אבדיה: "אם סלובניה זכתה ביורובאסקט, גם אנחנו יכולים להילחם"

play
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל במסיבת עיתונאים | יותם רונן
דני אבדיה שחקן נבחרת ישראל במסיבת עיתונאים 02:55

פורוורד הוויזארדס סיכם שנתיים ב-NBA ("עם המהלכים שיעשו בקיץ, מאמין שתהיה לנו קבוצה לפלייאוף") והביע אופטימיות לקראת הקיץ בנבחרת ישראל: "לא מתרגש מהציפיות, יש לנו המון כישרון"

(גודל טקסט)

שבועיים אחרי שסיים את עונת ה-NBA במדי וושינגטון וויזארדס וחזר לישראל, דני אבדיה קיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בה התייחס לשתי עונותיו בליגת הכדורסל הטובה בעולם. הפורוורד בן ה-21 היה אחד מחמישה שחקנים בלבד ברחבי הליגה ששותף בכל 82 המשחקים, אך גם זה לא הספיק כדי להבטיח השתתפות שנייה ברציפות בפלייאוף עבור הקבוצה מהבירה, שסיימה במקום ה-12 במזרח. לפני שיחזור לעונה שלישית מעבר לים, אבדיה ייצג את נבחרת ישראל באליפות אירופה וינסה להוביל אותה להישגים.

"הבהרתי לטומי שפרד (המנהל המקצועי של וושינגטון) שחשוב לי מאוד לשחק בנבחרת. הוא הראה תמיכה מלאה בעניין ואני מעריך אותו על זה, הוא מבין כמה זה חשוב לי ולעם ישראל בכלל, ומרגיש שזה יכול לעזור לי בהתפתחות כשחקן ובלנסות להביא כבוד למדינה בקיץ", אמר אבדיה. שחקן הוויזארדס נשאל לגבי ההתנגשות בין הצורך לעבוד באופן אישי לבין הנבחרת שתגבה ממנו זמן רב בפגרה: "יש לי צוות שלם מסביב שיודע לתכנן כדי שאשתפר כשחקן ביכולות שלי וגם אעזור לנבחרת. אין שיפור יותר טוב מחמישה נגד חמישה באווירה ובתחרות כזאת. אקח את הזמן לעבוד על היכולת האישית ואז אנסה לעשות קיץ טוב בנבחרת".

שחקן נבחרת העתודה של ישראל דני אבדיה
מאמין בסיכוי לזכות ביורובאסקט. אבדיה בנבחרת העתודה | ברני ארדוב

"בשבילי ישראל זה הבית", המשיך אבדיה, "אני עוקב אחרי כל מה שקורה פה ומודע להכל. כל מה שאני יכול לעשות כדי להראות תמיכה ואהבה ולפרגן למדינה – אעשה. זה לא תמיד פשוט, אבל המדינה בשבילי מעל הכל. גדלתי פה והתחנכתי פה, ואם לא היה לי את המעטפת פה, לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. תמיד היה לי כיף ענק בנבחרת, יש בזה אווירה שונה. התמיכה של הקהל, הכימיה בין השחקנים, זה יחיד במינו. בכל פעם שאני מקבל זימון ורואה את הסגל, אני מתרגש ומחכה לעבוד איתם".

הפורוורד הוסיף להתייחס ליורובאסקט שמחכה לנבחרת ולציפיות הגבוהות שנוצרו בעקבות הצלחת הנבחרות הצעירות, בה הוא היה שותף בכיר: "גם האיגוד וגם אני מודעים למה שאפשר לעשות. לי כבר יצא להיות בורג מרכזי בקבוצות, יש לנו המון כישרון. אבוא לשחק את המשחק שלי ולעשות כמה שאני יכול, מקווה שהכל יתחבר. גם לפני שזכינו בעתודה לא הייתה הרבה אופטימיות, אבל אנחנו תמיד האמנו. בנבחרת ישראל אתה מרגיש באמת שאתה עלה להילחם. הציפיות הן לא בעיה, לא תראו אותי חושב או רע מתרגש מזה. אני מאמין שכולם יגיעו לתמוך בנו. כשאנשים באו לעודד הבאנו קבלות, אני מצפה שזה יהיה גם השנה. הכל אפשרי, אני רואה מצב שנוכל להילחם על אליפות אירופה. אם סלובניה הקטנה, עם כל הכישרונות הגדולים שהיו שם, יכולה לקחת, אז גם אנחנו".

דני אבדיה וושינגטון
שוב בישראל. אבדיה | קובי אליהו

השוני בין העונות: "על המגרש, קודם כל הביטחון. הארגון דוחף אותי ורואה למה אני מסוגל ונותן לי במה לעשות מה שאני יודע. אני בוגר יותר ומרגיש שהמשחק מאט לאט לאט, אתה לומד לקרוא דברים, גם בהגנה. לא פשוט לשמור כל פעם על השחקן הבכיר בקבוצה השנייה, בשנה השנייה לקחתי את זה צעד קדימה. אני לומד כל יום ומקווה שזה ימשיך ככה. הקושי לא היה כל כך בלשמור על שחקנים גדולים, אלא בשילוב של זה עם האחריות ההתקפית שהייתה לי יותר בסוף השנה. כשאתה הרבה עם הכדור ואז חוזר להגנה לשמור על השחקן הכי טוב של היריבה, זה משהו שצריך להתרגל אליו".

הקשיים האישיים: "לא תמיד הכל ורוד, היו לי רגעים של משבר. אני חי כל יום בעתו ויודע לשפר עוד משהו שלא הייתי טוב בו, עם הזמן אתה נהיה שחקן ואדם שלם יותר. אין זמן להסתכל אחורה, צריך לעבוד קשה ולהישאר אופטימי".

לאחר שעומרי כספי סיים את הקריירה שלו בתור הישראלי הראשון ב-NBA ללא הופעה אחת בפלייאוף, אבדיה נשאל על כך שגם הוא שיחק בינתיים רק בעונה הסדירה וענה: "להיכנס לפלייאוף זה אף פעם לא קל, אבל אני מאמין שעם הארגון שלנו והמהלכים שנעשה בקיץ, תהיה לנו קבוצה שתתמודד על כניסה לפלייאוף ותעשה דברים יפים. אני אמשיך בדרך שלי, מאמין שאני יכול להגיע הכי רחוק שיש והכל בסוף יגיע. חשוב להיות מוכן לזה וליהנות מהדרך".

דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס
סיכם שנתיים ב-NBA. אבדיה במדי וושינגטון | אימג'בנק GettyImages, G Fiume

הבחירה של אבדיה לשחק בנבחרת לא ברורה מאליה, שכן שחקני NBA רבים מעדיפים לנוח בקיץ מאשר לשחק במסגרות הבינלאומיות: "אם יש מישהו שפחות רוצה לייצג את הנבחרת, זה על המצפון שלו. אני מאוד נהנה לשחק בנבחרת וזו הבמה שעזרה לי לגדול כשחקן ולבנות לעצמי שם. זה עזר לי להיבחר גבוה בדראפט, מבחינתי זו הדרך להעריך".

באליפות אירופה יפגוש אבדיה את חברו לקבוצה תומאש סאטורנסקי, שמשחק בנבחרת צ'כיה, וייתכן שגם את ניקולה יוקיץ' מנבחרת סרביה. הפורוורד הישראלי, לו שורשים סרביים מצד אביו זופר, דיבר על מפגש אפשרי עם שני השחקנים הללו: "יש המון טראש טוק ביני לבין סאטורנסקי, במיוחד על הנבחרת. אנחנו צוחקים על זה הרבה ומנסים לראות את דו"ח הסקאוט על כל אחד. אנחנו צוחקים על זה, אבל מאמין שמפגש באליפות אירופה יהיה לי קצת מוזר. משחק נגד סרביה זה סוג של סגירת מעגל, למרות ששיחקנו כבר נגדה בעתודה. לשחק נגד יוקיץ' זה תמיד תענוג, הוא ואני בקשר טוב".