אחרי 50 שנה: מילווקי באקס שוב אלופת ה-NBA, אנטטוקומפו ה-MVP

יאניס אנטטוקומפו | Jonathan Daniel/Getty Images

תואר שני בהיסטוריה לבאקס, שהשלימו 2:4 על פיניקס בסדרת הגמר אחרי 98:105 בזכות תצוגת תכלית של היווני: 50 נקודות, 14 ריבאונדים ו-5 חסימות. כריס פול נעצר על שפת הבאר

(גודל טקסט)

ב-NBA יש אלופה חדשה וקוראים לה מילווקי באקס: יאניס אנטטוקומפו סיפק הלילה (בין שלישי לרביעי) את המשחק הגדול ביותר בקריירה שלו והוביל את קבוצתו לניצחון 98:105 על פיניקס סאנס, שסגר 2:4 בסדרה. זהו התואר השני בהיסטוריה של מילווקי והראשון מזה 50 שנה, הישג שכבר עכשיו מחזק משמעותית את הקייס של הכוכב היווני בדיון על האירופאי הגדול בכל הזמנים בליגה הטובה בעולם. הבאקס, שחזרו מפיגור כפול בסדרה, הם הקבוצה הראשונה שעושה זאת בשלב הגמר וזוכה באליפות מאז דאלאס ב-2006.

בשתי העונות הקודמות חוו הבאקס אכזבות בפלייאוף, זאת על אף שאנטטוקומפו זכה בתואר ה-MVP של העונה הסדירה שנתיים רצוף. אלא ש"הגריק פריק" הביע אמון במועדון שבחר אותו בדראפט כשאף אחד לא ידע לאיזו מפלצת כדורסל הוא צפוי להפוך, האריך את חוזהו והעונה השיג את היעד המיוחל: הנפת גביע לארי אובראיין. יאניס נבחר כמובן פה אחד לשחקן המצטיין בסדרת הגמר וכעת הוא ושני אחיו אלופי NBA: ת'נאסיס שמשחק עמו במילווקי וקוסטאס, שהיה חבר בסגל הלייקרס אשתקד.

בצד השני, הלב של כריס פול נשבר. הרכז הוותיק, שצפוי להיכנס בעתיד להיכל התהילה, נעצר על שפת הבאר בגיל 36 ולא בטוח אם יזכה להזדמנות נוספת להשיג את טבעת האליפות שהוא חולם עליה כל הקריירה. מי שכבר מעכשיו ממתין בכיליון עיניים לצ'אנס הבא הוא דווין בוקר, שללא ספק ביסס את מעמדו בין הכוכבים הגדולים ביותר בליגה, אך הלילה לא הראה יכולת מספיק טובה כדי לעזור לפול ולסאנס לכפות משחק שביעי בסדרה.

יאניס ומאמנו, בודנהולזר | Jonathan Daniel/Getty Images
נבחר פה אחד ל-MVP. אנטטוקומפו | Jonathan Daniel/Getty Images

הפתיחה הייתה כולה של מילווקי, שלמרות כמות איבודים גבוהה (בעיה שגם פיניקס סבלה ממנה במקביל) ניצלה את האנרגיות מהיציעים כדי לעלות ליתרון דו ספרתי ולעצור את האורחת על 16 נקודות בלבד ב-12 הדקות הראשונות, תוך שהיא קולעת 29 משלה. ברבע השני התהפכו היוצרות וכריס פול התחמם, בעוד כריס מילדטון ספג עבירה שלישית וירד לספסל. CP3 התגבר על היעדר הסיוע מצדו של דווין בוקר והוביל את פיניקס לרבע של 13:31, בדרך ליתרון 42:47 בהפסקה.

יאניס אנטטוקומפו, שהציג יכולת מצוינת במחצית הראשונה, פשוט השתלט על המשחק החל מהרבע השלישי והחל לדרוס את כל מה שעמד בדרכו לטבעת, במקביל ללחימה הגנתית יוצאת דופן מצדו וכל זאת כשהוא קולע באחוזים אדירים מקו העונשין. היווני תרם 12 נקודות מהירות והחזיר למילווקי את היתרון. בצד השני, בוקר נכנס לעניינים ועם סיומת חזקה לרבע, קבע שוויון 77:77 לקראת דקות המאני טיים.

שני מחליפים בלטו בכל צד בתחילת הרבע האחרון: פרנק קמינסקי המפתיע תרם דקות טובות בפיניקס, בעוד בובי פורטיס האנרגטי חיפה על אנטטוקומפו בזמן שהכוכב זכה למנוחה קצרה על הספסל. יאניס שב למגרש וניפץ את שיא הקריירה שלו בנקודות בפלייאוף (42), אותו קבע מוקדם יותר בסדרה. פול לא ויתר והשאיר את פיניקס קרובה, אבל בחמש הדקות האחרונות, אנטטוקומפו ומידלטון עמדו בלחץ וקלעו את הסלים החשובים כדי להבטיח את האליפות לבאקס.

יאניס סיים את המשחק עם 50 נקודות, 14 ריבאונדים ו-5 חסימות, כשהוא הופך לשחקן הראשון מאז שאקיל אוניל ב-2001 שרושם לפחות 40 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 חסימות בפלייאוף. מידלטון סיפק 17 נקודות, פורטיס בלט מהספסל עם 16 משלו, הולידיי תרם 12 ו-11 אסיסטים, לצד 4 חטיפות. מנגד, פול קלע 26, בוקר נעצר על 19, ג'יי קראודר רשם דאבל-דאבל של 15 ו-13 ריבאונדים יחד עם 4 חטיפות ודיאנדרה אייטון סיים עם 12 ו-6 ריבאונדים, שהיו מעט מדי עבור פיניקס.

אליפות שנייה בהיסטוריה למילווקי | Jonathan Daniel/Getty Images
איזו הצגה של היווני | Jonathan Daniel/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי