"דני אבדיה הוא מ'הפועלים השחורים' שקבוצות מנצחות צריכות"

פורוורד וושינגטון סומן בכתבה שמצאה את "הסיבות להאמין" בקבוצות שלא עלו לפלייאוף: "אם בעונה הבאה שמו לא יוזכר כמועמד לחמישיות ההגנה זה אומר שמשהו לא בסדר קרה"

(גודל טקסט)

בעוד הפלייאין נמצא בעיצומו ופלייאוף ה-NBA בפתח, עשר קבוצות כבר סיימו את העונה ביום ראשון, אז נחתמה העונה הרגילה. אחת מאותן קבוצות היא כמובן וושינגטון וויזארדס של דני אבדיה, שסיימה במקום ה-12 במזרח. ב"בליצ'ר ריפורט" ניתחו את עשר הקבוצות המודחות וסימנו סיבה אחת להאמין בהן. לצד כוכבים צעירים כמו קייד קאנינגהאם, ג'יילן גרין, טייריס האליברטון ופרץ ווגנר שהראו כי הם מסוגלים להפוך לשחקני מפתח בליגה בעתיד, הפורוורד הישראלי של הוויזארדס סומן כנקודת האור של הקבוצה מהבירה.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
נקודת האור בוויזארדס? אבדיה | רויטרס

"בין אם בראדלי ביל יישאר או לא, ההגנה של דני אבדיה הולכת להיות משמעותית, הוא דוגמה מייצגת ל'פועל השחור' שקבוצות מנצחות צריכות", רשמו על הישראלי, "העונה הוא היה השומר הכי מגוון בקבוצה. כמעט בכל משחק העונה היה אפשר למצוא מהלכים שמציגים את הרגליים הזריזות, את האורך ואת קריאת המהלכים הנהדרת שלו".

"מבחינת ממוצעי החטיפות והחסימות שלו, הוא נמצא מעט מעל הממוצע לשחקנים בעמדה שלו, אבל זה בעיקר כי הוא לא לוקח הימורים. הוא מוצא את המקומות שלו ומסתכן רק כאשר בעיניו הרווח גובר על הסיכון".

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
יתמודד על מקום באחת מחמישיות ההגנה? אבדיה | אימג'בנק GettyImages, Dustin Satloff

אבדיה, שהיה אחד מחמישה שחקנים בלבד בליגה ששותפו בכל 82 המשחקים, התחרה העונה על המקום ברוטציה עם כמות גדולה של פורוורדים ביניהם קריסטאפס פורזינגיס, קייל קוזמה, רוי האצ'ימורה, קורי קיספרט וקנטביוס קולדוול פופ. אז מה מבדיל אותו משאר?

"ייתכן כי פורוורד שמשתק את השחקן שלו בהגנה הוא לא הנכס הכי נוצץ, אך הוא הכרחי לכל קבוצה שרוצה להתחרות במשחקים החשובים. אם שמו של אבדיה לא יוזכר בשנה הבאה כמועמד לאחת מחמישיות ההגנה של העונה, זה אומר שמשהו לא בסדר קרה".