דני אבדיה: "אני מאמין בזריקה שלי, אמשיך לנסות כשאני פנוי"

play
תפוקה מהספסל. אבדיה מול מינסוטה | רויטרס
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס 01:25

הישראלי דיבר אחרי המשחק הטוב והניצחון במינסוטה, בו סיפק חסימה נהדרת על טאונס וסימן לשחקן יריב שהוא "קטן מדי": "בכל עיר, אני ישר נוסע מהמטוס לאולם כדי לזרוק". הוויזארדס שואבים השראה מפיניקס: "חשוב להגיע לעונה הבאה עם המומנטום הזה"

(גודל טקסט)

דני אבדיה המשיך הלילה (בין שלישי לרביעי) ביכולת המצויינת שלו ביישורת האחרונה של העונה, והפעם זה התבטא גם בניצחון מרשים כאשר וושינגטון וויזארדס גברה בחוץ 114:132 על מינסוטה טימברוולבס. על אף שעלה מהספסל, הפורוורד הישראלי שותף ל-36 דקות בהן קלע 17 נקודות, ליקט שמונה ריבאונדים, מסר חמישה אסיסטים ורשם שתי חסימות.

בתקופה האחרונה, אבדיה לא מהסס לקחת זריקות והלילה הוא דייק בשבע מתוך 15 הניסיונות שלו. בסיום הניצחון אמר הישראלי לצוות השידור של הוויזארדס: "אני מתחיל להוסיף דברים למשחק שלי, זה הולך לקחת זמן. אני נותן אקסטרה עבודה בכל מקום. בכל עיר שאנחנו מגיעים אליה, אני נוסע לאולם ישר מהמטוס כדי לזרוק. אני מאמין בזריקה שלי, לפעמים הזריקות שלי לא בכיוון אבל אני עובד ומאמין בקליעה שלי, אמשיך לזרוק כשאני פנוי".

אבדיה הוסיף כמה מהלכים יפים במיוחד במהלך המשחק ואפילו שלח עקיצה לשחקן הוולבס. הפורוורד סיפק אסיסט נהדר באלי אופ לתומאש סטוראנסקי, רשם חסימה נהדרת על כוכב היריבה קארל אנתוני טאונס, אך הרגע הוויראלי מכולם התרחש במחצית הראשונה, אז חדר לצבע על ג'יידן מקדניאלס, ניער אותו בדרך לטבעת וסימן לו שהוא "קטן מדי".

בארה"ב מזכירים שרק בתחילת החודש שעבר, ב-12 במרץ, אבדיה רשם משחק שלישי ברציפות אותו סיים עם 0 נקודות, ונראה בדעיכה. לא ברור אם זה בגלל הטרייד המוצלח עם פורזינגיס, או שבגלל שהלחץ ירד אחרי שאבדו הסיכויים לפליייאוף, או שהוא פשוט החל לקבל יותר דקות – בסופו של דבר זו עובדה פשוטה: ב-13 המשחקים מאז ה-12 במרץ, דני אבדיה מעמיד ממוצעים של 13.1 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים.

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס
דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס | רויטרס

עבור הוויזארדס, שאיבדו סיכוי להיכנס לפלייאוף, מדובר בניצחון חמישי בשבעת המשחקים האחרונים – הרצף הכי טוב שלהם מאז שהחלו את העונה בסערה עם מאזן נהדר של עשרה ניצחונות מול שלושה הפסדים בלבד. אמנם הניצחונות הללו לא עוזרים בטווח הקצר, שכן הם עלולים לפגוע בסיכוי להשיג בחירת דראפט גבוהה, אך השחקנים בקבוצה מאמינים שזה יתרום בטווח הארוך וחלקם אף ציינו דוגמא ספציפית שטרייה בזיכרון לכולם ב-NBA. לפני כשנה וחצי, בבועה, פיניקס הדהימה עם מאזן 0:8, אך גם זה לא הספיק לה כדי להגיע לפלייאוף. עם זאת, בעונה שאחרי הסאנס מינפו את המומנטום להגעה לגמר ה-NBA והעונה הם מחזיקים במאזן הטוב בליגה.

קריסטאפס פורזינגיס אמר בעניין: "זה חשוב לקראת העונה הבאה, להביא את המומנטום הזה. פיניקס בבועה הייתה בלתי מנוצחת ולא הגיעה לפלייאוף, אבל בשנה שאחרי הם העלו את הרמה". אמנם קשה מאוד לדמיין את הוויזארדס עושים את כל הדרך לגמר בעונה הבאה, אך יש לזכור כי גם הסאנס עשו את השינויים הדרושים בסגל לאחר הבועה כדי להפוך למועמדת לאליפות, כאשר צירפו בטרייד את אחד הרכזים הגדולים שידעה הליגה – כריס פול.