וושינגטון שרדה שתי הארכות, חסימת קלאץ' ושיא דקות עונתי לאבדיה

play
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן בוסטון סלטיקס ג'וש ריצ'רדסון | רויטרס
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן בוסטון סלטיקס ג'וש ריצ'רדסון 00:47

הוויזארדס השלימו ניצחון שני בשלושה ימים על בוסטון עם 112:115 גדול, בעזרת בלוק של הישראלי על ג'ייסון טייטום. אבדיה רשם משחק התקפי פושר עם 3 נקודות, אבל הוסיף 7 ריבאונדים וקיבל קרדיט נרחב עם 24 דקות. ביל להט עם 36, קולדוול פופ הכריע עם חטיפה

(גודל טקסט)

פתיחת העונה המרשימה של וושינגטון נמשכת, והלילה (בין שבת לראשון) גם דני אבדיה היה שותף מלא לחגיגה. הוויזארדס עלו למאזן נהדר של 1:5 (בפעם השלישית בלבד בתולדות הפרנצ'ייז), לאחר ששרדו שתי הארכות ורשמו ניצחון שני על בוסטון תוך שלושה ימים, הפעם עם 112:115 דרמטי. כעת הם חוגגים את פתיחת העונה הכי טובה שלהם ב-16 השנים האחרונות, ונמצאים לפתע בפסגת המזרח.

אבדיה אמנם שוב לא הורגש בצד ההתקפי וסיים עם 3 נקודות בלבד (1 מ-4 מהשדה כולל 0 מ-1 מהשלוש, 1 מ-2 מהעונשין), כשהוא שוב מחטיא כמה ליי-אפים קלים יחסית, אבל מנגד מרוויח את הדקות שלו עם עוד משחק הגנתי משובח, בתחום שמסתמן שהוא עושה בו קפיצת מדרגה העונה.

זה גם מה שהקנה לאבדיה 24 דקות ממאמנו ווס אנסלד ג'וניור – הכי הרבה שלו העונה, כשמלבד הגנה אישית טובה במהלכים מסוימים על כוכבי בוסטון, הפורוורד הישראלי מוסיף 7 ריבאונדים וחתום גם על אחד המהלכים המכריעים במשחק, עם חסימת קלאץ' גדולה על ג'ייסון טייטום דקה לסיום ההארכה השנייה, שהטתה את המומנטום לטובת הוויזארדס.

שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום נחסם על ידי שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה
נקודת מפנה במשחק. חסימת הקלאץ' של אבדיה על טייטום | רויטרס

המחצית הראשונה הייתה מעט מבולבלת מצד שתי הקבוצות, שלא הציגו כדורסל גדול. הוויזארדס היו קצת יותר טובים, והורידו את הסלטיקס להפסקה בפיגור של 4 נקודות כשהם עם 0 מ-15 מהשלוש. היתרון נשאר בצד של הוויזארדס ברוב שלבי המשחק, כולל ברבע השלישי בו אבדיה קלע את 3 הנקודות שלו, עם קליעת עונשין וליי אפ קל אחרי חטיפה. הדרמה הגדולה חיכתה לדקות הסיום: ג'יילן בראון העלה את הסלטיקס ליתרון נקודה 20 שניות לתום הזמן החוקי, ספנסר דינווידי דייק רק פעם אחת מהקו וקבע שוויון, ואת הזריקה על הבאזר בראון דווקא פספס.

הסלטיקס פתחו היטב את ההארכה והובילו בשש הפרש, אבל לא הצליחו להכריע, כשהוויזארדס מסיימים את תוספת הזמן הראשון עם ריצת 0:6, והפעם מגיע תורו של ג'ייסון טייטום להחטיא בהתקפה האחרונה ששלחה את המשחק להארכה נוספת. אבדיה חזר לפרקט לראשונה מאז שניות הסיום של הרבע האחרון כשנותרו שתי דקות להארכה השנייה, והרגע הגדול שלו הגיע 1:16 לסיום: ג'ייסון טייטום חדר לסל ועבר את בראדלי ביל, אבדיה הגיע לעזרה וחסם אותו. תחילה השופטים שרקו לעבירה לחובתו, אבל לאחר שאבדיה מחה ומאמנו ניצל את הזכות לדרוש בדיקה חוזרת, העבירה בוטלה. אחר כך הגיעו סלים גדולים של בראדלי ביל וספנסר דינווידי, ואקורד הסיום היה מהלך הגנתי חשוב לא פחות של קנטביוס קולדוול פופ, שחטף לג'יילן בראון ומנע ממנו לזרוק שלשה שהייתה יכולה לכפות הארכה נוספת.

שחקני וושינגטון וויזארדס ספנסר דינווידי, קייל קוזמה חוגגים
ובמקום הראשון במזרח: וושינגטון. דינווידי וקוזמה חוגגים | אימג'בנק GettyImages, Mitchell Layton

בראדלי ביל היה נהדר לאורך כל המשחק וסיים עם 36 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, כשמונטרז הארל (14 ריבאונדים) וספנסר דינווידי (9) מסייעים לו עם 20 כל אחד, וקייל קוזמה תורם דאבל-דאבל משלו עם 17 ו-17 ריבאונדים. את הסלטיקס הוביל ג'יילן בראון עם 34, ג'ייסון טייטום קלע 27 באחוזים רעים (10 מ-32 מהשדה) לצד 15 ריבאונדים, וג'וש ריצ'רדסון ניפק 18 נקודות מהספסל, אבל כל זה לא הספיק.

הוויזארדס ואבדיה יחזרו לפרקט בלילה שבין שני לשלישי, כשיתארחו אצל אטלנטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי