אחרי ההצגה, הפרשנים קובעים: "בוסטון בריאה היא הקבוצה הכי שלמה ב-NBA"

play
מרכוס סמארט, בוסטון סלטיקס | GettyImages, Eric Espada
שחקני בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום, אל הורפורד שומרים על שחקן מיאמי היט גייב וינסנט 00:33

אפקט החזרה של מרכוס סמארט ואל הורפורד הורגש היטב במשחק 2 בגמר המזרח: "איתם זו קבוצה אחרת. עם הגנה כזאת לוקחים אליפות"

(גודל טקסט)

בוסטון מוכיחה פעם אחר פעם: כל עוד היא בריאה וחדה, יש מעט מאוד יריבות – אם בכלל – שמסוגלות לעצור אותה. משחק 2 בגמר המזרח המחיש את זה מצוין, כשהקאמבק של מרכוס סמארט ואל הורפורד שינה את המומנטום של הסדרה, והוביל את הסלטיקס לניצחון 102:127 מוחץ בפלורידה.

סמארט, שחקן ההגנה של העונה, הוצמד לג'ימי באטלר שעשה ככל העולה על רוחו במשחק 1, ואמלל אותו; הורפורד הוסיף המון שקט וחכמה, כהרגלו; ואחרי פתיחה פושרת שהובילה לפיגור דו ספרתי ברבע הראשון, הרכב הסמול-בול עם גרנט וויליאמס, הביא את המפנה.

באופן מפתיע, סמארט עשה את ההבדל גם בחלק ההתקפי, כשסיים עם 24 נקודות, 9 ריבאונדים ו-12 אסיסטים לעומת איבוד בודד. המשחק האחראי והאיכותי שלו בשני צידי המגרש גרר מחמאות רבות. "סמארט עשה את ההבדל. הוא ניהל את המשחק מצוין, וההגנה שלו על ג'ימי באטלר הייתה יוצאת מהכלל", צייץ מג'יק ג'ונסון. טריי יאנג הצטרף וצייץ ש"סמארט עושה הבדל ענקי עבור הקבוצה הזאת", ג'רמי לין כתב ש"ההבדל בין משחק 1 למשחק 2 ממחיש את האימפקט של מרכוס סמארט. אי אפשר להסתכל על הבוקס-סקור ולהבין את ההשפעה שלו", ובכלל, הפרשנים משתכנעים שהעומק, הניסיון וההגנה של הסלטיקס עשויים להטות את הכף לטובתה בדרך לזכייה באליפות.

מרכוס סמארט, בוסטון סלטיקס, מול ג'ימי באטלר, מיאמי היט
עליו נהוג להגיד: "עושה דברים שלא רואים בסטטיסטיקה". סמארט מול ג'ימי באטלר | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

"האפסייד של הסלטיקס עם מרכוס סמארט בלתי ניתן להשוואה. איתו, בוסטון היא היריבה הכי קשה ב-NBA, וכנראה שגם הקבוצה הכי טובה שנשארה בפלייאוף", ניתחו ב"בליצ'ר ריפורט", והסבירו שהיכולת של הסלטיקס להוציא לפועל הגנת חילופים מושלמת, היא ייחודית. "עבור רוב הקבוצות, טקטיקה של חילופים אוטומטיים היא משאלת מוות. עבור הסלטיקס, כשהם בריאים – זה מה שמבדיל אותם מקבוצות אחרות, זה כוח העל שלהם".

גם פרשן ESPN קנדריק פרקינס הסביר בסיום ש"בוסטון בריאה פשוט טובה מדי מבחינה הגנתית. התקשורת, החיפוי והרוטציות שלהם זו רמה אחרת לגמרי של הגנה. אפשר להמשיך לדבר על התקפה כמה שרוצים, אבל בסוף עם הגנה כזאת לוקחים אליפות".

שחקני בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום, אל הורפורד שומרים על שחקן מיאמי היט גייב וינסנט
גם החכמה והקשיחות שלו עזרו להביא את המפנה. הורפורד לצד טייטום בהגנה | אימג'בנק GettyImages, Michael Reaves

סמארט הפך לשחקן השישי בלבד בתולדות הפלייאוף שמגיע ל-24 נקודות, 12 אסיסטים, 9 ריבאונדים ו-3 חטיפות במשחק, לצד שמות כמו לארי בירד, לברון ג'יימס וראסל ווסטברוק (ורוד סטריקלנד ואייזיאה תומאס ה"צעיר").

"אני משחק עם הרבה גאווה, ויודע שאני מסוגל להיות מצוין בשני צידי המגרש. זה מה שאני עושה כל הקריירה", אמר סמארט. "בגלל זה בחרו אותי בדראפט. אני מאושר שבמעמד הזה, עכשיו כולם יכולים לראות מה אני מסוגל לעשות לא רק בהגנה, אלא גם בתור רכז ומנהל משחק. עכשיו אף אחד לא יכול לפספס את זה – לא אנשים בקבוצה, לא אנשים ב-NBA, לא אף אחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי