יחי ההבדל הקטן: כשדונצ'יץ' רשם "משחק שפעת" יותר טוב משל ג'ורדן

play
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס | GettyImages, Harry How
שחקני בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום, אל הורפורד שומרים על שחקן מיאמי היט גייב וינסנט 00:33

הסלובני החולה עקף את המספרים של MJ בתצוגה ההיא, אך נכנע לווריירס והאקס פקטור לוני: "הבחור הכי אהוב על כולם"

(גודל טקסט)

הרבע השלישי שוב עשה את ההבדל לטובת גולדן סטייט. הווריירס ירדו להפסקה בפיגור של 14 נקודות הלילה (בין שישי לשבת), והיו במינוס של 19 נקודות במהלך המחצית הראשונה, אך זה הסתיים בניצחון 117:126 על דאלאס מאבריקס – ה-12 בעידן סטיב קר שבו החבורה מסן פרנסיסקו הופכת פיגור של 15 נקודות ומעלה לניצחון, יותר מכל קבוצה אחרת ב-NBA ב-25 השנים האחרונות.

זה קרה לא רק הודות ל-32 הנקודות של סטף קרי, שירה שש שלשות וגם הוריד שמונה ריבאונדים, אלא הרבה בזכות הדאבל דאבל (21 ו-12) שסיפק קוון לוני. מסתבר הרשימה הארוכה של שחקנים שיכולים להתעלות בערב נתון עבור גולדן סטייט כוללת גם את הסנטר, שרשם שיא קריירה בפלייאוף בנקודות והפך לראשון מאז 1977 שתורם לפחות 20 נקודות ו-10 ריבאונדים במשחק פלייאוף במדי הווריירס.

בשלב מסוים השמיע הקהל ב"צ'ייס סנטר" קריאות "MVP" לכבוד לוני, ששחקני דאלאס עליהם שמר קלעו רק זריקה אחת מ-11 במשחק כולו, כשלוקה דונצ'יץ' סיים נגדו עם אפס משלוש בערב בו הוא קולע לא פחות מ-42 נקודות. "לאורך כל התקופה שלי כאן, שחקנים מתעלים כשזה נדרש מהם. לאחרונה הגיע התור שלי", הסביר הסנטר בצניעות. "לא יודע אם חבריי לקבוצה סמכו עליי יותר מעל השאר, אבל הם שמו אותי שם והסתדרתי די יפה. אני פשוט קצת יותר חכם ופיזי כיום, אז אני מסוגל לשמור על שחקנים כאלה קצת יותר טוב".

קוון לוני, גולדן סטייט ווריירס
האקס פקטור של גולדן סטייט. קוון לוני | אימג'בנק GettyImages, Thearon W. Henderson

ג'ורדן פול, שתרם 23 נקודות מהספסל ומוביל את כל השחקנים המחליפים בפלייאוף בקטגוריה זו, פרגן ללוני, שנולד במילווקי כמוהו: "הילד הקטן שבי מתרגש. גדלתי בהערצה אליו, שיחקתי נגדו, ולראות כמה הוא טוב ברמות הגבוהות, זה נהדר להיות חלק מזה. לא בטוח שאנשים מבינים כמה זה קשה להיות כאן. הוא מקצוען, אני מאושר בשבילו".

לוני הרוויח את מקומו ברוטציה בשל יכולותיו בהגנה ובריבאונד, אבל הלילה הוא היווה גם פקטור התקפי חשוב, באופן נדיר מבחינתו: הפעם הקודמת בה קלע לפחות 20 נקודות הייתה בעונת הבכורה שלו במכללת UCLA, ב-2015. "הוא שוב היה מבריק. הוא פנטסטי בפלייאוף הזה, הוא אנדרייטד בצורה בלתי נתפסת", שיבח סטיב קר. "הוא הבחור הכי אהוב על ידי כולם פה, כל כך מכבדים אותו בחדר ההלבשה והוא מקצוען מדהים. בין אם הוא משחק 10 דקות או 32, מוסר העבודה שלו נשאר זהה".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
תצוגה הירואית הסתיימה בהפסד כואב. דונצ'יץ' | אימג'בנק GettyImages, Harry How

לדאלאס מן הסתם היו פחות סיבות לשמוח, כאשר אפילו 73 נקודות משותפות של דונצ'יץ' וג'יילן ברנסון, ופער דו ספרתי שנפתח ברבע השני, לא הספיקו כדי להשוות ל-1:1. מה שהכוכב הסלובני כן סיפק, כהרגלו, זה סיפור מעניין: בהמשך לדיווחים אחרי המשחק הראשון על כך שהוא סובל משפעת וכאבים בכתף, דונצ'יץ' חצה את רף 40 הנקודות בפעם החמישית בקריירת הפלייאוף שלו, כשהוא קולע חמש שלשות ב-50% ומחטיא רק 11 זריקות במשחק.

לוקה עבר את ה-800 נקודות בפלייאוף בקריירה, דבר שרק ווילט צ'מברליין ומייקל ג'ורדן עשו לפניו ב-25 משחקיהם הראשונים, ובעצם הכוכב של דאלאס סיפק "משחק שפעת" טוב יותר מזה של ג'ורדן בגמר 1997 בכל הנוגע לסטטיסטיקה האישית, אלא שההבדל הקטן-גדול היה בלוח התוצאות.

דווקא לאחר משחק בו שחקניו קלעו 15 שלשות מ-27 ניסיונות במחצית הראשונה, ג'ייסון קיד סימן את בצורת הקליעה ברבע השלישי כמפתח בהפסד, שכן המאבס החטיאו באותן דקות 11 זריקות מתוך 13 מחוץ לקשת. "כשאתה נשען על השלשות, אתה יכול ליפול על השלשות. ונפלנו ברבע השלישי כשזרקנו כל כך הרבה וקלענו רק שתיים", ביקר המאמן את בחירת הזריקות, "חשוב להבין: אם החטאת ארבע ברצף, אתה לא יכול לזרוק את החמישית".

דונצ'יץ' הסכים איתו: "לא תקפנו את הצבע כל כך, אנחנו צריכים לעשות את זה יותר. הם תקפו את הצבע המון, אפילו שיש להם שניים מהקלעים הכי טובים בעולם. אנחנו צריכים להסתמך פחות על השלשות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי