"הדבר היחיד שיגרום ללברון לעזוב את הלייקרס – לשחק עם הבן שלו"

ג'יימס ומשפחתו השתקעו בקליפורניה, אך כניסתו הצפויה של בנו לליגה ב-2024 עשויה לשנות את התמונה. פילדלפיה תחת חקירה

(גודל טקסט)

שנה לא פשוטה עברה על לברון ג'יימס ולוס אנג'לס לייקרס. אל הכוכב ואנתוני דייויס הצטרף בקיץ שעבר ראסל ווסטברוק, אך במקום להיאבק על האליפות, הלייקרס התמודדו עם שורת פציעות, בעיות כימיה וחוסר יכולת של ווסטברוק להשתלב. התוצאה? מקום 11 במערב, שלא הוביל אפילו לטורניר הפלייאין.

ווסטברוק נכנס כעת לעונתו האחרונה בחוזה, במהלכה ירוויח כ-47 מיליון דולר, ולאור התרומה שלו הפרקט החוזה כמעט בלתי סחיר והדבר מקשה על הלייקרס להתחזק. עם זאת, נדמה שגם הצרות על הפרקט לא יגרמו לג'יימס לעזוב את קליפורניה, זאת לאחר שמשפחתו כבר השתקעה באיזור אליו הגיעה ב-2018. על פי העיתונאי מארק סטיין, "הדבר היחיד שיגרום ללברון לעזוב את הלייקרס הוא הזדמנות לשחק עם הבן שלו". ברוני ג'יימס צפוי להיבחר לדראפט בעוד שנתיים, כאשר אביו יהיה בן 39.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
השתקע בקליפורניה, יעזוב בכל זאת? ג'יימס | אימג'בנק GettyImages, Kevork Djansezian

ג'יימס, שעומד להתחיל את עונתו ה-20 ב-NBA, חתום על חוזה לעונה הקרובה בלבד בלייקרס ועדיין לא ברור כיצד ייראה החוזה הבא שלו לאור הרצון לשתף פעולה עם הדור הבא.

אחת האופציות של לברון בקיץ הבא היא לחתום על חוזה לעונה אחת בלבד, מה שיאפשר לו להפוך לשחקן חופשי ב-2024 כאשר בנו אמור להצטרף לליגה. אופציה נוספת תהיה לחתום על חוזה לעונה עם אופצייה לעונת 2024/25, ואז להשאיר את כל האופציות פתוחות.

שחקן פילדלפיה סבנטיסיקסרס ג'יימס הארדן
הסיקסרס תחת חקירה. הארדן | אימג'בנק GettyImages, Tim Nwachukwu

בעניין אחר, פילדלפיה נמצאת בחקירה בחשד ל"טמפרינג" – ניהול משא ומתן עם שחקנים חופשיים לפני פתיחת השוק. כזכור, ג'יימס הארדן ויתר על אופציה בסך 47 מיליון דולר לעונה הקרובה, וחתם על חוזה חדש לשנתיים תמורת 68 מיליון דולר. כמו כן, הג'נרל מנג'ר דריל מורי צירף שני שחקנים ששיחקו תחתיו ולצד הארדן ביוסטון – פי. ג'יי טאקר שהגיע ממיאמי ודנואל האוס שעזב את יוטה.

על פי החשד, שלוש העסקאות הללו "נסגרו מראש", כך שהסיקסרס עשויים להיענש. בעונה שעברה החליטה ה-NBA לשלול לשיקגו ומיאמי בחירת סיבוב שני בדראפט על עבירות דומות, כאשר הבולס החתימו את לונזו בול וההיט את קייל לאורי.