כריס פול השתלט על הרבע האחרון, פיניקס הביסה 109:129 את דאלאס

רכז הסאנס קלע 14 מ-28 הנקודות שלו במאני טיים, המאבריקס השאירו את דונצ'יץ' (35) לבד במערכה וירדו לפיגור 2:0 בסדרה

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' נותר לבד במערכה, וככה אי אפשר להתחרות במועמדת לאליפות. פיניקס סאנס קלעה 40 נקודות ברבע האחרון, הביסה 109:129 את דאלאס מאבריקס לפנות בוקר (חמישי) והכפילה ל-0:2 את היתרון שלה בסדרת חצי גמר המערב, שרק תפנית רצינית בה תמנע את העפלת הקבוצה הטובה ביותר בעונה הסדירה לשלב הבא בפלייאוף.

דווין בוקר, פיניקס סאנס
פיניקס שוב הביסה. דווין בוקר | אימג'בנק GettyImages, Christian Petersen
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
הפנים אומרות הכל. לוקה דונצ'יץ' | אימג'בנק GettyImages, Christian Petersen

העילוי הסלובני הצליח להחזיק את האורחים בתמונה במשך שלושה רבעים. אחרי שירדו ל-12:2 בפתיחה, המאבריקס התאוששו וירדו להפסקה ביתרון, כאשר ברבע השלישי הסאנס נטלו שוב מהר את ההובלה בהפרש קטן, וב-12 הדקות האחרונות הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, או שמא יש לומר שחקן אחד. כריס פול, שוב הוא, קלע 14 מ-28 הנקודות שלו במשחק ברבע האחרון, אותו פתח עם רצף של שישה סלים שהוציאו את האוויר מהמפרשים של דאלאס. הרכז שיחגוג מחר 37 אביבים מסר גם שמונה אסיסטים.

דווין בוקר צלף חמש שלשות משמונה ניסיונות בדרך ל-30 נקודות, ג'יי קראודר סייע עם 15 ושבעה ריבאונדים ודיאנדרה אייטון, שלא נאלץ להתאמץ יותר מדי הפעם, סיים עם תשע נקודות. דונצ'יץ' קלע 35, כולל תשע החטאות בלבד מהשדה ו-5/10 מחוץ לקשת, כשהוא מוסר גם שבעה אסיסטים, אלא שהבא אחריו בדאלאס היה רג'י בולוק עם 16 נקודות וספנסר דינווידי הסתפק ב-11 בלבד, כשג'יילן ברנסון נעלם הפעם ורשם רק תשע.