מג'יק ג'ונסון מפנטז: "טריו של לברון, כריס פול ו-AD שווה אליפות!"

כריס פול | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

אגדת הלייקרס המליץ לרכז פיניקס אחרי ההפסד בגמר: "אם יבחר לצאת מהחוזה, השיחה הראשונה צריכה להיות ללברון". וגם: הנתון הלא מחמיא של CP3 וההיסטוריה הנוראית שלו עם אחד השופטים במשחק האחרון

קבוצות: פיניקס סאנס
(גודל טקסט)

כמה שפיניקס סאנס הייתה קרובה לזכות באליפות ה-NBA לראשונה בתולדותיה. הקבוצה מאריזונה, שחזרה השנה לפלייאוף אחרי 11 שנות היעדרות, העפילה לסדרת הגמר לראשונה מאז 1993 ואף הובילה בה 0:2, נכנעה לפנות בוקר (רביעי) 105:98 למילווקי באקס ונוצחה 4:2 בסדרה. ההפסד אכזרי במיוחד מבחינתו של כריס פול, שכן מרבית שחקני הסאנס עוד עשויים לקבל הזמנות נוספת להתחרות על טבעת בעתיד, אך עבור הרכז בן ה-36 השעון מתקתק.

יחד עם פיניקס, פול רשם את ההישג הקבוצתי הכי טוב בקריירה שלו, אך עם סיום העונה עומדת לרשותו האופציה להפוך לשחקן חופשי והשאלה המרכזית לגביו היא היכן יבחר לשחק: האם יישאר במדי ה"שמשות" שהוכיחו עצמם כמועמדת לגיטימית לקרוא תיגר על האליפות, או שמא יבער בו הצורך לשפר את סיכוייו להגשים את החלום ולחתום בקבוצה חזקה אף יותר?

כזכור, ב-2012, קומישינר ה-NBA דאז, אדם סילבר, הטיל וטו על טרייד שהיה מנחית את CP3 בלוס אנג'לס לייקרס. פול ידוע כחבר קרוב של לברון ג'יימס, שאף הגיע לתמוך בו במשחק החמישי בסדרה שנגמרה הבוקר, וישנו אדם אחד שכבר מפנטז על הצטרפות שלו לקבוצה מעיר המלאכים שנפרדה רשמית מהתואר בו זכתה אשתקד. מג'יק ג'ונסון, אחד הסמלים הגדולים בתולדות הלייקרס, צייץ זמן קצר לאחר הפסדה של פיניקס: "אם כריס פול יבחר לוותר על האופציה בסאנס, השיחה הראשונה שלו צריכה להיות ללייקרס של חברו הטוב לברון ג'יימס. טריו של לברון, כריס ואנתוני דייויס שווה זכייה באליפות!".

פול הדגיש במסיבת העיתונאים כי מחשבות על פרישה כלל לא עברו בראשו: "ייקח זמן מה לעכל את זה, אבל אישאר עם אותה מנטליות. אחזור לעבודה. אני לא פורש, זה לא בא בחשבון". הרכז לא נשמע כמי ששוקל לעזוב את פיניקס: "כולם בחדר ההלבשה יודעים שיש לנו מספיק, אז אנחנו צריכים למצוא פתרון. אני רק בודק איך אני יכול להשתפר בעצמי, מה הייתי יכול לעשות יותר ומוודא שבעונה הבאה אגיע מוכן לעשות את זה".

ההפסד הלילה הפך את הפוינט גארד לשחקן הראשון בתולדות הליגה שמנוצח בארבע סדרות שונות אשר בהן קבוצתו הובילה 0:2. מאמנו, מונטי וויליאמס, הגן עליו מהביקורות: "אפשר לצחוק על זה שבחורים כמו כריס נתנו קריירות בלתי נתפסות ועדיין נענשים כי הם לא זכו באליפות. זו הייתה המטרה שלי, לזכות בזה עבורו ועבור 'בוק' (דווין בוקר). הם סחבו אותנו כל השנה. זו הפעם השנייה שאני מאמן את כריס ואני יודע מה הוא מביא לעבודה, כמה הקדשה. כשאני שומע את הדיבורים האלה על הקריירה שלו, זה פשוט מטופש. מספיק קשה להגיע ל-NBA, אז בטח שקשה להפוך לאחד הגדולים בכל הזמנים, שזה מה שהוא".

אגב, נתון נוסף שכריס פול יכול להצטער עליו קשור לאחד משלושת השופטים במשחק השישי בסדרה: סקוט פוסטר. במקרה או שלא, הכוכב עומד על רצף של 12 הפסדים במשחקים שנוהלו על ידי פוסטר, כאשר בקריירת הפלייאוף כולה הוא ניצח רק פעמיים מתוך 18 משחקים כשפוסטר שפט (!). כך או כך, לרכז יידרשו כמה ימים טובים כדי להתגבר על האכזבה, ולאחר שיעשה זאת – כולם ימתינו לשמוע עם איזו קבוצה הוא יחליט להסתער על האליפות בעונה הבאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי