ניקולה יוקיץ' הורחק ממשחק אחד, מרקיף מוריס נקנס ב-50 אלף דולר

play
ניקולה יוקיץ' שחקן דנבר יורד מהמגרש אחרי ההרחקה | רויטרס
דני אבדיה מדבר אחרי המשחק מול טורונטו 02:14

הנהלת ה-NBA החזירה מכה משלה: הסנטר הסרבי יפסיד 210 אלף דולר, באטלר נקנס ב-30 אלף דולר על התנהגותו. בינתיים האחים יוקיץ' מרגשים את סרביה: "אמריקה למדה להכיר אותם"

(גודל טקסט)

אחרי המכות על המגרש, הנהלת ה-NBA החזירה מכה משלה: כוכב דנבר וה-MVP של העונה שעברה, ניקולה יוקיץ', הורחק למשחק אחד ללא תשלום אחרי הדחיפה הברוטלית שלו את שחקן מיאמי מרקיף מוריס במשחק שנערך בין הקבוצות בלילה שבין שני לשלישי. הנאגטס יצטרכו להסתדר בלי הכוכב שלהם במשחק מול אינדיאנה ביום רביעי בלילה, כשההשעיה תעלה ליוקיץ' 210,417 דולר שיירדו לו מהשכר.

מנגד, מוריס עצמו נקנס ב-50 אלף דולר, וזאת בעקבות העבירה האלימה המכוונת שעשה על יוקיץ', שהביאה להתפרצות של הסנטר הסרבי. שחקן נוסף של מיאמי שספג קנס הוא ג'ימי באטלר, שאחרי המהומה על הפרקט ניסה ללבות את הרוחות. באטלר נקנס ב-30 אלף דולר, כשהמצלמות תיעדו אותו מקלל את יוקיץ' וקורא לו להמשיך את הקטטה מחוץ למגרש.

ניקולה יוקיץ' אחרי הדחיפה בשחקן מיאמי מרקיף מוריס
עלה לו ביוקר. יוקיץ' | רויטרס

במשחק שבו דנבר ניצחה 96:113 את מיאמי, יוקיץ' הורחק 2:39 דקות לסיום, אחרי שספג מכה קשה לצלעות ממוריס והגיב בזעם כשדחף אותו מאחור והטיח אותו על הפרקט, ואף גרם לו למכה כואבת בידו שגרמה לו להחמיץ את המשחק הבא. כצפוי, על הפרקט התפתחה מהומה.

הסערה עברה לטוויטר, כאשר אחיו של מרקיף, מרכוס מוריס, שמשחק בקליפרס, צייץ: "חיכית עד שאחי יפנה אליך את הגב? רשמתי". מנגד, האחים של ניקולה יוקיץ' – נמניה וסטרהיניה – פירשו זאת כאיום והגיבו מחשבון טוויטר תחת הכינוי "האחים יוקיץ'" (חשבון שנפתח אתמול): "עדיף שתשאיר את הדברים כפי שהם במקום לאיים פומבית על אח שלנו. אחיך הוא זה שעשה מהלך מלוכלך קודם. אם אתה רוצה לקחת את זה צעד אחד קדימה, אנחנו נחכה לך".

מרקיף עצמו ספג ביקורת קשה על העבירה שלו, והגיב: "אני אוהב לראות את כל השנאה שאני מקבל. אין ספק שעשיתי עבירה קשוחה, כפי שאני תמיד עושה, אבל אני לעולם לא אכה מישהו שמפנה אליי את הגב. למזלי, אנחנו בנויים אחרת כאן. אני יכול לחטוף ולהמשיך לדחוף קדימה".

יש לציין כי יוקיץ' עצמו הביע חרטה על הדחיפה, ואמר: "זה מהלך מטופש. אני מרגיש רע. אני לא אמור להגיב ככה. זה היה מהלך מלוכלכך, והייתי צריך להגן על עצמי… לא זוכר מי הראה לי את הסרטון של זה, אבל הרגשתי רע, הראש שלו ממש הפך אחורה". מאמן מיאמי אריק ספולסטרה אמר ש"זה מהלך מסוכן".

אח של ניקולה יוקיץ' ביציע
לא פעם נראה עצבני. אח של יוקיץ' ביציעים | צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה
האחים של ניקולה יוקיץ'
גאים באח הקטן שלהם. היוקיצ'ים | אימג'בנק GettyImages, Dustin Bradford

במקביל, בסרביה התגאו ביממה האחרונה מהאיום של ה"Jokic Brothers", שהבהירו לעיתונאים מקומיים שזה אכן החשבון שלהם ושהם פתחו אותו במיוחד כדי להגיב למוריס. יש בחשבון ציוץ אחד, וכבר למעלה מ-40 אלף עוקבים ביום אחד. "הם החליטו לצאת מהצל שלהם, ואמריקה סוערת", נכתב ב"blic" הסרבי.

בארה"ב מדווחים שהאחים של יוקיץ' כבר ארגנו לעצמם כרטיסים למשחק של אח שלהם במדי דנבר במיאמי שייערך ב-29 בנובמבר. יש לציין שהשניים כבר היו מעורבים בתקריות אלימות, ובעבר סטרהיניה אף נעצר אחרי שנחשד בתקיפה של אישה, שאף איים עליה וחנק אותה. נמניה יוקיץ' הוא לוחם MMA, שהשתתף במספר קרבות. "הם יצאו מהצל", נכתב בסרביה על האחים, שלא פעם נראו אמוציונליים ביציעים במשחקים של אחיהם הקטן.