בוסטון ניצחה 96:100 בחוץ את מיאמי ועלתה לגמר ה-NBA

הסלטיקס זכו באליפות המזרח ויהיו בגמר הגדול לראשונה אחרי 12 שנים. טייטום, בראון וסמארט קלעו ביחד 74 נקודות. ההיט הצליחו להגיע לעמדת ניצחון עם ריצת 0:11 מאוחרת, אבל באטלר (35 נק') החטיא שלשה שהייתה יכולה לקבוע מהפך

(גודל טקסט)

אחרי 12 שנים, בוסטון עשתה זאת: הסלטיקס זכו באליפות המזרח ועלו לגמר ה-NBA עם 96:100 דרמטי במשחק מספר 7 באולמה של מיאמי. אחרי שחטפו 47 נקודות מג'ימי באטלר ואיבדו את הביתיות במשחק מספר 6, הסלטיקס עלו נחושים מאוד למשחק המכריע והשיגו את הניצחון המיוחל בזכות בעיקר שלושה שחקנים: ג'יילן בראון, ג'ייסון טייטום ומרקוס סמארט שקלעו ביחד 74 נקודות מתוך ה-100 של קבוצתם וסידרו לסלטיקס הופעה 22 בגמר ה-NBA, הכי הרבה חוץ מהלייקרס שעשו זאת 32 פעמים. בוסטון תפגוש בגמר הגדול את גולדן סטייט של סטף קרי וקליי תומפסון, השושלת של סטיב קר שהעפילה לגמר שישי בשמונה שנים, כאשר המשחק הראשון בסדרה יחל בלילה של חמישי.

ג'ייסון טייטום בוסטון ג'ימי באטלר
כמה שמגיע לו. טייטום מול באטלר | רויטרס

פתיחת המשחק הזה הייתה שייכת כולה לבוסטון, שהתפוצצה עם 17:32 כבר ברבע הראשון והובילה כבר ב-17 הפרש. אלא שמיאמי ממש לא הרימה ידיים וחזרה ברבע השני שבו ג'ימי באטלר, באם אדבאיו וקייל לאורי קיזזו את הפיגור עד ל-55:49 בלבד. המשחק הצמוד נשמר ברבע השלישי והדרמה האמיתית הגיעה ברבע האחרון. אדבאיו ובאטלר ופתחו את הרבע הזה עם שני סלים וצימקו ל-82:79 בלבד. אלא שבמקום שמיאמי תמשיך את המומנטום, היא החטיאה את כל שמונה הזריקות הבאות שלה ובוסטון ניצלה זאת לריצת 0:8 ועלתה שוב ליתרון דו ספרתי של 79:90 עם סל של סמארט. אולדיפו קטע את הריצה, אבל טייטום צלף שלשה ענקית וקבע 81:93 כשנותרו 5:37 דקות לסיום המשחק.

אל הורפורד בוסטון חוגג
אל הורפורד חוגג את הניצחון | רויטרס

טייטום, בראון וסמארט עשו עוד מיני ריצה כדי לקבוע 85:98 ויתרון שיא ברבע הזה, אלא ש-3:20 דקות לסיום המשחק מיאמי גייסה את כל הניסיון שלה ושלשה של סטרוס השלימה ריצת 0:11 מדהימה שקירבה את מיאמי עד ל-98:96 בלבד כשנותרו 50 שניות לסיום המשחק. סמארט החטיא מנגד וג'ימי באטלר קיבל הזדמנות לרשום מהפך מדהים, אבל החטיא ניסיון שלשה וסמארט סגר עניין מנגד עם שתי קליעות עונשין והנחיל לאריק ספולסטרה הפסד ראשון בקריירה במשחק 7.

באם אדבאיו מיאמי
חגג מוקדם מדי. אדבאיו | רויטרס

בוסטון, שבפעמים הקודמות שהייתה בעמדת עלייה לגמר ונתקלה בלברון ג'יימס, חוזרת סוף סוף לגמר שם היא תפגוש את גולדן סטייט הגדולה של סטף קרי וקליי תומפסון לסדרה מרתקת. טייטום, שתוסכל במשחק הקודם, הוביל את בוסטון עם 26 נקודות, 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים וגם 2 חסימות. ג'יילן בראון ומרקוס סמארט הוסיפו 24 כ"א, כשהאחרון מוסיף גם 9 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. מנגד, ג'ימי באטלר נתן עוד הצגה עם 35 נקודות ו-9 ריבאונדים (13 מ-24 מהשדה), אבל כאמור החטיא שלשה קריטית. באם אדבאיו הוסיף 25 ו-11 ריבאונדים וקייל לאורי תרם 15 להיט, שעבדו כל העונה הסדירה כדי להשיג ביתיות לכל אורך הפלייאוף, אך מעדו דווקא באולם שלהם.