המאזן האישי השני הכי גרוע בתולדות ה-NBA: הרוקי שעבר השפלה

ג'רמייה רובינסון ארל, שחקן אוקלהומה סיטי מול ממפיס גריזליב | רויטרס

אוקלהומה סיטי הובסה ב-73 הפרש בממפיס וקבעה שיא שלילי, הרוקי שלה עבר את אחד המשחקים השליליים בתולדות הליגה. המספרים מאחורי ההפסד, והזעם שהוא עורר

(גודל טקסט)
ממפיס גריזליס מול אוקלהומה סיטי ת'אנדר
הכרוז צעק "די-פנס!". הגריזליס מביסים | רויטרס

אוקלהומה סיטי נכנסה הלילה (בין חמישי לשישי) לספרי ההיסטוריה של ה-NBA, אבל לא כפי שהקבוצה קיוותה. הת'אנדר הובסו ב-73 הפרש, הפער הגדול אי פעם בתולדות ה-NBA, כשנוצחו 152:79 על ידי ממפיס גריזליס. רק לשם השוואה למשחק חד צדדי היסטורי, ב-1992 נבחרת הדרים טים האמריקאית הביסה את אנגולה ב-68 הפרש – 5 נקודות פחות מאשר המשחק הזה. בתולדות ה-NBA היו אלפי משחקים, ולהיות הקבוצה שמפסידה בהפרש הגדול אי פעם זה ציון דרך די מביך – במיוחד כאשר ממפיס שיחקה בלי השחקן הכי טוב שלה, ג'ה מוראנט.

ממפיס גריזליס מול אוקלהומה סיטי ת'אנדר
הכרוז צעק "די-פנס!". הגריזליס מביסים | רויטרס

כצפוי, המשחק ההיסטורי סיפק כמה נתונים סטטיסטיים יוצאי דופן:

* הספסל של ממפיס קלע 93 נקודות, יותר מכל שחקני אוקלהומה סיטי ביחד. מבין שבעת שחקני הספסל של הגריזליס ששולבו, רק אחד לא הגיע למספר דו ספרתי של נקודות.

* הגריזליס קלעו 82 נקודות בצבע (41 מ-55) וספגו רק 79 – והפכו לקבוצה הרביעית בלבד ב-25 השנים האחרונות שקולעת יותר בצבע מאשר סופגת בכל המשחק. זו הפעם הראשונה שזה קורה מאז שנת 2000.

* זה היה ערב קשה במיוחד לשחקן אוקלהומה סיטי ג'רמייה רובינסון-ארל, שמאזן הפלוס מינוס שלו היה 56- ב-24 דקות בלבד! רק שחקן אחד בליגה מאז שהחלה ספירת המהלכים (ב-1996/97) היה עם מאזן פלוס מינוס גרוע ממנו: מאני האריס, שהיה במינוס 57 בהפסד של קליבלנד 112:57 ללייקרס בינואר 2011. הלילה רובינסון ארל גם סיים עם 0 מ-7 מהשדה.

* מי שהחזיקה לפני כן בשיא הלא מחמיא של התבוסה הכי גדולה הייתה מיאמי, שהפסידה ב-68 הפרש לקליבלנד בדצמבר 1991.

* אוקלהומה סיטי קלעה ב-32.9 אחוז מהשדה, בעוד ממפיס קלעה ב-52.8 אחוז מהשלוש. לכל אורך המשחק שחקני אוקלהומה סיטי קלטו רק 26 ריבאונדים.

* להוביל ב-50 הפרש אחרי שלושה רבעים זה יוצא דופן, אבל כבר קרה 10 פעמים בתולדות הליגה. הפעם ממפיס לחצה עוד ועוד, וברבע האחרון ניצחה ב-22 הפרש כדי לקבוע את השיא.

כמובן שתוצאה חריגה שכזאת יכולה לקרות כאשר קבוצה מגיעה נרפית וחסרת מוטיבציה, מה שמאפשר לה לדעוך יותר ויותר, וגם אחרי שפיגרה 72:36 במחצית אוקלהומה סיטי לא התעשתה, ולמעשה אף פיגרה כבר ב-78 הפרש במהלך המחצית השנייה. דריימונד גרין צייץ במחאה: "73 הפרש?!?! זה קנס".

אוקלהומה סיטי הייתה כבר בשנה שעברה קרובה להשפלה היסטורית, כשפיגרה ב-67 הפרש מול אינדיאנה, אבל הצליחה לעשות "קאמבק" ולהפסיד ב-57 הפרש "בלבד". הפעם, הת'אנדר גם שיחקו בלי שיי גילגס אלכסנדר, הקלע הבולט שלהם, ונתקלו בקבוצה רעבה. "זה שילוב של כמה דברים", אמר מאמן אוקלומה סיטי דייב דיינולט, "הם שיחקו בקצב גבוהה ובעוצמה, קלעו הכל, ולנו לא נכנס ולא הצלחנו להיכנס למשחק. בשום שלב שלו".