מפלצת תלת ראשית: שלושת הכישרונות הכי גדולים בדראפט ה-NBA

ה"אטריה" שכבר הספיק לעשות בית ספר לסטף קרי, כריס וובר הבא והכישרון המושלם לכדורסל המודרני. הדראפט שייערך הלילה יבליט שלושה כוכבים עתידיים שיתחרו על הבחירה הראשונה. היכרות קצרה

(גודל טקסט)

שבוע אחרי שגולדן סטייט זכתה באליפות וחתמה עונה מרגשת, ב-NBA כבר מוכנים לדבר הבא, תרתי משמע: דראפט 2022, שייערך הלילה (בין חמישי לשישי) בברקלייס לסנטר בברוקלין החל מהשעה 3:00. כמדי שנה, גם הפעם שבוע הדראפט הוא יריית הפתיחה של חלון הטריידים. בינתיים נרשם כבר טרייד משמעותי אחד כשג'רמי גרנט עבר מדטרויט לפורטלנד, אבל נראה שזו רק ההתחלה.

בניגוד לשנים קודמות, הפעם זהות השחקן שייבחר ראשון על ידי אורלנדו, עדיין לא ידוע. המאבק צפוי להיות תלת-ראשי בין שלושה כישרונות מובילים, אותם נציג בפניכם למטה.

סדר הבחירות בסיבוב הראשון:

1. אורלנדו
2. אוקלהומה סיטי
3. יוסטון
4. סקרמנטו
5. דטרויט
6. אינדיאנה
7. פורטלנד
8. ניו אורלינס (בטרייד מהלייקרס)
9. סן אנטוניו
10. וושינגטון
11. ניו יורק
12. אוקלהומה סיטי (בטרייד מהקליפרס)
13. שארלוט
14. קליבלנד
15. שארלוט (בטרייד מניו אורלינס)
16. אטלנטה
17. יוסטון (בטרייד מברוקלין)
18. שיקגו
19. מינסוטה
20. סן אנטוניו (בטרייד מטורונטו)
21. דנבר
22. ממפיס (בטרייד מיוטה)
23. פילדלפיה
24. מילווקי
25. סן אנטוניו (בטרייד מבוסטון)
26. דאלאס
27. מיאמי
28. גולדן סטייט
29. ממפיס
30. אוקלהומה סיטי (בטרייד מפיניקס)

פאולו בנקרו, מכללת דיוק
מוכח ובשל. פאולו בנקרו | אימג'בנק GettyImages, Lance King

פאולו בנקרו (2.08, 19, פורוורד-סנטר)

ממוצעים בעונה החולפת: 17.2 נקודות, 7.8 ריבאונדים, 3.2 אסיסטים

מושווה ל: כריס וובר, ג'וליוס רנדל

בכמה מילים: בימים האחרונים גוברות ההערכות שאורלנדו תבחר בשחקן הפנים של דיוק, שנחשב למניה הכי בטוחה בדראפט. הוא מחזיק בסט כישורים מסקרן, עם שילוב של מאסה, שליטה בכדור ויכולת צבירת נקודות. גם הביטחון העצמי הגבוה שלא לומר מופרז – בנקרו כבר מצהיר על עצמו כשחקן הטוב בדראפט ומשוכנע שגם יש לו את האפסייד הכי גבוה, קביעה שעדיין מוטלת בספק. גם ההגנה שלו עדיין טעונת שיפור, וכך גם הקליעה מבחוץ שאמנם השתפרה משמעותית בשנה האחרונה אבל עדיין לא נחשבת מספיק יציבה. פרט פיקנטי לגבי בנקרו שמחזיק באזרחות איטלקית בזכות השורשים של אביו בארץ המגף, הוא שהוא מתכנן ללבוש את מדי האזורי ולייצג את איטליה.

בנקרו בפעולה

צ'ט הולמגרן (2.13, 20, פורוורד-סנטר)

ממוצעים בעונה החולפת: 14 נקודות, 61 אחוז מהשדה, 10 ריבאונדים, שני אסיסטים ו-3.5 חסימות

מושווה ל: פאו גאסול, קריסטאפס פורזינגיס

בכמה מילים: פוטנציאל להפוך לשחקן הכי מיוחד שיצא מהדראפט. בניגוד לבנקרו הבשל, הולמגרן שמגיע ממכללת גונזאגה נחשב לכישרון בוסרי וגולמי, אבל אם הוא יתפתח כראוי סיכוי טוב שיהפוך לסופרסטאר. מדובר בביג-מן ארוך במיוחד שנהנה מסט יכולות של גארד ומיכולת חסימה יוצאת דופן. הוא משנה זריקות בהגנה בזכות האורך שלו, מסוגל להוביל כדור בהתקפה ומציג יד רכה (דייק ב-74 אחוז לשתי נקודות בעונת הפרשמן שלו במכללות) ומפתח גם את הקליעה משלוש. ההייפ סביב הולמגרן היה גבוה כבר בקיץ 2019, בו התמודד מול סטף קרי במשחק חובבים ורשם כמה מהלכים יוצאי דופן. מנגד, עדיין יש סימני שאלה בנוגע לגופו הצנום של הולמגרן (שוקל 88 ק"ג בלבד) ובנוגע לקשיחות המנטלית שלו, מה שהפך אותו ממועמד כמעט ודאי לבחירה הראשונה למי שעשוי ליפול לבחירה השלישית.

צ'ט הולמגרן, מכללת גונזאגה
כמה כחוש, ככה כישרוני. צ'ט הולמגרן | אימג'בנק GettyImages, Chris Gardner

הולמגרן מקרקס את סטף קרי

ג'בארי סמית' (2.08, 19, פאוור פורוורד)

ממוצעים בעונה החולפת: 17 נקודות, 7.5 ריבאונדים, שני אסיסטים וחסימה

מושווה ל: קווין גארנט, רשארד לואיס (עם הגנה)

בכמה מילים: פורוורד מפותח עם קליעה יוצאת דופן מבחוץ, שמתאים מאוד לכדורסל המודרני. סמית' שהצטיין בעונה החולפת במכללת אובורן, מציג מוטת ידיים ארוכה במיוחד שמאפשרת לו לזרוק (ולקלוע) בקלות מעל השומרים שלו. הוא נחשב גם לשחקן הגנה טוב מאוד, שמסוגל לשמור על שחקנים בשלל עמדות ומצטיין בהגנה על גארדים. מצד שני, הפוטנציאל שלו להפוך לשחקן שלם בהתקפה נראה מוגבל בהתחשב באחוזים הנמוכים שהוא מדייק בהן מתחת לסל, וביכולת החדירה הלא מספיק מפותחת שלו.

ג'בארי סמית', מכללת אובורן
מסוגל לקלוע מעל כל שומר. ג'בארי סמית' | אימג'בנק GettyImages, Eakin Howard

ג'בארי סמית' בפעולה

על פי דיווח של אדריאן ווז'נראוסקי, סמית' צפוי להיבחר ראשון על ידי אורלנדו למרות העומס שצפוי לה בעמדה 4. הולמגרן ייבחר אחריו במקום השני על ידי אוקלהומה סיטי ת'אנדר, ובבחירה השלישית יוסטון רוקטס צפויה לבחור בבנקרו.