הושלמה תמונת הפלייאוף: אטלנטה שמינית במזרח, הקליפרס הודחו

יאנג קלע 32 במחצית השנייה ו-38 בסף הכל, בדרך ל-101:107 בקליבלנד שנותרה בחוץ. הפליקנס העפילו במערב עם 101:105 ענק

(גודל טקסט)

תמונת הפלייאוף ב-NBA הושלמה הבוקר (שבת) בתום שני קרבות אדירים על המקום השמיני בכל אזור: אטלנטה ניצחה בקליבלנד והדיחה את הקאבלירס, בעוד הפליקנס גברו על הקליפרס בלוס אנג'לס ושלחו אותם לים בשלב מוקדם מהצפוי.

טריי יאנג, אטלנטה הוקס
נופף לאוהדי הקאבלירס בדרך לפלייאוף. טריי יאנג | רויטרס

קליבלנד קאבלירס – אטלנטה הוקס 107:101

במשך מרבית העונה הסדירה הקאבס היו בשישייה הראשונה במזרח, אלא בישורת האחרונה הם נגררו לפלייאין ומי שאחראי לסוף המר מבחינתם הוא "תליין" נודע בליגה – טריי יאנג בנה לעצמו שם של קילר בפלייאוף אשתקד, והלילה הזכיר זאת עם הופעה אדירה אשר בסיומה נופף לאוהדים בקליבלנד לשלום בדרך לסדרה מול מיאמי היט.

יאנג קלע 16 נקודות בכל אחד משני הרבעים האחרונים, סיים עם 38 בסך הכל וסחב את ההוקס להשגת המקום השמיני, כשהוא מתגבר על חסרונו של הסנטר קלינט קאפלה – שככל הנראה גם ייעדר בפלייאוף לאחר שנפצע בברכו הלילה ונזקק לעזרה כדי לרדת מהפרקט. אטלנטה פיגרה ב-10 נקודות בהפסקה, אלא שאז החלה ההפצצה של יאנג שמסר בנוסף גם תשעה אסיסטים. בוגדן בוגדנוביץ' סייע לו עם 19 נקודות מהספסל, דנילו גלינארי תרם 14 משלו.

קליבלנד קיבלה בחזרה את הסנטר ג'ארט אלן, שהחמיץ את 19 המשחקים האחרונים בשל שבר באצבע, אולם חוסר הניסיון בסגל שלה בא לידי ביטוי במשחק על עונה שלמה. לאורי מרקאנן הוביל את הקאבלירס עם 26 נקודות ו-8 ריבאונדים, דריוס גארלנד קלע 21 והוסיף 9 אסיסטים והרוקי אוון מובלי רשם 18 נקודות. בכל מקרה, המועדון ואוהדיו יכולים להתנחם בכך שהחבורה המוכשרת בהדרכתו של ג'יי בי ביקרסטאף השיגה העונה כמות מפתיעה של ניצחונות, ובתוספת בחירת הלוטרי שיקבלו בדראפט הקרוב, עתיד הקבוצה מבטיח במיוחד.

שחקני קליבלנד קאבלירס
עונה מרשימה הסתיימה בהפסד מאכזב. לאב ושחקני קליבלנד | רויטרס
ברנדון אינגרם, ניו אורלינס פליקנס
התעלה בפלייאין. ברנדון אינגרם | אימג'בנק GettyImages, Harry How

לוס אנג'לס קליפרס – ניו אורלינס פליקנס 105:101

הדרמה החלה עוד לפני המשחק, כאשר שעות ספורות לפתיחתו התבשרו הקליפרס כי פול ג'ורג' נמצא חיובי לקורונה ולא יוכל לשחק. גם בלעדיו, הקבוצה מעיר המלאכים הייתה קרובה מאוד להשיג את המקום השמיני במערב, אך בסופו של דבר לוס אנג'לס נותרה ללא נציגה בפלייאוף השנה והפליקנס הם אלה שהשיגו את הכרטיס האחרון במערב – ובצדק.

ניו אורלינס שלטה במחצית הראשונה ובנתה יתרון שהגיע בשיאו ל-16 נקודות, אך הקליפרס לא הרימו ידיים ונגסו אט אט בהפרש, כאשר בתחילת הרבע האחרון המצב היה הפוך לחלוטין והמארחת הובילה ב-13 הפרש. אלא שאז, הפליקנס פצחו בריצת 1:14 שהביאה לשוויון, ובמאני טיים היה זה סי ג'יי מקולום שסיפק מספר פעולות חשובות בדרך לניצחון הכי חשוב של העונה. פיניקס המאיימת מחכה לניו אורלינס בסדרת הסיבוב הראשון.

ברנדון אינגרם הוביל את קלעי המנצחת עם 30 נקודות, סי ג'יי מקולום קלע 19 ולארי נאנס ג'וניור היה נהדר בעצמו, עם דאבל דאבל של 14 נקודות ו-16 ריבאונדים. בצד של הקליפרס, רג'י ג'קסון ומרכוס מוריס קלעו 27 כל אחד, כשהרכז מוסר שמונה אסיסטים והפורוורד מוריד תשעה ריבאונדים. הקבוצה של טיירון לו תיאלץ להתרכז כעת בדראפט, ותקווה שקוואי לנארד יחזור לשיא הכושר לקראת תחילת העונה הבאה.