צ'ארלס בארקלי תקף את דוראנט: "אל תסתובב ותכריז על עצמך כאלוף"

play
מאבד את זה? דוראנט | GettyImages, Al Bello
ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס, מול קווין דוראנט, ברוקלין נטס 00:18

לאחר הדחת הנטס, כוכב העבר התייחס לפורוורד כ-"נוסע באוטובוס" שרכב על הצלחותיו של חבריו. דוראנט הגיב, ובארקלי התקפל

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

לאחר ההדחה של ברוקלין הלילה (בין שני לשלישי) בתום 4:0 משפיל בסיבוב הראשון של הפלייאוף מול בוסטון, הלכלוך סביב קבוצת הכוכבים שקרסה תחת הציפיות ממשיך לצאת. אגדת העבר והפרשן צ'ארלס בארקלי אמר דברים קשים נגד כוכב הנטס קווין דוראנט, שלא נשאר חייב וענה בחזרה לחבר היכל התהילה בן ה-59 בחילופי הקנטות והאשמות שהחל בתכנית הספורט של TNT והפך ויראלי.

בארקלי האשים את דוראנט כי הוא אינו מנהיג ולמעשה רוכב על הצלחותיהם של השחקנים האחרים איתם הוא שיחק לאורך הקריירה. כוכב יוסטון לשעבר התייחס לפורוורד כ"נוסע באוטובוס", וטען כי "אם אתה לא הנהג של האוטובוס, אל תסתובב ותכריז על עצמך כאלוף. אם אתה רק נוסע, אני לא רוצה לשמוע את זה. כל החבר'ה האלה שמסתובבים עם טבעות אליפות – היי, אתם רק הנוסעים. כשאתה הנהג כל הלחץ עליך. זו חיה אחרת".

לאחר ההמולה שנוצרה בעקבות דבריו, הפרשן ניסה להסביר את עצמו: "דוראנט הוא שחקן נהדר. הכוונה שלי היא לא שהוא אוכל חינם. הוא היה שחקן חשוב מאוד בשתי האליפויות בהן זכה. הנקודה שניסיתי להבהיר הייתה שכשאתה הכוכב הבלעדי של הקבוצה, האחריות משתנה. אתה לא יכול שיהיו לך משחקים לא טובים. הכוונה שלי הייתה שעכשיו יש לו את האוטובוס שהוא שלו והוא נוהג בו. עכשיו הוא המנהיג. הוא לגמרי נהג אוטובוס".

בין דבריו הראשוניים שאמר בארקלי בטלוויזיה לבין הדברים שאמר לאחר שהנושא הפך ויראלי, קווין קוראנט – שפעיל מאוד ברשת החברתית – הגיב עם עוקצנות ידועה. הפורוורד העלה פוסט שכלל תמונות של בארקלי מימיו ביוסטון כשהוא מוקף בחבריו מיוסטון הגדולה של שנות ה-90 ועוד תמונה שלו משנות ה-80 במדי פילדלפיה, כל זה תחת הכיתוב העוקצני: "איפה צ'אק היה לולא החבר'ה הגדולים?".

צ'ארלס בארקלי שיחק ב-NBA בשנים 1984-2000 ונחשב לאחד הכדורסלנים הגדולים בתולדות הליגה שלא הצליחו לזכות באליפות. בשמונה שנותיו הראשונות בליגה שיחק בפילדלפיה יחס עם אגדות כמו מוזס מלון ודוקטור ג'יי. ב-1992 עבר לפיניקס, עמה הגיע עד גמר הפלייאוף ב-1993 רק כדי להפסיד לבולס ולמייקל ג'ורדן. ב-1996 עבר ליוסטון בה שיחק ארבע שנים עד הפרישה בשנת 2000. נבחר פעם אחת ל-MVP של העונה הסדירה וזכה בשתי מדליות זהב עם הדרים טים (1992 ו-1996).