"לא בטוח שהנהלת בוסטון אהבה את ההצהרה של ים מדר"

ים מדר | אודי ציטיאט

הרכז דיבר באופן נחרץ על האפשרות שיצטרף לסגל הסלטיקס, אולם בארה"ב מטילים ספק: "יהיה הרבה יותר נוח להחתים אותו בקיץ הבא. הוא לא היה צריך להתבטא כך"

(גודל טקסט)

ים מדר כבר הצהיר בצורה נחרצת שישחק בבוסטון בעונה הבאה, אבל בתקשורת המקומית עדיין מפקפקים בכך. העיתונאי ג'ון קראליס, שמסקר את הסלטיקס במשך שנים רבות, אף טוען שההתבטאויות של מדר לא התקבלו בשוויון נפש בקרב ראשי הסלטיקס, שעדיין לא קיבלו שום החלטה לגביו.

"אז ים מדר אומר שהוא מתכנן לשחק בבוסטון בעונה הקרובה, אבל הסלטיקס עשויים להגיד לו, 'אנחנו לא חושבים ככה. אם תשחק באירופה עוד שנה, אחר כך תוכל לעבור אלינו והתרחיש יהיה הרבה פחות מסובך'. זה יהיה מצב הרבה יותר טוב מבחינת הסלטיקס, כי הם יוכלו להחתים אותו על חוזה רב שנתי", אמר קראליס בפודקאסט Locked On Celtics. "אני לא חושב שבוסטון באמת מתכננת להביא אותו כבר השנה. מדר ענה על השאלה על עתידו בקבוצה בצורה מאוד ישירה, ואני לא בטוח כמה ההנהלה קיבלה את זה בצורה טובה ואהבה את זה. במקום לענות בכזו נחרצות, כנראה שהוא היה צריך להיות יותר פוליטיקלי-קורקט ולומר שהיה רוצה להצטרף השנה, אם זה יתאפשר. עכשיו הוא ייזכר בתור ההוא שהחליט שישחק בבוסטון השנה. אם הוא יחזור לישראל או ישחק בליגה אחרת באירופה השנה, השאלות יופנו לבראד סטיבנס. ישאלו אותו למה מדר לא חתם כמו שהוא הבטיח. אני לא חושב שבוסטון רצתה לענות על שאלות כאלה. אני חושב שהיא תכננה להביא אותו לליגת הקיץ, לבחון אותו שם ולקבל החלטה".

לדבריו של קראליס, גם המצב החוזי של מדר, שחתום בהפועל תל אביב וישוחרר רק בעבור פיצוי של קרוב ל-700 אלף דולר, לא עוזר לסיכוייו. רק הופעה יוצאת דופן שלו בליגת הקיץ שתיפתח ביום ראשון הקרוב עשויה לשנות את התמונה. "ים מדר יהיה האיש שכולם יבחנו בליגת הקיץ. זאת תהיה ההזדמנות לראות אם הוא מוכן לשחק ב-NBA. אבל בכל מקרה, לא יהיה לו קל לקבל מקום בסגל. נניח שמדר יקרע את ליגת הקיץ, יהיה השחקן הכי טוב של הסלטיקס, ולא יהיה שום ספק שצריך להביא אותו כבר השנה. במצב כזה, בוסטון תצטרך לשלם לא מעט כסף. הם יצטרכו להשתמש בחלק מהחריגה שלהם מתקרת השכר כדי להחתים אותו. קבוצות לא אוהבות לעשות את זה, אלא במקרים שהן ממש בטוחות שההימור ישתלם".

"אני לא אומר שאין סיכוי שהוא ישחק בבוסטון בעונה הקרובה, כי הוא תמיד יכול להרשים בליגת הקיץ ולקבל חוזה", מסייג קראליס. "אולי הם בכל זאת בונים על הסייז וההגנה שלו. אולי הם בונים על קו אחורי של מרכוס סמארט, כריס דאן, קווין פריצ'ארד וים מדר. לא בלתי אפשרי לדמיין תרחיש כזה, אבל אני סקפטי לגבי מדר ולגבי ההצהרה שלו".

ים מדר | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי