פריק על אמת: המספרים המטורפים של יאניס אנטטוקומפו בסדרת הגמר

יאניס אנטטוקומפו | Jonathan Daniel/Getty Images

נתונים חסרי תקדים: אלוף ה-NBA הטרי מיוון קבע הישגים סטטיסטיים שלא נראו בעבר, שחזר שיאים של מייקל ג'ורדן ובעיקר התעלה על עצמו. כל ציוני הדרך של כוכב מילווקי באקס וה-MVP של סדרת הגמר

קבוצות: מילווקי באקס
(גודל טקסט)

* יאניס אנטטוקומפו הוא השחקן הראשון בהיסטוריה של ה-NBA שזכה בכל ארבעת התארים: השחקן המשתפר של העונה, MVP של העונה הסדירה, שחקן ההגנה של העונה ו-MVP של סדרת הגמר.

* המספרים של היווני בסדרת הגמר הם חסרי תקדים: 35.2 נקודות, 13.2, 5 אסיסטים. 1.2 חטיפות ו-1.8 חסימות בממוצע למשחק. יאניס הוא הראשון בתולדות סדרת הגמר שרושם ממוצע של 30 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים כשהוא מדייק ב-60% מהשדה.

* אנטטוקומפו הוא השחקן הראשון בתולדות ה-NBA שמסיים משחק פלייאוף עם 50 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 חסימות, מאז שהליגה החלה לספור בלוקים בעונת 1973/74.

* ה"גריק פריק" הפך לשביעי בהיסטוריה שקולע 50 במשחק בסדרת הגמר.

* במחצית השנייה היו ליאניס 33 נקודות. רק שחקן אחד ב-50 שנה האחרונות רשם כמות כזו במחצית אחת בסדרת הגמר: מייקל ג'ורדן.

* כוכב מילווקי הוא הראשון ב-40 שנה האחרונים שרושם שתי מחציות של 30 נקודות ומעלה בסדרת גמר אחת.

* לאנטטוקומפו היו 20 נקודות ברבע השלישי בפרט והוא עשה זאת בשני רבעים שונים במהלך סדרת הגמר. השחקן האחרון שרשם רבע כזה במעמד, היה ג'ורדן ב-1993.

* שחקן הבאקס הפך לכדורסלן הראשון מאז שאקיל אוניל ב-2001, שרושם לפחות 40 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 חסימות במשחק פלייאוף.

* ה"גריק פריק" קלע 47.6% מהנקודות של מילווקי הלילה. מדובר באחוז הרביעי בגובהו בעידן שעון הזריקות, כששני השחקנים היחידים שדייקו באחוזים גבוהים יותר בסדרת הגמר היו ג'ורדן ואלג'ין ביילור.

* הפורוורד דייק הלילה ב-17 מ-19 זריקות העונשין שלו. זהו האחוז (89.4%) הגבוה ביותר בקריירת הפלייאוף שלו והשלישי הכי גבוה שלו אם כוללים את העונה הסדירה.

* רק שני שחקנים בתולדות ה-NBA נבחרו יותר מפעם אחת ל-MVP של העונה הסדירה, וגם זכו פעם אחת לפחות בפרס שחקן ההגנה של העונה ובתואר ה-MVP של סדרת הגמר: מייקל ג'ורדן ויאניס אנטטוקומפו.

* שני הפאוור-פורוורדים היחידים בתולדות הליגה שמחזיקים ביותר מפרס MVP אחד בעונה הסדירה וזכו בתואר זה לפחות פעם אחת בגמר: טים דאנקן ויאניס אנטטוקומפו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי