יותר משליש מהשופטים ב-NBA מושבתים לאחר שנדבקו בקורונה

play
הקורונה מכה גם בשופטי ה-NBA | GettyImages, Chris Gardner
אבדיה חושף איך הפך ל"סטופר הגנתי", ומצהיר: "אני שווה יותר מזה" 01:03

בארצות הברית מדווחים כי 25 מתוך 70 שופטים נכנסו לבידוד לאחר שננמצאו חיוביים, בליגה מתכננים להקפיץ שופטים מהג'י ליג. נדחה המשחק בין דנבר לגולדן סטייט

(גודל טקסט)

הקורונה ממשיכה להכות ב-NBA. לאחר שמספר משחקים נדחו עקב הידבקות המונית במספר קבוצות, שכללה שחקנים וצוותים מקצועיים, נראה כי גם שופטים רבים נדבקו. על פי דיווחים בארצות הברית, 25 מתוך 70 שופטים פעילים נמצאו חיוביים לנגיף ונכנסו לבידוד – 36 אחוז מסך מצבת השופטים הקיימת. בעקבות המצב, בליגה מתכננים להקפיץ שופטים מליגת הפיתוח, הג'י ליג, בה הופסקה הפעילות עד יום רביעי, כדי לאפשר למעבר של שחקנים ושופטים מליגה זו ל-NBA.

ההידבקות בקרב יותר משליש מהשופטים גרמה למצבים בהם עלו שני שופטים לשפוט במשחקים במקום שלושה לאור המצבת החסרה. למרות שבליגה עשו הכל כדי להימנע ככל האפשר ממצבים של שופט אחד פחות במשחק, זה עדיין קרה, והקפצת אנשי המשרוקית מליגת הבת הפכה לבלתי נמנעת.

שופטי ה-NBA ברנט ברנאקי, שריל פלורס, קיין פיצג'ראלד
הקורונה מכה גם בשופטי ה-NBA | GettyImages, Chris Gardner

על פי הדיווח ב-ESPN כל השופטים שנדבקו חוסנו, ומצופה מהם להיות מחוסנים במנות הבוסטר עד יום רביעי. כמוכן צויין שהשופטים היחידים שעדיין לא קיבלו את מנת הבוסטר הם כאלה שנמצאים עדיין במסעות של מספר משחקים רצופים, וגם מהם נדרש להיות מחוסנים בכל המנות עד רביעי.

השופטים בליגה לא זוכים לאותה מעטפת שמקבלים השחקנים, אך בכל זאת נעשים מספר מאמצים מצד הליגה בשיתוף עם איגוד השופטים הלאומי בארצות הברית כדי לשפר את תנאיהם בכל הנוגע לטיסות ושהייה במלונות בהם שמים דגש על כללים של ריחוק חברתי וניקיון.

בתוך כך, נדחה המשחק בין דנבר לגולדן סטייט, שהיה אמור להיערך הלילה (בין חמישי לשישי) בשל הידבקות רבה אצל הנאגטס.