דוראנט עקף את אייברסון, לברון גרם להרחקת שני אוהדי אינדיאנה

play
קווין דוראנט ברוקלין | רויטרס
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 01:26

כוכב ברוקלין עלה למקום ה-25 ברשימת קלעי כל הזמנים ב-NBA: "תמיד חלמתי להשפיע על הליגה כמו השחקנים האלו". קינג ג'יימס הצביע על שני אוהדים שהקניטו אותו, אחת מהן הגיבה לו עם מחווה סרקסטית

(גודל טקסט)

קווין דוראנט נחשב כבר עכשיו לאחד השחקנים הכי גדולים בתולדות ה-NBA. אלא שהלילה (בין רביעי לחמישי) כוכב ברוקלין רשם ציון דרך היסטורי כשעקף את אלן אייברסון האגדי ועלה למקום ה-25 ברשימת הקלעים המובילים של הליגה בכל הזמנים. דוראנט, שקלע 21 נקודות בניצחון 104:123 בבוסטון, הגיע ל-24,388 נקודות בקריירה והמשימה הבאה שלו תהיה לעקוף את ריי אלן, שמקדים אותו במעט עם 24,505 נקודות.

בצמרת הרשימה אגב יש עדיין שני שחקנים פעילים: לברון ג'יימס כמובן במקום השלישי עם 35,588 נקודות וכרמלו אנתוני חברו לקבוצה עם 27,670 נקודות.

"זה אומר המון בשבילי", אמר דוראנט הנרגש לאחר המשחק על ההישג, "הקדשתי את החיים שלי למשחק הזה בגיל צעיר. ראיתי את כל השחקנים האלו כשהייתי ילד ועכשיו אני עוקף אותם. רציתי להיות כמוהם. רציתי לשחק ב-NBA כמוהם, ולהשפיע על הליגה כמוהם. אייברסון היה קדוש מבחינתי. אחד מאותם שחקנים שתמיד רציתי לחקות אותם בכל פעם שהלכתי לשחק עם חברים. דימיינתי שאשחק ככה, אבל לעשות את זה זה ממש מיוחד".

קווין דוראנט ברוקלין מול בוסטון
עקף את אלן אייברסון. דוראנט | אימג'בנק GettyImages

כולם מדברים על ההתקפה של ברוקלין והכוכבים שלה, אבל הנטס מציגים גם הגנה מצוינת השנה. הפעם הם עצרו את בוסטון על 37 אחוז בלבד מהשדה והם מדורגים במקום השישי במדד ההגנתי של הליגה. ההגנה החזקה בשילוב של ההתקפה שקלעה מעל 50 אחוז מהשדה, שימחה מאוד גם את ג'יימס הארדן שקבע: "זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה. הארדן, שתרם 20 נקודות ו-11 אסיסטים, הוסיף: "היו רק 20 משחקים עד עכשיו. אבל כרגע זה היה המשחק הכי טוב שלנו ואנחנו צריכים לבנות על זה ולהמשיך ככה".

היכולת של ברוקלין לקרוא תיגר על האליפות השנה תעמוד בפני מבחן רציני כשתחזור הביתה ותארח במשחק הבא שלה את פיניקס, סגנית האלופה שסופרת כבר 14 ניצחונות רצופים. אחרי התבוסה הביתית מול גולדן סטייט, הנטס ירצו לתת הצהרה במשחק הזה.

דוראנט מצידו הרגיע מעט את ההתלהבות כשאמר: "אנחנו מבינים שקבוצות מגיעות אלינו ורוצות לתת את הכול. אבל אנחנו בנובמבר, צריך להיות בשיא הכושר כשמגיעים לפלייאוף. אני לא אומר שאנחנו ניתן משחקים, אבל לנצח או להפסיד, אני לא באמת חושב שזה יעיד על מי אנחנו כקבוצה".

לברון ג'יימס לוס אנג'לס לייקרס
לברון מצביע על האוהדת המקניטה | אימג'בנק GettyImages
אוהדת אינדיאנה במחווה לברון ג'יימס
התגובה המשעשעת של האוהדת אחרי ההרחקה | צילום מסך, צילום מסך

אבל עם כל הכבוד לדוראנט, ה-כוכב של הלילה הזה היה לברון ג'יימס. כוכב הלייקרס שחווה פתיחת עונה מאכזבת, חזר אחרי ההשעייה שלו והתפוצץ עם 39 נקודות בניצחון הקשה באינדיאנה, 116:124 לאחר הארכה. לברון התעלה בהיעדרו של אנתוני דייויס החולה, אך כמו במשחק מול דטרויט שבו הוא הורחק, גם הפעם בארה"ב התעסקו באירוע שלא ממש קשור לכדורסל.

כשנותרו 2 דקות לסיום הארכה במצב של 114:117 ללייקרס, לברון הפנה את תשומת ליבו של השופט לעבר שני אוהדי אינדיאנה שהקטינו אותו. השופט בתגובה הסב את תשומת ליבו של אחד מאנשי האולם שהורה לשניים לעזוב את המקום. לברון, שנראה כעוס מאוד מהתקרית הזו, סינן כמה קללות, אבל האוהדת שפונתה ממש לא התרגשה ממנו ובדרך החוצה עשתה תנועת בכי סרקסטית כדי לרדת על לברון.