"ההפתעה ההגנתית של וושינגטון": אבדיה זוכה לשבחים

play
גם הגנה וגם התקפה. אבדיה מול אלן | אימג'בנק GettyImages
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 01:26

הישראלי הוביל את קבוצתו עם 16 נקודות, אבל גם רשם כבר יותר חסימות (18) מכל העונה שעברה: "זה ממלא אותי גאווה". אנסלד ג'וניור מאמנו: "יש לו תזמון מצוין". קוזמה: "האוהד הממוצע אולי לא יבין כמה הוא טוב הגנתית"

(גודל טקסט)

עונת הבכורה של דני אבדיה ב-NBA אופיינה במגיפת קורונה שהעיבה על הקבוצה כולה ולאחר מכן הוא סבל מפציעה שהאטה אותו. אך את עונתו השנייה הפורוורד הישראלי פתח בצורה נהדרת והלילה (בין שישי לשבת) הוא רשם שיא עונתי של 16 נקודות ב-116:101 הביתי מול קליבלנד. נכון שרוב הנקודות של אבדיה היו כשהמשחק כבר היה גמור, אבל הוא קיבל הרבה מאוד במה וניצל אותה כדי להוכיח את הפוטנציאל ההתקפי וגם ההגנתי שטמון בו.

אבדיה, שחסם פעמיים את אוון מובלי ברבע השני, "הפך לשחקן ההגנה הכי טוב של וושינגטון", כך על פי NBC האמריקאי. אבדיה שני רק לדניאל גאפורד עם 0.8 חסימות למשחק כאשר יש לו כבר 18 חסימות ב-20 משחקים העונה, יותר ממה שהיו לו ב-54 משחקים בשנה שעברה (15).

דני אבדיה וושינגטון מול ג'ארט אלן קליבלנד
גם הגנה וגם התקפה. אבדיה מול אלן | אימג'בנק GettyImages

אבדיה התייחס לנתונים האלו ואמר: "וואו, זה ממלא אותי בגאווה. אני עולה על המגרש ומנסה לשמור על השחקנים הכי טובים, מנסה לעזור לקבוצה להגן על הטבעת וזה מצליח". "הוא אקטיבי מאוד עם הידיים ויש לו תזמון מצוין בהגנה בדיוק לפני שהשחקן משחרר את הזריקה", שיבח מאמנו של אבדיה ווס אנסלד ג'וניור, "השחקנים מולו מנסים ללכת מסביבו ולהתחמק ממנו, אבל הוא חכם מספיק כדי להבין את זה".

גם קייל קוזמה שיבח את משחק ההגנה של אבדיה, שהפעם גם הוביל את וושינגטון בנקודות: "הוא משחק הגנה נהדרת. אולי האוהד הממוצע ומישהו שלא מבין כדורסל לא יבין את מה שהוא עושה. הוא פשוט יודע להזיז את הרגליים ונשאר מול השחקן שלו. הוא משתמש בצורה נהדרת בידיים שלו סביב הטבעת ורק הולך ומשתפר".

אבדיה ניתח את ההבדלים בין הכדורסל ב-NBA לכדורסל ביורוליג ואמר: "האתלטיות פחות חשובה ביורוליג. יש כאן בחורים הרבה יותר אתלטים. ביורוליג זורקים לדעתי יותר מבחוץ ולא מתוך הצבע".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי