ימים מתוחים בגולדן סטייט, דריימונד גרין עוקב בחשש

play
שוב כמעט הפקיר את החברים. גרין | GettyImages, Ezra Shaw
דריימונד גרין, סטף קרי, קליי תומפסון,שחקני גולדן סטייט ווריירס במצעד האליפות 00:09

הדיווח על ההחלטה של הווריירס לחכות עם הארכת החוזה של גרין, שמצפה לחוזה מקסימום, מעוררת אי נוחות בסגל. סטף "לא מאושר", הקליפרס "צריכים לעקוב"

(גודל טקסט)

גולדן סטייט מקווה להמשיך את השושלת ולזכות בעוד אליפות שתהפוך את כוכביה לאגדות על זמניות, אבל לא הולך להיות לה קל לשמור על שחקניה הבכירים. על הנייר, כל מה שהווריירס צריכים לעשות זה להסכים להארכות חוזה לארבעת שחקניה שיכולים לעשות זאת: דריימונד גרין, אנדרו וויגינס, ג'ורדן פול וקליי תומפסון. כל הארבעה יהפכו מחר (3 באוגוסט) רשמית לזכאים להארכת חוזה, ישמחו לקבל את הכסף שמגיע להם ולהישאר במועדון. על פי ניתוח פיננסי של המצב של הווריירס, זה לא ריאלי: סכום המס שהקבוצה תצטרך לשלם על החוזים של סטפן קרי וכל הארבעה יהיה אסטרונומי.

על פי ניתוח כלכלי של המצב ב"אתלטיק", אם גולדן סטייט תחליט לוותר על האופציה לעונה הבאה לדריימונד גרין ולהחתים אותו על חוזה חדש לארבע שנים, זה יעלה לה 164 מיליון דולר. אנדרו וויגינס יצטרך להרוויח כ-40.3 מיליון דולר לעונה. ג'ורדן פול ירצה חוזה של מינימום 100 מיליון דולר לארבע שנים (כפי שמקבלים שחקנים פחות מצליחים ממנו, כמו ג'יילן בראנסון ואנפרני סימונס), ומי שהסיכוי הכי פחות סביר לקבל הארכה שכזו הוא קליי תומפסון, שנותרו לו עוד שנתיים בחוזה.

סטפן קרי, דריימונד גרין, קליי תומפסון: שלושת כוכבי גולדן סטייט ווריירס חוגגים זכייה באליפות ה-NBA, יוני 2022
אפשר לפרק את השלישייה הזאת? האלופים | אימג'בנק GettyImages, Adam Glanzman

מי הכי מוערך בקבוצה, על מי ניתן לבנות ועל מי ניתן לוותר? אנדרו וויגינס היה ללא ספק המשחק מספר 2 של הקבוצה בפלייאוף, כולל הצטיינות בגמר והגנה מצוינת על דונצ'יץ' וטייטום. והוא רק בן 27. ג'ורדן פול רק בן 23 והראה העונה את הפוטנציאל שלו, כשב-13 המשחקים של הווריירס בלי סטפן קרי הפצוע הוא קלע בממוצע 26 נקודות וחילק 5.9 אסיסטים. קליי הוא הצלע השנייה ב"ספלאש בראדרס", וספק אם ההנהלה תרצה לפרק את הצמד הזה.

אז מה יהיה עם דריימונד גרין? אין ספק בנוגע לחשיבות שלו, אבל על פי הדיווחים, הוא כן מקווה לקבל חוזה מקסימום, ובטוח שמגיע לו. בעונה הבאה (22/23) הוא אמור להרוויח 25.8 מיליון דולר, ובעונה שלאחר מכן אופציה ל-27.6 מיליון. אם עכשיו גולדן סטייט תחליט לבטל את החוזה הנוכחי ולהחתים אותו על חדש – הוא יקבל 41 מיליון דולר לעונה, בין השנים 2023 ל-2027. כיום גרין בן 32. על פי "אתלטיק", הוא גם "לא פוסל לבחון הצעות אחרות", בדיווח שמאז שפורסם בשבוע שעבר מעורר הרבה אי נוחות בקבוצה.

על פי הדיווח, "על אף שהרצון שלו הוא להישאר בגולדן סטייט, גרין מוכן לבחון את האפשרויות שלו בשוק כדי לקבל את החוזה שהוא רוצה. וזה סיכון שהנהלת הווריירס מוכנה לקחת. אם גרין ישחק העונה במוטיבציה להוכיח לליגה שמגיע לו חוזה מקסימום, תוכל להיות לזה השפעה חיובית עליו".

ג'ורדן פול גולדן סטייט חוגג
ועליו כן אפשר לוותר? פול | רויטרס

הדיווח ב"אתלטיק" על הבעיה הכספית של גולדן סטייט, ביחד עם הרצון של דריימונד בחוזה מקסימום, העובדה שההנהלה לא ממהרת להעניק לו אותו והרצון של גרין "לבחון אופציות" – עורר מתיחות בקבוצה. ב-NBC דווח ש"סטפן קרי ממש לא ישמח לגלות שהקבוצה איבדה את דריימונד כי לא רצתה לשלם לו… לסטף יש חוזה לעוד ארבע שנים, והוא רוצה את קליי ודריימונד לצדו. הוא רואה ב'שלושת הגדולים' כחבילה אחת".

ב"clutchpoints" כבר יש מאמר שמסביר מדוע ללוס אנג'לס קליפרס כדאי "לעקוב" אחר המצב של גרין ואולי לצרף אותו אליה, כדי לדלל קצת את הסגל העמוק ולהוסיף לה עוד שחקן בכיר עם ניסיון בזכיות באליפויות.

בטור דעה ב"SB NATION" מבהירים ש"הבעיה היא אומנם לא לעונה הקרובה, אבל היא כן יכולה לייצר בעיה של הרמוניה, עם שחקנים שנאבקים על המקום שלהם, אינטריגות ומתיחויות, כאלה שבטוחים שמגיע להם ואחרים בטוחים שייעשה להם עוול… וגם אם שחקן יחתום הקיץ על הארכת חוזה, הוא יודע שזה לא מבטיח לו שלא יעבירו אותו בטרייד בקיץ הבא… זו לא מעט דרמה, בטח יחסית לקבוצה שרק עכשיו זכתה באליפות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי