כדורסל מעולם אחר: "הישראלים" מציפים את ה-NBA בחסות הקורונה

play
טרי מול אוליבר בימי ליגת העל. היום הראשון בקליפרס והשני בהוקס | קובי אליהו
סטפן קרי, גולדן סטיייט ווריירס, הפך לשיאן השלשות של ה-NBA בכל הזמנים 01:38

על זבייר מון שעשה את הדרך מהליגה הלאומית עד לקליפרס כבר שמעתם, אבל הוא לא היחיד. יותר ויותר אקסים של הכדורסל הישראלי מוחתמים על חוזים קצרים ושחקנים מעירוני נהריה או נס ציונה, לובשים פתאום את הגופיה של אטלנטה או קליבלנד

(גודל טקסט)

המציאות ב-NBA בצל התפרצות הקורונה והפרוטוקולים של הליגה, מספקת סיטואציות סוריאליסטיות. בין היתר, קבוצות רבות נקלעות לחוסרים עמוקים בסגל ונאלצות להחתים שחקנים ל-10 ימים. עשרות כאלו ציפים את הפרקטים בימים האחרונים – רובם שחקני ג'י ליג צעירים שחיכו כמה שנים עד שהדלת האחורית תיפתח, אבל יש כאלו שכבר עברו דבר או שניים מעבר לים. כרגע חתומים על חוזים קצרים לא פחות מ-9 שחקנים שרק לפני שנה-שנתיים עוד שיחקו כאן, בגן נר בגין באילת.

אנתוני בארבר שחקן עירוני נהריה
החליף את יד שרה בסטייט פארם סנטר. בארבר | אדריאן הרבשטיין

מלקולם היל – אקס הפועל ירושלים קיבל אתמול 15 דקות בהפסד של אטלנטה לשיקגו וקלע נקודות NBA ראשונות בקריירה, 4 כאלו למעשה – כולן מהקו. הפורוורד בן ה-26 הגיע לבירה עם תקוות גדולות בעונת 2020/21, אבל ההבטחה לא קוימה במלואה. לצד תצוגות תכלית מול מכבי חיפה ובני הרצליה, היו לו הופעות מאכזבות מאוד. הוא עלה בחמישייה במחצית מ-12 המשחקים שלו בישראל והעמיד ממוצעים של 9.8 נקודות ו-4.4 ריבאונדים למשחק.

קאט בארבר – אטלנטה הוקס היא הקבוצה הכי "ישראלית" שיש והגארד האנרגטי הוא ה"ישראלי" הכי ותיק שלה – הרי הוא חתם ל-10 ימים כבר לפני ארבעה ימים. בארבר בן ה-27 החליף את צפון ישראל בג'ורג'יה ואת העבר בעין שרה, בהווה בסטייט פארם ארנה. בעירוני נהריה היו לו שתי קדנציות: 11 משחקים ב-2017/18 ו-10 הופעות ב-2018/19. הוא קלע פה 16 נקודות למשחק ובינתיים נהנה מהופעת אורח קצרה ב-NBA: בשני המשחקים שלו רשם 6 דקות במצטבר.

ג'סטין טילמן שחקן הפועל תל אביב
אחד מארבעה אקסים של ליגת העל באטלנטה. טילמן | דני מרון

קמרון אוליבר – אחד הזרים המרשימים שהיו פה בשנים האחרונות, חתם אתמול ל-10 ימים באטלנטה וחוזר ל-NBA אחרי 4 משחקים ביוסטון בעונה שעברה. לפני שנתיים הוא הרעיד את ליגת העל במדי עירוני נס ציונה, אחרי שהגיע לקראת סיום העונה וב-8 משחקים בעונה הסדירה העמיד ממוצעים של 19.8 נקודות, 8.8 ריבאונדים ו-24.3 נקודות מדד בערב. נס ציונה הפסידה להפועל ירושלים בפלייאוף ושם הסתיים בפרק הישראלי של אוליבר.

ג'סטין טילמן – 14 משחקים בהפועל גלבוע/גליל, 16 הופעות בהפועל תל אביב, 19.8 נקודות ו-9.5 ריבאונדים בערב, משחק של 39 נקודות ו-50 נקודות מדד עם הפועל תל אביב נגד הפועל ירושלים, משחק של 23 ריבאונדים במדי גלבוע מול מכבי אשדוד, פה שחקן החודש, שם שחקן המחזור. כמו היל, בארבר ואוליבר, גם אחד הגבוהים הדומיננטיים שידענו כאן בשנים האחרונות, חתם אתמול באטלנטה – ה"ישראלי" הרביעי של ההוקס.

שחקן עירוני נס ציונה קמרון אוליבר מול שחקן הפועל ירושלים עמנואל טרי
טרי מול אוליבר בימי ליגת העל. היום הראשון בקליפרס והשני בהוקס | קובי אליהו

זאבייר מון – פעם הוא שיחק באנגליה ובליגה הקנדית וב-2020/21 רץ וזרק במדי מכבי הוד השרון מהליגה הלאומית, והיום? לפחות לשבוע וחצי הוא בליגה הטובה בעולם. בהוד השרון היו לאחיו של ג'מריו מון 24.3 נקודות, 6.6 ריבאונדים, 4.4 אסיסטים ו-2.2 חטיפות למשחק ועכשיו הוא בלוס אנג'לס קליפרס. שלשום הוא כבר החליף יריבות כמו הפועל עפולה והפועל עכו, בברוקלין נטס.


עמנואל טרי – הסנטר שקפץ לכמה חודשים בהפועל ירושלים בעונת 2019/20, קיבל השבוע חוזה זמני בקליפרס, בדיוק כמו מון. בישראל הוא תרם 9.3 נקודות למשחק והיה שחקן רוטציה בקבוצה שנכנעה למכבי ראשון לציון בחצי גמר הפלייאוף. ב-NBA זה כבר הסיבוב השלישי שלו וגם הקודמים היו קצרים: משחק אחד במיאמי ושניים בפיניקס בעונת 2018/19.

סקוטי הופסון שחקן עירוני נהריה
הצטרף לת'אנדר מוכת הקורונה. הופסון | ברני ארדוב

מאליק ניומן – הגארד שבעונה שעברה ירד ליגה על עירוני נהריה, חתם אתמול בקליבלנד קאבלירס אחרי שבחודשיים האחרונים שיחק בקבוצת הג'י ליג שלה. ב-19 המשחקים שלו בישראל אגב, נהריה החזיקה במאזן איום של 17:2. מבחינה אישית הוא דווקא כיכב עם הפצצות נגד הפועל תל אביב, עירוני נס ציונה ובני הרצליה וממוצעים של 14.5 נקודות, 3 אסיסטים ו-2.6 ריבאונדים למשחק.

סקוטי הופסון – הנוסע המתמיד כבר בן 32 ובתיק העבודות שלו העמוס שלו יש שלוש קדנציות ישראליות: הפועל אילת (2012-2013), עירוני נהריה (2017) והפועל חולון (2019), אם כי במדי האחרונה הוא הספיק לשחק 16 דקות לפני שנפצע וגמר את העונה. השבוע הוא חתם באוקלהומה סיטי תא'נדר מוכת הקורונה, אבל אולי עדיין אפשר לחלום שיגיע לכאן מתישהו לסיבוב אחרון. עם 17.9 נקודות למשחק הוא היה זר בולט ודומיננטי במגרשי ליגת העל.


דייוידס סירווידיס – הפורוורד הליטאי בן ה-21 הוא חלק מדטרויט פיסטונס כבר יותר משנה, אבל שיחק בעיקר בקבוצת הג'י ליג שלה. עכשיו הגיעה הזדמנות ב-NBA והקדנציה האנונימית שלו בהפועל ירושלים הופכת לאט לאט לזיכרון מודחק. בבירה הוא שותף ב-4 משחקים בלבד ובהם העמיד ממוצעים של 4.5 נקודות ו-3.3 ריבאונדים למשחק. ב-NBA מסתבר, הרבה יותר מחזיקים ממנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי