"קיבלתי הודעה מווייד לפני המשחק שאני מסוגל, זה אומר הכל עבורי"

play
ג'ימי באטלר, שחקן מיאמי היט | רויטרס
שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי חוגג 00:05

באטלר, שסחף את מיאמי לניצחון בבוסטון עם תצוגה לפנתיאון וכפה משחק 7 בגמר המזרח, שיתף במסר שקיבל מאגדת העבר. ספולסטרה: "יודע ממה השחקנים שלי עשויים". טאקר עקץ את דריימונד והוסיף: "אמרנו לג'ימי שאנחנו צריכים שיקלע 50, הוא הנהן עם הראש"

(גודל טקסט)

אחרי שגולדן סטייט ווריירס השלימה 1:4 בסדרה על דאלאס מאבריקס וחזרה לגמר ה-NBA, דריימונד גרין כבר הצהיר כי קבוצתו תפגוש בשלב הבא את בוסטון. זה ככל הנראה הדלק שמיאמי הייתה צריכה כדי להתעורר.

הסלטיקס הגיעו הלילה (בין שישי לשבת) למשחק 6 בגמר המזרח כשהם עם יתרון 2:3 אחרי שני ניצחונות מרשימים ורצו להעפיל לגמר ראשון מאז 2010 לעיני הקהל הביתי, אך בינם לבין הפנטזיה עמד ג'ימי באטלר באחד ממשחקיו הגדולים בקריירה. כוכב ההיט רשם שיא קריירה בפלייאוף של 47 נקודות, הוסיף 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים וסחף את ההיט ל-103:111 בבוסטון שכפה משחק 7, אותו ההיט יארחו.

"תגידו לדריימונד שאני מעריך את מה שהוא אמר", סיפר פי ג'יי טאקר הוותיק לאחר הניצחון, "אני ומרקיף מוריס אמרו לג'ימי לפני המשחק שאנחנו צריכים שיקלע 50 נקודות. הוא הסתכל עלינו ולא אמר שום דבר, רק הנהן עם הראש".

מיאמי הובילה במשך רוב ההתמודדות, אך פחות מחמש דקות לסיום היא נקלעה לפיגור 97:94 ונדמה היה שהירוקים מתקרבים להכרעת הסדרה. דווקא מהמקום הנמוך הזה, ההיט קמו ורצו 6:17 עד לסיום, כאשר סל אדיר של באטלר בדקה האחרונה היה הוציא את כל האוויר מהמפרשים: "אני לא ממש מתייחס לקהל, אני רק רוצה לנצח ולשחק בדרך הנכונה. אעשה את כל מה שהחברים צריכים שאעשה".

ג'ימי באטלר, שחקן מיאמי היט
הופעה בלתי נשכחת. באטלר | אימג'בנק GettyImages, Maddie Meyer

עבור באטלר מדובר בפעם הרביעית שהוא קולע 40 נקודות ומעלה בפלייאוף הזה, וכעת הוא נמצא לבדו בפסגה אחרי שחלק אותה עם יאניס אנטטוקומפו ולוקה דונצ'יץ', שכבר הודחו ולא יוכלו לעקוף אותו. מבחינת רבים, תצוגת הענק של באטלר הזכירה את זו של לברון ג'יימס לפני עשר שנים. במשחק 6 של גמר המזרח ב-2012, לברון, אז בהיט, רשם 45 נקודות ו-15 ריבאונדים בעונה שהסתיימה באליפות הראשונה שלו בקריירה.

באטלר שיתף כי חברו לשעבר בשיקגו ואגדת מיאמי, דוויין ווייד, שלח לו הודעה ביום המשחק: "הוא אמר שאני יכול לעשות את זה. הברך פצועה, אבל לאף אחד לא אכפת. תעלה למגרש ותמשיך לבנות את המורשת שלך, זה אומר הכל עבורי, מעריך אותך 'די וייד'".

מאמן ההיט, אריק ספולסטרה, שיבח את השחקנים שלו: "אני יודע ממה הם עשויים. הם אוהבים תחרות, אוהבים את האתגר. אנחנו מעריכים את היריבה שלנו, זו קבוצה מאוד טובה, וקיווינו שזה יוציא את הטוב ביותר מאיתנו. במהלך סדרה ארוכה כמו זו, לפעמים תפסיד במאבקים, היו זמנים קשים בסדרה אבל יש לנו שחקנים שמרימים את עצמם וקמים למלחמה הבאה. עם שתי הקבוצות האלה, זה היה חייב ללכת למשחק 7. אני נרגש מזה שלשחקנים שלנו תהיה את ההזדמנות לשחק במשחק 7 לעיני הקהל הביתי שלנו".

בצל האכזבה, גם בבוסטון לא נותרו אדישים להצגה של כוכב מיאמי. "הוא קלע הרבה זריקות שנגיד שאנחנו חיים איתן", אמר ג'יילן בראון, "הוא בא אגרסיבי". מאמנו, אימה יודוקה, הוסיף: "בכל פעם שהתקרבנו, זה הרגיש כאילו אנחנו מקבלים הבטחה לא נכונה ואז הם רצים וקולעים. היו לנו הזדמנויות ולא ניצלנו אותן".

עם זאת, בבוסטון שומרים על אופטימיות לקראת המשחק המכריע, בעיקר בזכות העובדה שכבר ניצחו בסדרה פעמיים בפלורידה. ג'ייסון טייטום נשאל אל רמת הביטחון של הסלטיקס לקראת המשחק וסיפק מסר חד משמעי: "האמונה שלנו מאחד עד עשר? עשר, זה לא צריך להיות פחות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי