הורפורד וסמארט חזרו, בוסטון הביסה 102:127 את מיאמי והשוותה ל-1:1

הסלטיקס קיבלו בחזרה את צמד שחקני המפתח שנעדרו במשחק הראשון של גמר המזרח, ברחו כבר במחצית הראשונה והנחילו להיט הפסד בית ראשון בפלייאוף. 27 נקודות לטייטום, 24, 12 אסיסטים ו-9 ריבאונדים לסמארט, מנגד באטלר סיים עם 29 ולא קיבל מספיק סיוע

(גודל טקסט)

גמר המזרח פתוח לחלוטין. בוסטון השוותה הלילה (בין חמישי לשישי) את הסדרה ל-1:1, אחרי שהביסה 102:127 את מיאמי בחוץ במשחק שהיה חד צדדי מתחילתו ועד סופו, ואותת שהסלטיקס לא מתכוונים לעצור את המסע המופלא שלהם. אחרי ההופעה המאכזבת במשחק 1 בו ג'ימי באטלר עשה ככל העולה על רוחו והצעיד את ההיט לניצחון נינוח, בוסטון קיבלה בחזרה שני שחקני מפתח – שחקן ההגנה של העונה מרכוס סמארט (שהתאושש מפציעה), והאקס פקטור של הפלייאוף אל הורפורד (שחזר מקורונה). יחד איתם, יחסי הכוחות נראו אחרים לגמרי והמומנטום השתנה ברגע אחד.

ההיט עוד פתחו את המשחק בסערה ועלו ליתרון דו ספרתי אחרי ארבע דקות, אבל אז הסלטיקס התפוצצו. הסלטיקס צלפו 9 שלשות מ-11 ניסיונות ברבע הראשון ולא רק מחקו את היתרון של ההיט, אלא עלו ליתרון דו ספרתי משל עצמם לקראת הרבע השני. ברבע הבא המגמה נמשכה: סמארט הצר את צעדיו של ג'ימי באטלר והמשיך לתרום בכל אספקט אפשרי, ג'ייסון טייטום היה אמון על הצד ההתקפי והסלטיקס עלו ליתרון שיא של 29 נקודות כשהם משלימים ריצת 21:60 (!).

שחקני בוסטון סלטיקס מרכוס סמארט, אל הורפורד
זה כל מה שהיה חסר. סמארט והורפורד חוגגים | GettyImages, Eric Espada
ג'ימי באטלר, מיאמי היט
נשאר לבד במערכה. ג'ימי באטלר | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

ההיט עוד עשו קולות של קאמבק, בעיקר בזכותו של ג'ימי באטלר שצימק למינוס 17 ברבע השלישי, אבל הוא היה לבד במערכה, וצליפות נוספות של בוסטון מחוץ לקשת הכריעו סופית את המשחק.

ג'ייסון טייטום הוביל את רשימת הקלעים של הסלטיקס עם 27 נקודות, אבל הגורם המכריע היה כאמור מרכוס סמארט, שקלע 24, הוסיף 12 אסיסטים ותרם גם 9 ריבאונדים, כשהוא כמעט רושם טריפל דאבל ראשון בקריירה בפלייאוף. ג'יילן בראון קלע 24 משלו, וגם גרנט וויליאמס (19), אל הורפורד (10) ופייטון פריצ'ארד (10 ומדד פלוס/מינוס של 41+, השני הכי גבוה אי פעם של שחקן ספסל בפלייאוף מאז שהחלו למדוד זאת) הגיעו לספרות כפולות.

ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס
שוב הקלע הבולט. טייטום | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves
פייטון פריצ'ארד, בוסטון סלטיקס
האקס פקטור מהספסל. פייטון פריצ'ארד | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

בצד השני ג'ימי באטלר סיים עם 29 נקודות מבלי ששיחק בגארבג' טיים של הרבע האחרון, אבל לא קיבל מספיק סיוע מחבריו לקבוצה. ויקטור אולדיפו וגייב וינסנט קלעו 14 כל אחד, אבל באם אדבאיו הסתפק ב-6 נקודות בלבד, וטיילר הירו אמנם הגיע לספרות כפולות עם 11, אבל סיים עם פלוס/מינוס של 33-.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי