המניה של אבדיה ממשיכה לעלות: "התקרה שלו גבוהה במיוחד"

play
הקליעה הייתה פחות מדויקת הפעם. אבדיה | רויטרס
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס 01:25

התקדמותו של הישראלי, שעבר את 1000 הנקודות בקריירה, מייצרת תחזיות מבטיחות: "יש לו המון פוטנציאל התקפי שטרם מומש". המחווה של חבריו לקבוצה ושובו של הטראש טוק

(גודל טקסט)

אמנם לוושינגטון וויזארדס לא נותרו שאיפות לישורת האחרונה של עונת ה-NBA, אולם עבור דני אבדיה זו תקופה משמעותית של מיתוג מחדש – או חיזוק המותג, אם תרצו – ושדרוג מעמדו בליגה הטובה בעולם. הלילה (בין רביעי לחמישי) הפורוורד הישראלי המשיך להציג את מגוון היכולות ההתקפיות שלו במשחק שהסתיים בהפסד 118:103 לאטלנטה הוקס, כשקלע 9 נקודות, קטף 7 ריבאונדים ומסר 6 אסיסטים.

עוד לפני המשחק, העיתונאי צ'ייס יוז שמסקר את הוויזארדס עבור "NBC", ניתח את ההתקדמות של אבדיה שב-13 המשחקים האחרונים הרים את ממוצעיו ל-13.1 נקודות, 5.8 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים ו-37.1% לשלוש.

"מאז רצף שלושת המשחקים ללא נקודות באמצע חודש מרץ, אבדיה מציג כדורסל מהטובים בקריירה שלו וקולע בכמעט 40% לשלוש, מה שמזכיר עד כמה הפוטנציאל ההתקפי שלו גדול", שיבח יוז. "הקריירה של אבדיה התפתחה בצורה אירונית עד כה, כי הוא עשה לעצמו שם בעיקר דרך ההגנה, אבל כשעמד לבחירה בדראפט הוא נחשב לשחקן עם תקרה גבוהה במיוחד בפן ההתקפי. דיברתי עם כמה מנהלים ב-NBA שאמרו שהם לא ראו את ההגנה שלו לפני הדראפט, וזה גרם לי להרגיש טוב – כי גם אני לא צפיתי את זה. ראיתי בחור בגובה 2.05 שנע טוב ללא הכדור, בעל ראיית משחק ויכולת מסירה טובות, אבל יש לו המון פוטנציאל התקפי שעדיין לא מומש ואני חושב שכולם מסכימים על זה".

הכתב, שמלווה כאמור את אבדיה מקרוב מאז כניסתו לליגה, סיפק תחזית מבטיחה להמשך הקריירה של הישראלי: "מה שהוא הראה לנו בהגנה, בגיל 21 בלבד, גורם לי לחשוב שהתקרה הכללית שלו גבוהה למדי, כי שחקן כנף בגובה שלו, שהוא ורסטילי בשני צידי המגרש, הוא בעל ערך גבוה לקבוצה. ייקח להם זמן לפתח אותו, כי ראינו שהוא עדיין לא יציב, אבל לדעתי הוא במסלול הנכון".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס מול טריי יאנג, אטלנטה הוקס
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס מול טריי יאנג, אטלנטה הוקס | אימג'בנק GettyImages, Kevin C. Cox

אבדיה, שקיבל מווס אנסלד ג'וניור 34 דקות נגד אטלנטה, יותר מכל שחקני וושינגטון, רשם ציון דרך מכובד במשחק: הישראלי חצה את קו 1,000 הנקודות בקריירת ה-NBA וזכה למחווה מחבריו לקבוצה, שהעניקו לו את כדור המשחק עם החתימות שלהם. אבדיה העלה תמונה של הכדור לסטורי שלו באינסטגרם, וכתב: "וואו, לחלוטין אסיר תודה. חלומות באמת מתגשמים".

אגב, לאחר שסיפק רגע ויראלי במשחק הקודם, בו קלע על ג'יידן מקדניאלס וסימן לו שהוא "קטן מדי", אבדיה חזר שוב על הטראש טוק מול אטלנטה, כשניער את דנילו גלינארי בדרך לשתי נקודות והוסיף את אותו סימון עוקצני לאחר מכן. יוז צייץ בתגובה לכך: "שני רגעי ה'קטן מדי' של דני הגיעו נגד שחקנים בגובה שלו, שזה מעניין למדי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי