גולדן סטייט ב"נקודה קשה" אבל תומפסון ימשיך לזרוק: "בזה אני הכי טוב"

הווריירס ברצף רע, סובלים מפציעות (חסרונם של גרין וקרי מורגש), נכנעים ברבעי הסיום, וקליי אומנם לא מצליח לתת את האנרגיה מהספסל אבל קר מסרב לדאוג: "הסימנים ממש מעודדים"

(גודל טקסט)

הפסד חמישי בשבעת המשחקים האחרונים, מסע חוץ שמסתיים במאזן 3:1, משחק נוסף שמסתיים בוויתור ותבוסה, ומרחק שרק גדל מהמקום הראשון במערב. זה מה שעובר על גולדן סטייט, שנקלעה לתקופה חלשה, והלילה (בין ראשון לשני) הובסה 119:99 על ידי מינסוטה. "אנחנו בשלב קשה, כמו שכל קבוצה נתקלת באחד כזה בכל עונה", הודה המאמן סטיב קר, "ועכשיו זה הזמן שלנו, עם כמה פציעות. אז זה בסדר. אנחנו נתאושש".

קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס מול אנתוני אדוארדס מינסוטה טימברוולבס
לאט לאט. תומפסון | רויטרס

כאשר קר מדבר על הפציעות, הוא מתכוון להיעדרות של סטפן קרי, שספג מכה בכף היד מול שיקגו ביום שישי ובקבוצה החליטו לתת לו מנוחה הלילה, וכמובן דריימונד גרין, שהחמיץ את מסע החוץ האחרון, והלילה הווריירס הודיעו שייעדר שבועיים נוספים בגלל הפציעה בכף הרגל והבעיה בגב. אומנם מדובר בשני השחקנים החשובים באיזון של הווריירס העונה בהגנה ובהתקפה, אבל עד עתה גולדן סטייט ידעה העונה לחפות על הסגל החסר. לאחרונה היא מתקשה. אחרי ההפסד למינסוטה והניצחון של פיניקס על דטרויט, הפער של גולדן סטייט מאלופת המערב הוא 2.5 משחקים.

סטיב קר אמר שג'ונתן קומינגה יקבל יותר דקות בגלל החיסרון של דריימונד, אבל מבין את החשיבות של גרין: "אולי זה הקצב, הוא (גרין) שומר על הקצב של הקבוצה שלנו. בסלים שאנחנו סופגים, הוא מיד מוציא את הכדור ודוחף את השחקנים, הוא מעמיד את ההגנות שמולנו בדריכות, לא הרגשתי ששיחקנו בקצב גבוה הלילה".

הווריירס יודעים שאין טעם להילחץ מכמה הפסדים בינואר, עוד לפני פגרת האולסטאר. "הדבר הכי חשוב הוא לשמור על הבריאות ולהישאר זהירים", אמר קר, שלא רוצה שפציעות של שחקניו יוחמרו, "יש עונה ארוכה, חייבים להיות זהירים, ולראות לאן זה הולך". עם זאת, משהו מקרטע בקבוצה, והיא מראה קצת בעיות אופי. הלילה היא הרימה ידיים, ואפשרה למינסוטה לסיים את המשחק בריצת 14:40 וניצחון ב-20 הפרש. מול מילווקי בשבוע שעבר זה גם נגמר בתבוסה. בנוסף, מאז שקליי תומפסון חזר ועורר התרגשות עצומה, הקבוצה במאזן 3:2.

ג'ונתן קומינגה, גולדן סטייט ווריירס
עדיין לא דריימונד. קומינגה | רויטרס
קליי תומפסון, שחקן גולדן סטייט ווריירס
מבחינתו הוא כבר רוצה לשחק 40 דקות כל משחק. תומפסון | GettyImages, David Berding

תומפסון לא שיחק ביום שישי וקיבל מנוחה (בניצחון), אבל הלילה הוא לא הצליח לתת את האנרגיה שגולדן סטייט החסרה זקוקה לה. הוא שיחק 23 דקות, וסיים עם 13 נקודות ב-5 מ-14 מהשדה. קליי אומר שהוא מת לשחק יותר, אבל יודע שההשתלבות שלו היא עניין של זמן. "אי אפשר לסמוך על מה שאני אומר, כי אני אישית אומר שאני יכול לשחק 40 דקות, אבל אני לא מומחה מדעי לספורט", אומר תומפסון, "בשביל זה יש לנו את הצוות הרפואי והמקצועי. אני סמוך עליהם. אני לא רוצה להיות רעב מדי, זה רק המשחק הרביעי שלי. אני רוצה להגיע לשיא בזמן הפלייאוף".

לדברי תומפסון, "אני חושב שאני משחק מצוין. יש לי זריקות טובות. היו לי כמה מצבים טובים מאוד הלילה. אז למרות שאני לא קולע כמו שאני רוצה, אני אמשיך לזרוק, כי זה מה שאני עושה הכי טוב". הבשורה הטובה היא שכעת לגולדן סטייט מצפה רצף של שבעה משחקי בית, שיהנוו הזדמנות טובה להיכנס לקצב, לשפר מאזן ולתת לתומפסון עוד דקות וביטחון. "זה לא משהו שקורה בן לילה, אבל כל הסימנים ממש מעודדים", סטיב קר אמר על קליי" מרגש לראות את ההתקדמות שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי