טייטום: "לא הרבה האמינו בנו". בראון: "הניצחון הגדול בקריירה"

בוסטון חגגה את ההעפלה לגמר ה-NBA, טייטום שנבחר ל-MVP: "סוף סוף התגברנו על המשוכה הזו". ספולסטרה: "שובר לב להפסיד ככה"

(גודל טקסט)

12 שנים היא חיכתה לזה וזה סוף סוף קרה: בוסטון סלטיקס עלתה לגמר ה-NBA לראשונה מאז 2010 אחרי ניצחון 96:100 במיאמי ותפגוש כבר בחמישי את גולדן סטייט למשחק הראשון בסדרה שתעמוד בסימן הקרב האדיר שמצפה לנו בין ג'ייסון טייטום לסטף קרי. בוסטון, שהייתה בעמדת העפלה לגמר במשחק השישי, אך ראתה את ג'ימי באטלר עושה לה לברון ג'יימס ומנצח אותה עם 47 נקודות, כמעט ראתה את הסיוט חוזר גם במשחק השביעי והמכריע. ההיט חזרו מהקבר עם ריצת 0:11 בשלוש וחצי הדקות האחרונות, אבל דווקא באטלר (35 נקודות) החטיא שלשה שהייתה יכולה להשלים את המהפך וסמארט עמד בלחץ מנגד כשסגר עניין עם שתי קליעות עונשין בצד השני.

ג'ייסון טייטום בוסטון
ייקח את בוסטון עד התואר הנכסף? טייטום חוגג את אליפות המזרח | רויטרס

בוסטון יכולה להתגאות בדרך הקשה שהיא עשתה עד הגמר המיוחל. היא הדיחה בסוויפ את ברוקלין של דוראנט וקיירי, עברה בחצי הגמר את מילווקי האלופה ובגמר המזרח את מיאמי שסיימה את העונה הסדירה עם המאזן הכי טוב במזרח. אגב, זה היה הניצחון הראשון של בוסטון במשחק 7 בחוץ מאז הניצחון במילווקי אי שם ב-1974.

"היום זה היה המבחן הכי גדול שלנו, לא רק השנה, אלא בקריירות שלנו", סיכם בסיום ג'יילן בראון שהגיע במאני טיים וקלע 24 נקודות, "מבחינה מנטאלית לבוא למשחק 7 בחוץ, אחרי הפסד במשחק הבית זה ממש לא פשוט ועשינו את זה".

אל הורפורד הוותיק שהשתולל משמחה אחרי הניצחון, הוסיף: "הייתי חלק מהרבה קבוצות גדולות, והרבה חברים גדולים לקבוצה. זו אחת הקבוצות שאני הכי גאה בהן. אנימודה לאל ששם אותנו במקום הזה. האמנו אחד בשני, לקחנו אחריות בהגנה. זו הפכה להיות הזהות שלנו וזה מה שהביא אותנו לכאן. זה היה מסע גדול עבורי, מעולם לא הייתי בגמר עד עכשיו".

ג'ימי באטלר מיאמי
ביסס את מעמדו בפלייאוף הזה כשחקן על. ג'ימי באטלר | רויטרס

"זה מדהים להתגבר סוף סוף על המשוכה הזו", אמר ג'ייסון טייטום שנבחר ל-MVP של פלייאוף המזרח, "הדרך שעשינו כדי להגיע לכאן, לא הרבה האמינו בנו. עשינו דרך קשה מאוד כדי להגיע לכאן, זה לא מובן מאליו". טייטום ענד על זרועו את הספרה מספר 24 בסגול כמחווה לקובי בריאנט המנוח: "כולם ידעו כמה קובי היה משמעותי עבורי. הוא היה האליל שלי והשחקן האהוב עליי. רציתי שיהיה לי משהו להראות לו".

למרות ההפסד והאכזבה לעיני הקהל הביתית, מיאמי יכולה להיות מרוצה מהעונה שלה כשגם במשחק המכריע היא לא הפסידה לפני שנתנה פייט אדיר. אריק ספולסטרה, שכבר זכה בשתי אליפויות עם לברון ג'יימס, חווה לראשונה הפסד במשחק 7 ואמר לאחר המשחק: "זה שובר את הלב כשזה נגמר ככה. צריך לתת קרדיט לבוסטון, אנחנו מסירים בפניה את הכובע".