ביקורת על מאמן וושינגטון: "מה דני אבדיה צריך לעשות כדי לשחק יותר?"

play
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה | GettyImages
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 01:26

אחרי מחצית ראשונה מצוינת ומאזן מרשים, מאמן הוויזארדס מיעט לשתף את הישראלי למרות ש"וושינגטון שיחקה כמו חרא" וספג ביקורת. וגם: הרגע שריגש את קייל קוזמה ולברון ג'יימס

(גודל טקסט)

פעמיים העונה וושינגטון ספגה שני הפסדים רצופים וידעה להתאושש עם ניצחון, אבל הלילה היא כבר הגיעה למשחק בדטרויט עם רצף של שלושה הפסדים, ולשמחתה פגשה את אחת הקבוצות החלשות בליגה (20:4), והוויזארדס הצליחו לגרד ניצחון בהארכה, בזכות שלשה של קייל קוזמה 0.6 שנייה לסיום שקבעה 116:119 לאורחים.

דני אבדיה וושינגטון וויזארדס
מחצית ראשונה נהדרת, ומעודדת. אבדיה | רויטרס
דני אבדיה שחקן וושינגטון וויזארדס
פתח אגרסיבי. אבדיה | רויטרס

זו הייתה הפעם השנייה העונה שקוזמה (26 נקודות) קולע שלשת ניצחון, ובדיוק מאותה פינה, כשהפעם הקודמת הייתה מול קליבלנד בחודש שעבר. סל הניצחון הוביל למחמאה מהמלך. "קוווווווז", צייץ במחמאה לברון ג'יימס, למי שהיה חברו לקבוצה בלייקרס. "החטאתי שתי שלשות בהארכה אבל לקחתי את הזריקה… אני תמיד בטוח בעצמי, גם אם אחטיא 10 זריקות ברציפות, וכבר ראיתם את זה", אמר קוזמה, יליד מישיגן, שנופף לאוהדים המקומיים אחרי הניצחון, והסביר מדוע: "גדלתי כאוהד פיסטונס. לחזור הביתה ולקלוע שלשה כזו כשאמא שלי ביציע – היתה לזה הרבה משמעות בשבילי, זו סגירת מעגל".

בראדלי ביל, שקלע 25 נקודות, סיכם: "זה היה משחק משוגע, ניצחון גדול של עצבים. זה לא היה יפה, אבל עשינו מה שצריך, וזה לנצח. זאת תמיד המטרה". המאמן ווס אנסלד ג'וניור לא אהב את הדרך שבה קבוצתו איבדה יתרון 13 כשנותרו 7 דקות לסיום ואיפשרה לפיסטונס לצמק ל-104:102 תוך 5 דקות. "הם שיחקו עם יותר ייאוש מאיתנו", אמר מאמן וושינגטון, "נרדמנו בשמירה, בדיוק ברגעים שבהם היינו צריכים למצוא דרך לגמור את המשחק".

שחקני וושינגטון וויזארדס קייל קוזמה, בראדלי ביל
סל ניצחון. קוזמה | אימג'בנק GettyImages, Gregory Shamus

וכשמדברים על הגנה, אי אפשר שלא להזכיר את דני אבדיה, מי שנחשב לאחד משני השומרים הטובים של הקבוצה – יחד עם דניאל גאפורד, שהלילה גם עם פציעה קלע 7 נקודות והוסיף 9 ריבאונדים ו-6 חסימות וגרם למאמן הפיסטונס דוויין קייסי להודות ש"בצבע הם נתנו לנו בעיטה בתחת". אבדיה פתח מצוין, וקלע 7 נקודות כבר ברבע הראשון, כולל שלשה מ-9 מטר על הבאזר. הוא ירד להפסקה עם 10 נקודות ב-10 דקות משחק, אבל במחצית השנייה ובהארכה שיחק רק 10 דקות מתוך ה-34 – וזאת על אף שהיה לו את מאזן הפלוס/מינוס הכי טוב בשורות הוויזארדס, פלוס 14. וכך סיים את המשחק עם 10 נקודות, ותחושה שיכול היה לתת יותר.

המגזין המקומי "Bullets Forever" כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם אני דני אבדיה, אני כבר מתחיל לתהות מה עליי לעשות כדי להרוויח עוד דקות. מחצית עם 10 נקודות ו-6 ריבאונדים. הקבוצה ביתרון 14 כשאני על המגרש. והוא משחק רק 20 דקות, בזמן שהווזיארדס משחקים כמו זבל ברגעי ההכרעה". עוד נכתב ב"Bullets Forever": "ב-85 הדקות שאבדיה וגאפורד נמצאים ביחד על המגרש, לוויזארדס יש ממוצע הגנתי של 94.6 נקודות בלבד ויתרון של 8.7 נקודות. אז למה הם לא משחקים יותר זמן ביחד?! … אם אני הצלחתי לעלות על זה אני בטוח שגם המאמן, המנהל, העוזרים, כולם יודעים את זה. אז מה הבעיה? האם הם רוצים קבוצה שמזוהה הגנתית, או לא? כי אם כן, יש פתרון בתוך הבית, והוא די ברור!".

המשחק הבא של הוויזארדס יהיה בבית מול יוטה ג'אז בלילה שבין שבת לראשון (2:00).