וושינגטון ואבדיה רשמו ניצחון "מכוער" וככה הם אוהבים את זה

play
| GettyImages, Eric Espada
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 01:26

למרות מחצית חלשה, פיגור גדול והתקפה מקרטעת, הוויזארדס הצליחו לנצח את מיאמי ונהנים מהמגמה, עם מחשבה על הפלייאוף. ההתפרצות של אבדיה מייצגת זאת היטב

(גודל טקסט)

"הניצחון המכוער של וושינגטון מסמל על הכיוון החדש שלה", נכתב הבוקר (ראשון) בוושינגטון אחרי שהוויזארדס גברו 100:103 על מיאמי במשחק שכלל לא מעט מאבקים קשוחים וקאמבק מרשים, למרות יכולת לא מזהירה. וושינגטון כבר פיגרה ב-16, ברבע השני היא קלעה רק 15 נקודות, קלעה מתחת ל-40 אחוז מהשדה במחצית הראשונה וסבלה מ-20 איבודי כדור, ובכל זאת מצאה דרך לנצח.

"הניצחון הזה מראה את הקשיחות שלנו", אמר ספנסר דינווידי, שגם הוא יודע שהשנה וושינגטון היא קבוצה אחרת, לוחמנית יותר, ולא התקפית ופרועה שקולעת 120 נקודות למשחק וסופגת הרבה יותר, "אנחנו ממשיכים להגדיר את זה בתור המטרה שלנו, ההגנה שלנו. זה מתאים עבור כדורסל הפלייאוף הקשוח".

שחקני וושינגטון וויזארדס קונטביוס קולדוול פופ בראדלי ביל דני אבדיה
עצבים חיוביים. אבדיה | צילום מסך, צילום מסך

כמעט כל מי שדיבר בקבוצה אחרי המשחק השתמש במילה "מכוער" על מנת לתאר את הניצחון, אבל המטרה הושגה. מיאמי, שמדורגת תשיעית בליגה באחוזים בשלשות, הסתפקה הפעם ב-7 מ-27 מעבר לקשת (25.9 אחוז) ו-0 מ-5 מהשלוש ברבע האחרון.

בנוסף, אחרי שהויזארדס קלעו רק 41 נקוודת במחצית הראשונה, בשנייה הם כבר קלעו 62 נקודות, כשדינווידי וקנטביוס קולדוול פופ מתאוששים מפתיחה מקרטעת וברבע הרביעי כל אחד מהם קולע 10 נקודות. "זה אומר עלינו הרבה", אמר המאמן ווס אנסלד ג'וניור, "אסור לוותר, זה מה שמגדיר אותנו. זה נהדר לדעת שאנחנו לא פשוט מוותרים כשדברים לא הולכים לנו".

וושינגטון, שצירפה לא מעט שחקנים הקיץ ומינתה מאמן חדש, ממשיכה להתחבר, ומבחינת בראדלי ביל, "הדבר היחיד שחשוב זה לנצח משחקים, וכל עוד זה קורה וטור הניצחונות עולה, למי אכפת איך? אנחנו גורמים לזה לעבוד. הלילה זה היה מכוער… לא מושלם, מכוער, אבל מצאנו דרך לנצח, ואנחנו אוהבים את זה".

דני אבדיה מול מיאמי היט
| GettyImages, Eric Espada

דני אבדיה, כידוע, מוערך גם הוא מבחינה הגנתית, והלילה שוב בדקות שלו על המגרש נדרש לשמור על כוכב היריבה. הוא שוב הסתבך מעט בבעיית עבירות, ולכן אפשר להבין מדוע הישראלי כל כך זעם כשנשרקה נגדו עבירה על מה שנראה כמו גג נקי על ג'ימי באטלר, כוכב מיאמי. אבדיה הגיב בתסכול והטיח את הכדור בפרקט, וספג טכנית. בראדלי ביל וקולדוול פול הרגיעו אותו, אבל אהבו לראות את התשוקה והמחויבות שלו, בזמן שבאטלר צעק לעברו כמה מילים בטראש טוק אופייני. אבדיה סיים עם 8 נקודות (3 מ-7 מהשדה, 0 מ-1 מהשלוש, 2 מ-2 מהקו), 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים וחטיפה.

הוויזארדס עלו למאזן 5:11, עם ההגנה החמישית בטיבה בליגה (104.0 נקודות) וההתקפה ה-17 בטיבה (106.8 נקודות). ביל מודה: "אנחנו רוצים להיות קבוצה הגנתית, ולהיות מוזנים מזה. אנחנו מאוד מגוונים בהרבה בחינות, אבל יותר מהכל, הדבר הראשון שאנחנו מוכוונים אליו הוא עצירות בהגנה".

"ידענו כמה הם קשוחים, והם העבירו לנו מסר במשחק הקודם, היו יותר פיזיים, אמרו לנו שאנחנו רכים, ולקחנו את זה באופן אישי והיינו מאוד פיזיים", אמר ביל המסופק, "זה היה מאמץ הגנתי גדול. אנחנו מרגישים את הקסם הוושינגטוני, ואנחנו באים, זה בא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי