דני אבדיה נחת בישראל: "היו לי רגעים שהייתי בלי אנרגיה"

אחרי ששיחק את כל 82 המשחקים ב-NBA, שחקן וושינגטון דיבר גם על המשימה עם הנבחרת: "צריך לעשות אליפות אירופה טובה מאוד"

(גודל טקסט)

דני אבדיה סיים את עונתו השנייה ב-NBA בתחילת השבוע. שנה אחרי שוושינגטון וויזארדס סיימה את דרכה במשחקי הפלייאין, העונה מאזן 43:34 לא הספיק והקבוצה סיימה את דרכה כבר בתום העונה הסדירה. אבדיה יכול להתעודד מהממוצעים שלפרקים העמיד העונה וגם מהעובדה שהעונה הסתיימה כשהוא בריא לחלוטין, אחרי שאת העונה שעברה סיים מוקדם מהצפוי בעקבות שבר מאמץ בשוק רגלו.

הלילה (רביעי) אבדיה נחת בישראל וסיפר בנתב"ג: "אין על הארץ, שנה לא פשוטה, עונה עמוסה ואינטנסיבית, תמיד לחזור לארץ ולהגיע לבן גוריון מרגיש מדהים. מחכה לראות את החברים והמשפחה. אני משער שאני אהיה חודש, חודש וחצי, אעבוד קצת בארץ, ואטוס בחזרה לארצות הברית כדי להתחיל לעבוד לקראת העונה הבאה".

דני אבדיה וושינגטון
שיפר את ממוצעיו. אבדיה | קובי אליהו

"ה-82 משחקים ששיחקתי השפיעו עליי, היו לי רגעים שהייתי בלי אנרגיה, והיה לי קשה להתאושש, זה חלק מהספורט. בחלק השני של העונה הייתה לי הזדמנות להיות עם הכדור, לייצר לאחרים. נהניתי לעזור לקבוצה שלי לנצח משחקים גדולים. יש לי הרבה מה לשפר ואני מאמין שנעשה דברים יותר טובים בהמשך".

"אני יודע מהקבוצה מה אני צריך לשפר לפי התפקיד שלי בעונה הבאה. המטרה שלי היא לבוא ולייצג את הנבחרת, זה לא פחות חשוב. יש לי את הצוות הנכון סביבי, והמערכת הנכונה סביב. לשלב את המנוחה ולהיות כשיר לעונה הבאה".

על הנבחרת: "יש לנו נבחרת מוכשרת, אני מחכה לראות את כולם. לגבי מוקדמות אליפות העולם הכל יכול לקרות, אני לא יודע מבחינת הלוח זמנים שלי מה יהיה, נראה מה הכי טוב בשבילי, צריך לנוח אחרי העונה הזאת. אני מאמין שאצליח לייצג את הנבחרת. צריך לעשות אליפות אירופה טובה מאוד".

שחקן נבחרת ישראל דני אבדיה
ועכשיו, לנבחרת. אבדיה | אתר רשמי, אתר FIBA

אבדיה שותף העונה בכל 82 משחקי העונה הסדירה, אחד מחמישה שחקנים בליגה שרשם ציון דרך שכזה העונה. בממוצע למשחק שיחק אבדיה 24.2 דקות, קלע 8.4 נקודות ב-43.2 אחוז מהשדה וב-31.7 לשלוש, דייק מהקו ב-75.7 אחוז מהזריקות וגם הוריד 5.2 ריבאונדים בממוצע, מסר 2 אסיסטים, חטף 0.7 כדורים, רשם 0.5 חסימות למשחק וגם איבד 1.1 כדורים. בסך הכל סיים במדד פלוס-מינוס של מינוס 0.8. מדובר בשיפור בכל המדדים, פרט לאיבודי הכדור שבשנה שעברה עמדו על 0.6 בממוצע.

אבדיה יוכל לנוח בישראל בתקופה הקרובה ולאחר מכן יצטרף למשחקי נבחרת ישראל במוקדמות המונדובאסקט בחלונות יוני ואוגוסט וגם יהיה חלק מהנבחרת באליפות אירופה בקיץ, כך שהשנה לא ישחק עם וושינגטון וויזארדס בליגת הקיץ כפי שגם הצהיר הג'נרל מנג'ר טומי שפרד.