יאנג החזיר את אטלנטה לחיים, מילווקי ופיניקס עלו ל-1:2

סל ניצחון של הרכז הוביל ל-110:111 וצימק בסדרה מול מיאמי, הבאקס הביסו בשיקגו והסאנס שבו ליתרון על ניו אורלינס

(גודל טקסט)

פלייאוף ה-NBA נמשך לפנות בוקר (שבת) עם שלושה משחקים, כשהדרמה הגיעה הפעם מאטלנטה, שם טריי יאנג קלע סל ניצחון נגד מיאמי. האלופה מילווקי וסגניתה פיניקס השיבו את הסדר על כנו בסדרות שלהן, עם ניצחונות חוץ בשיקגו ובניו אורלינס בהתאמה.

תוצאות הלילה:

אטלנטה הוקס (8) – מיאמי היט (1) 110:111
שיקגו בולס (6) – מילווקי באקס (3) 111:81
ניו אורלינס פליקנס (8) – פיניקס סאנס (1) 114:111

טריי יאנג, אטלנטה הוקס
החזיר את ההוקס לחיים. יאנג | אימג'בנק GettyImages, Kevin C. Cox

אטלנטה הוקס (8) – מיאמי היט (1) 110:111 (ההוקס צימקו ל-2:1 בסדרה)

אחרי שהתקשה בשני המשחקים הראשונים בסדרה, טריי יאנג שוב היה שם במאני טיים עבור ההוקס, שחזרו לחיים בסדרה אחרי קאמבק מפיגור בן 16 נקודות במהלך המחצית השנייה. פי ג'יי טאקר הוביל ריצת 0:21 שהעניקה להיט את אותו יתרון, אלא שבמצב של פלוס נקודה לטובת מיאמי, גיבור המשחק השני ג'ימי באטלר החטיא זריקה לשתיים והכדור הגיע לידיו של יאנג, כשהמאמן נייט מקמילן אפילו לא שקל לקחת פסק זמן. הכוכב "נכנס ליער" כשהוא עובר בדרך את טאקר ושיגר זריקה קשתית מעל באטלר, שצללה פנימה ועצרה את השעון על 4.4 שניות. באטלר לא הצליח לקלוע שלשה בניסיון האחרון ואטלנטה חגגה.

ג'ימי באטלר, מיאמי היט
הפעם הוא היה הגיבור הטרגי. באטלר | אימג'בנק GettyImages, Kevin C. Cox

מעבר לתוצאה, מיאמי צריכה להיות מודאגת גם מכך שקייל לאורי נטש את המשחק ברבע השלישי בשל פציעה, ובקבוצה יקוו שהרכז המוביל לא יצטרף לרשימת הכוכבים שהושבתו בפלייאוף הנוכחי.

יאנג סיים עם 24 נקודות ושמונה אסיסטים עבור המנצחת, בוגדן בוגדנוביץ' היה יעיל כהרגלו מהספסל, עם 18, שמונה ריבאונדים ושישה אסיסטים, ודיאנדרה האנטר קלע 17. בשורות ההיט בלט טיילר הירו עם 24 ו-7 ריבאונדים, באטלר ומקס שטרוס רשמו 20 נקודות כל אחד.

גרייסון אלן, מילווקי באקס
חיפה על מידלטון. גרייסון אלן | אימג'בנק GettyImages, Stacy Revere

שיקגו בולס (6) – מילווקי באקס (3) 111:81 (מילווקי עלתה ל-1:2 בסדרה)

אין כריס מידלטון? יש גרייסון אלן. השחקן הידוע לשמצה בשל דרכיו הלא ספורטיביות חיפה על חסרונו של הכוכב הפצוע, ועם חמש שלשות משבעה ניסיונות תרם 22 נקודות שהציבו אותו כקלע הבולט של האלופה, בדרך להחזרת יתרון הביתיות ועלייה ל-1:2 בסדרה. הפלייאוף חזר לראשונה לראשונה זה חמש שנים, אלא שהבולס סיפקו תצוגת נפל דווקא אחרי שהפתיעו את הבאקס בחוץ, ויצטרכו להשוות במשחק הבא כדי לחזור למילווקי עם סיכוי ריאלי להעפיל לחצי הגמר האזורי.

יאניס אנטטוקומפו קלע רק שתי נקודות אחרי הרבע הראשון, אך לא ממש היה צורך ביותר מזה, כי ה-16 שבאו לפני כן סייעו לאורחת לפתוח פער דו ספרתי גבוה. היווני סיים עם 18, שבעה ריבאונדים ותשעה אסיסטים כשבובי פורטיס רשם 18 משלו לצד 16 ריבאונדים. ניקולה ווצ'ביץ' הוביל את קלעי שיקגו עם 19, זאק לאבין הוסיף 15 ודמאר דרוזן 11 בלבד.

כריס פול, פיניקס סאנס
כריס פול | GettyImages, Jonathan Bachman

ניו אורלינס פליקנס (8) – פיניקס סאנס (1) 114:111 (פיניקס עלתה ל-1:2 בסדרה)

עוד בעונה הסדירה הוכיחו הסאנס שהם יודעים להתגבר מצוין על היעדרויות כוכבים, והלילה עשו זאת שוב ללא דווין בוקר, כששני עמודי התווך האחרים של הקבוצה התעלו בגדול. פיניקס הובילה 53:66 מוקדם ברבע השלישי, אולם הפליקנס קלעו 12 נקודות ללא מענה והפכו את התוצאה ל-79:81 בתחילת הרבע האחרון. אלא שאז השתלט על המשחק בעל הבית כריס פול, שקלע ברבע הרביעי 19 נקודות מתוך 28 שהיו לו במשחק כולו, כולל 15 מ-23 האחרונות של הקבוצה כולה, בנוסף ל-14 אסיסטים במופע שהזכיר כמה הוא ענק – מול הקבוצה בה פתח את הקריירה.

גם אייטון כאמור סיפק יכולת נהדרת, עם 28 נקודות ו-17 ריבאונדים, כאשר מיקל ברידג'ס ניגן כינור שלישי עם 17 נקודות משלו, וג'בייל מגי תרם 15 עם החטאה אחת בלבד מהשדה (7/8). ברנדון אינגרם שוב היה מצוין, עם 34 נקודות ושבעה ריבאונדים, וגם סי ג'יי מקולום בלט עם 30 נקודות, אבל שאר שחקני הפליקנס לא ממש הופיעו והיתרון בסדרה שב לסגנית האלופה.