המטלה החדשה של דונצ'יץ': "להיות כמו לברון ג'יימס, לא כמו הארדן"

ג'ייסון קיד סימן לסלובני יעד לפני גמר המערב: "צריך להיות דומיננטי בשני צידי המגרש". בינתיים דונצ'יץ' מפתיע: "דריימונד גרין יותר חשוב מאשר קרי". ולמה חלק מהפרשנים מהמרים על דאלאס?

(גודל טקסט)

אחרי ההצגה של ג'ימי באטלר במשחק 1 של גמר המזרח, חובבי ה-NBA מחכים לראות מי יהיה הגיבור של משחק 1 בגמר המערב, שייפתח הלילה (בין רביעי לחמישי, 4:00) בסן פרנסיסקו. מצד אחד עומדת סוללת הכוכבים של גולדן סטייט, מצד שני ניצב לו לוקה דונצ'יץ' יחיד ומיוחד, ולמרות שעל פניו יחסי הכוחות נוטים לטובת הווריירס, לא מעט פרשנים חושבים אחרת.

"זאת הולכת להיות סדרה של סמול-בול, ובסמול בול דאלאס עדיפה", טוען צ'ארלס בארקלי. "אף אחד בגולדן סטייט לא מסוגל לעצור את דונצ'יץ', ואם ג'יילן בראנסון וספנסר דינווידי ימשיכו לשחק כמו שהם משחקים במשחקים האחרונים, יהיה לווריירס קשה מאוד להתמודד איתם. אני מהמר על ההפתעה, אני מהמר על דאלאס".

מנהל בכיר באחת מקבוצות המערב ניתח את הסדרה בעילום שם עבור "האתלטיק" והסביר ש"לדאלאס יש את המומנטום ואת הביטחון, וזה הולך להיות פקטור בסדרה הזאת. אף אחד לא ציפה מהם להיות במעמד הזה, אפילו לא הם בעצמם, אבל הם מגיעים בביטחון עצום. הם אולי האנדרדוג, אבל אי אפשר להתעלם ממה שהם עשו במשחק 7 מול פיניקס וההשפעה המצטברת שיכולה להיות למשחק כזה. אני מאמין שהמאבס יעברו. הם עמוקים יותר ורעננים יותר. גולדן סטייט נראית גמורה".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, מול סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס
אז מי כאן הפייבוריט? לוקה מול קרי | אימג'בנק GettyImages, Ron Jenkins

לדונצ'יץ' מחכה אתגר הגנתי לא קל מול ההתקפה התנועתית והדינמית של גולדן סטייט, שכדי לעצור אותה ולמנוע ממנה לקלוע מבול של שלשות נדרש ריכוז מיוחד. דונצ'יץ' ספג ביקורות בחלק מהסדרה מול פיניקס על תפקודו בהגנה, וכעת יצטרך להוכיח את עצמו מול התקפה קטלנית שלא תאפשר לו לנוח לרגע.

נראה שגם ג'ייסון קיד שם דגש על התפקוד ההגנתי של דונצ'יץ', ומסמן לו יעדים חדשים. לפי מארק ג'ונס מ-ESPN, "קיד אמרתי לו שהשלב הבא בהתפתחות של לוקה, במיוחד בפלייאוף, חייב להיות בהגנה. הוא אמר לי שהמודל לחיקוי מבחינת לוקה הוא לברון ג'יימס, ששולט בשני צידי המגרש, גם התקפה וגם בהגנה. לוקה מנסה להימנע מלהפוך להארדן, שלא תורם דבר בהגנה. לוקה הוא לא לארי בירד, ולא הארדן. הוא יותר דומה ללברון ג'יימס, וצריך להתחיל להראות את זה".

דונצ'יץ', מצידו, מחכה למצ' אפ מול גולדן סטייט בעיקר בגלל דריימונד גרין. לדבריו, "ברור שסטף וקליי הם שחקני התקפה יוצאי דופן, אבל אני חושב ששחקן המפתח האמיתי של הווריירס הוא דריימונד. הוא באמת בלתי ייאמן, אני מעריץ את העבודה שהוא עושה ואת מי שהוא. כן, כולל הטראש טוק שלו. זה החלק הכיפי במשחק הזה".

שחקני גולדן סטייט ווריירס דריימונד גרין, סטפן קרי, קליי תומפסון
גרין החשוב מכולם? דריימונד עם קרי ותומפסון | אימג'בנק GettyImages, Ezra Shaw

דונצ'יץ' מודה שהוא חי את החלום. "לא ציפיתי להגיע לגמר המערב, זה בטוח. אני חי את החיים הטובים עכשיו, אני חי את החלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי