ג'ואל אמביד סופג מכה אחרי מכה, הרוחות מתלהטות בין פיניקס לדאלאס

play
רגעים מפחידים. אמביד | GettyImages, Michael Reaves
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, מתוסכל 00:19

סנטר פילדלפיה, שנחבט בפרצופו הפצוע בתבוסה, התייחס למצב הסבוך שלו ושל קבוצתו, ועל תואר ה-MVP ששוב הפסיד: "לא הופתעתי". בפיניקס אנשי האבטחה מנעו עימות בין שחקנים, בוקר הקניט ועשה חיקוי של דונצ'יץ'

(גודל טקסט)

ימים לא קלים עוברים על ג'ואל אמביד. פילדלפיה הצליחה אומנם לחזור מפיגור 2:0 מול מיאמי ולהשוות ל-2:2 את הסדרה, אבל הלילה (בין רביעי לחמישי) ההיט ניצחו 85:120 את הסיקסרס, עלו ל-2:3, במשחק שבו הסנטר של הסיקסרס בילה דקות ארוכות מתפתל מכאבים. בהתחלה היה זה כשנחת רע על הגב כשזינק לכדור, בהמשך זה קרה כשספג מכה בצד ימין של הפרצוף – הצד שכבר נסדק בתחילת הפלייאוף, במכה שגרמה לו להיעדר מהמגרשים ולחזור עם מסיכה מיוחדת. המהלומות האלה מצטרפות לבשורה מאכזבת נוספת שספג לאחרונה, כשגילה שלמרות העונה המצוינת שלו, מי שזה בתואר ה-MVP הוא ניקולה יוקיץ'.

"העניין פה הסיבולת שלי להתמודד עם הכאב", אמר אמביד, כשנשאל אם הוא משחק תחת חשש להחמיר את הפציעה, "אני נמצא במצב של הפסד בכל מקרה. אני לא אשחק, יגידו שאני רך מדי. אם אני משחק, ומשחק לא טוב, כנראה אנשים יגידו כל מיני דברים על זה שאני לא טוב מספיק. אז העניין הוא לא להיגרר ולהיסחף גבוה מדי או נמוך מדי, ופשוט לגרד מעצמי כל מה שאני יכול לתת".

ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס
לא במיטבו, לצערו, בדיוק ברגעים החשובים. אמביד הפצוע והכואב | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves
ג'ימי באטלר, שחקן מיאמי היט, מול ג'ורג' ניאנג, פילדלפיה סיקסרס
פורח במאני טיים, מול האקסית. באטלר | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

על ההחלטה להעניק ליוקיץ' את תואר ה-MVP אמר אמביד: "לא הופתעתי, ידעתי על זה כבר מלפני שבועיים. ברכות לניקולה, מגיע לו. הייתה לו עונה מדהימה. אין פה נכון או לא נכון. היו הרבה מועמדים. זה יכול היה ללכת לכל כיוון. יאניס, דווין בוקר, שניהם היו חלק מהקבוצות הכי טובות בליגה. זה פשוט מה שאתם מחליטים, ואם זה מתאים לנראטיב".

אמביד, שסיים את העונה הטובה בקריירה שלו עם ממוצעים של 30.6 נקודות, 11.7 ריבאונדים ו-4.6 אסיסטים למשחק, אמר: "אני לא כועס. בשנה שעברה ניסיתי לעשות לעצמי קמפיין. השנה עניתי לכל השאלות שלכם בעניין. וכמו שאמרתי, אני תוהה מה עליי לעשות בשביל לזכות בזה. אבל בשלב הזה, אין מה לעשות. אני עכשיו מתרכז בתמונה הגדולה, לזכות בתואר הגדול".

וכשאמביד מדבר על רצונו לזכות באליפות, גם הוא יודע שעם יכולת כמו שהסיקסרס הציגו הלילה, התואר לא יגיע. "לא היינו מחויבים בהגנה, וזה האט אותנו בהתקפה", אמר ג'יימס הארדן, שבניגוד ליכולת שלו מהמשחק הקודם, הפעם קרטע כמו כל חבריו, "אנחנו חייבים להיות דרוכים, מחויבים בהגנה. בסיבוב השני בפלייאוף, במשחק מספר 5, זה לא מספיק טוב רק לשחק חזק. אתה צריך גם לחשוב, בכל פוזשן". לדברי אמביד, "היינו בפיגור 2:0, וחזרנו. אז יש לנו את זה, פשוט צריך למצוא דרך להוציא יותר. גם אני לא הייתי עצמי. גם בשני הניצחונות. אני לא רוצה לכפות כלום, אבל אצטרך לקחת על עצמי יותר. הם מצאו דרך למנוע את זה ממני, אבל אהיה חייב למצוא דרך להיות שוב דומיננטי".

ומנגד, ג'ימי באטלר. הכוכב של מיאמי שוב מציג יכולת שיא, כפי שהציג בעונה שבה סחף את ההיט לגמר. כזכור, באטלר היה בסיקסרס, אבל הקבוצה הגיעה למסקנה שהוא ואמביד לא יכולים לשחק ביחד, הימרה על בן סימונס, וכיום הוא מנצח את האקסית, כשהוא מצטיין בשני צדי המגרש. "הוא תחרותי בנשמה שלו", אמר עליו אריק ספולסטרה, מאמן מיאמי, "וכשמתחילה התחרות, הוא מבין מה עליו לעשות, בשני צדי המגרש. הוא משחק בכל הכוח, ביציבות מדהימה. כשהוא מרוכז הוא במיטבו".

ביסמק ביומבו, שחקן פיניקס סאנס מול דאלאס
עצבים על המגרש. ביומבו יורד לחדר ההלבשה | אימג'בנק GettyImages, Christian Petersen

הרוחות סערו הלילה במהלך המשחק שבו פיניקס הביסה 80:110 את דאלאס, ועלתה ל-2:3 בסדרה. לפני הסיום נרשם עימות פיזי בין שחקן דאלאס מרקיז כריס לבין הסנטר של פיניקס ביסמק ביומבו. השניים דחפו אחד את השני, קיבלו טכנית ובהמשך הורחקו. ביומבו ירד לחדר ההלבשה, כשלפתע מרקיז כריס נראה רץ, אבל לעבר המנהרה הלא נכונה, של חדר ההלבשה של הקבוצה המארחת, כשככל הנראה הוא מנסה להמשיך את העימות עם יריבו. אנשי אבטחה של האולם רצו לעברם בניסיון למנוע את המשך הקטטה, כשאשר ללא ספק כריס ידע מדוע הוא בוחר במנהרה של המארחת, לאור העובדה ששיחק בעבר בפיניקס במשך שנתיים.

כמו כן, במהלך המשחק דווין בוקר הקניט את דונצ'יץ', כאשר הופל מתחת לסל, נשכב על הפרקט כאילו סובל מכאבים, אך לפתע חייך ואמר: "זה הלוקה ספיישל", כשהוא מרמז שהוא מחקה את הסלובני אחרי תרגיל דומה שעשה בעבר. בסיום דונצ'יץ' נראה מתוסכל בירידה לחדר ההלבשה, וצעק: "כל אחד פה נהיה קשוח כשהוא מוביל".

בפיניקס לא רצו להתעסק יותר מדי בתקרית, כשהמאמן מונטי וויליאמס אומר: "אני מבין את כל הקטע של התחרותיות שמתחממת, אבל אנחנו רוצים להתרכז רק במה שעל המגרש, יש לנו עוד ניצחון אחד להשיג". דווין בוקר, שהצטיין עם 28 נקודות, אמר בגאווה על הניצחון המוחץ: "הסתכלנו בווידאו, למדנו אותם, המאמן סיפק לנו את ההתאמות הדרושות, עשינו אותן ומילאנו אותן". ווילאימס הוסיף: "ההגנה שהצגנו הלילה – זה הבסיס של הקבוצה הזאת".

גם דונצ'יץ' הודה: "הדבר שלא עשינו טוב הלילה היה הקצב שלנו. בשני המשחקים האחרונים שיחקנו בקצב טוב. אני חושב שזו אחת הקבוצות ההגנתיות הכי טובות בליגה, אם לא הטובה שבהן. הם החזיקו אותנו על 80 נקודות. זה די מרשים. אנחנו חייביים להניע את הכדור מהר יותר, ולשחק בקצב גבוה יותר".