשין קריטית בדקת הסיום (4 מ-11 מהקו), אבל גם תיקן כעבור מספר שניות עם אליופ מרשים, סיים עם 32 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים והוא קרוב מתמיד לאליפות ראשונה בקריירה. לצדו כיכבו גם כריס מידלטון שקלע 29 נקודות ובעיקר ג'רו הולידיי, שבנוסף ל-27 נקודות ו-13 אסיסטים גם חטף שלושה כדורים ובמשחק הגנה כביר מנע מהמארחת לנצח בשניות הסיום.

כריס פול אמנם הגיע ל-21 נקודות בסיום המשחק, אבל היה זה עוד משחק פושר לכל היותר של הרכז הוותיק. לדקות ההכרעה הוא הופיע ולראיה 10 נקודות שקלע ברבע האחרון ובמהלך המשחק הוא גם מסר 11 אסיסטים, אבל ברוב הדקות השפעתו הייתה חסרה והדבר כמובן הקשה גם על דווין בוקר, שלמרות הכל קלע 40 נקודות במשחק מצוין. דיאנדרה אייטון רשם דאבל דאבל של 20 נקודות ו-10 ריבאונדים.

יאניס אנטטוקומפו | Christian Petersen/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי