קיירי אירווינג החליט להישאר בברוקלין, ג'ון וול בדרך לקליפרס

play
שחקן ברוקלין נטס קיירי אירווינג | GettyImages, Mike Stobe
שחקן אינדיאנה פייסרס מלקולם ברוגדון מול שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 00:56

הרכז שהתנדנד מימש את האופציה להישאר ולהרוויח 37 מיליון דולר בעונה הקרובה. למרות שנימק את ההחלטה בטענה שהוא "מיוחד", בארה"ב הסבירו: לא היה לו ביקוש. וול ישוחרר מיוסטון ויחבור לקוואי ופול ג'ורג'

(גודל טקסט)

אחרי ששקל להפוך לשחקן חופשי או לעבור בטרייד לקבוצה אחרת, קיירי אירווינג התרצה, והודיע הלילה (בין שני לשלישי) שיישאר בברוקלין. הרכז השנוי במחלוקת מימש את האופציה להמשיך בקבוצה לעונה נוספת תמורת 36.5 מיליון דולר, במהלך שצפוי להשאיר גם את קווין דוראנט שהתנדנד לאור הסיטואציה עם אירווינג.

"אנשים נורמליים גורמים לעולם לנוע. אנשים מיוחדים מובילים אותנו אל המחר", אמר אירווינג בפומפוזיות אופיינית ל"אתלטיק" אחרי ההחלטה. "החלטתי לממש את אפשרותי להישאר. נתראה בסתיו".

למרות ההצהרות המפוצצות של אירווינג, בארצות הברית משוכנעים שלא הייתה לו ברירה אלא להישאר בברוקלין לאור הביקוש הנמוך שהיה לו בקבוצות אחרות. מבין שלל הקבוצות שאירווינג ציין ברשימת היעדים האפשריים שלו, רק הלייקרס היו בתמונה, אבל הסכום שהיו יכולים לשלם לו בהתאם לחוקי תקרת השכר עמד על 6 מיליון דולר "בלבד", סכום נמוך משמעותית מכפי שאירווינג קיווה לקבל.

כזכור, הרכז בן ה-30 החמיץ חלקים נרחבים מהעונה שעברה בשל סירובו להתחסן לקורונה. ב-29 המשחקים בהם שיחק בעונה הרגילה הוא העמיד ממוצעים של 27.4 נקודות, 5.8 אסיסטים ו-4.4 ריבאונדים.

קיירי אירווינג קולע מעל מרקוס סמארט, ברוקלין נטס מול בוסטון סלטיקס
לא נותרה לו ברירה. קיירי | רויטרס

חדשות גדולות נוספות ב-NBA נרשמו הלילה מכיוונו של ג'ון וול. הרכז בן ה-31 הגיע לסיכום עם יוסטון על שחרורו מהקבוצה, ולפי ESPN צפוי לחתום בשורות הקליפרס בימים הקרובים. וול שמחזיק באחד החוזים הגבוהים בליגה, ויתר על 6.5 מיליון דולר כדי להשתחרר מהרוקטס (אחרי שלא שיחק במשך כל העונה שעברה בגלל חסר הסכמות עם הקבוצה), קצת פחות מ-40 מיליון דולר בעונה הבאה ב-LA.

בכך וול אמור ליצור טריו כוכבים מרשים מאוד בשורות הקליפרס, לצד פול ג'ורג' ולצד קוואי לאונרד שחוזר העונה אחרי שהחמיץ את העונה החולפת בעקבות קרע ברצועה הצולבת. הוא ייכנס לנעליים של רג'י ג'קסון, שרשם את עונת השיא שלו בקריירה אבל לא המשיך בקליפרס.

וול שיחק לאחרונה בעונת 2020/21, וב-40 משחקים העמיד ממוצעים של 20.6 נקודות ו-6.9 ריבאונדים. קבוצות רבות קיוו שיוכלו להחתים אותו, כולל וושינגטון במדיה כיכב בעבר, אבל הוא בחר בקבוצה המסקרנת של טיירון לו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי