עסקת המאה: הטריידים האידיאלים ביותר עבור קווין דוראנט

play
קווין דוראנט, ברוקלין נטס | רויטרס
שחקן ברוקלין נטס קווין דוראנט 00:12

בכל רחבי ה-NBA מצפים לראות כיצד תסתיים סאגת הקיץ של הכוכב, ולכבוד כך חיברנו שורת הצעות מסקרנות: מהעיר שזקוקה למושיע, לדרך השת"פ עם גארדים צעירים ועד החבילה העצומה של בחירות דראפט

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

ב-NBA של היום, הכוח כבר מזמן עבר לידיהם של השחקנים. מדי שנה כוכבי על שנמצאים תחת חוזים שמנים מחליטים שהם מאסו בסיטואציה הקיימת, דורשים לעזוב, וגוררים את שוק ההעברות ב-NBA לסחרור. הקיץ נדמה שהסחרור הוא גדול במיוחד ואפילו מעכב מהלכים אחרים ברחבי הליגה. הסיבה? בעשור האחרון לא היה שחקן בסדר הגודל של קווין דוראנט שביקש טרייד.

למרות שבתחילת העונה הקרובה הוא יהיה כבר בן 34 ועל אף הפציעות שגרמו לו להיעדר לא מעט בשנים האחרונות, דוראנט הוא עדיין אחד הסקוררים הגדולים בכל הזמנים וכל קבוצה צמאה לשחקן עם סט יכולות שכזה. עם זאת, ערך הטרייד של הכוכב הוא בגדר חידה. מצד אחד, תמורת שחקנים כמו דז'ונטה מארי ורודי גובר קבוצות ויתרו על שלוש וארבע בחירות דראפט, כך שעל דוראנט המחיר מוכרח להיות גבוה יותר, בטח כאשר נותרו לו עוד ארבע שנים בחוזה. מן העבר השני, ההיסטוריה הרפואית והבעיות שהתגלו בברוקלין בשנים האחרונות עלולות להרתיע קבוצות ועושה רושם שהן הורידו את המחיר.

כאשר דוראנט ביקש לעזוב, הקבוצות שהוזכרו כאלו שאליהן הוא רוצה לעבור היו פיניקס ומיאמי. הסאנס החתימו על חוזה חדש את דיאנדרה אייטון ולא יוכלו להעביר אותו עד ינואר, מה שבטווח הקצר מוציא אותם מהמירוץ. השחקן הכי טוב שההיט מסכימים להציע בינתיים הוא טיילר הירו – וזה לא מספיק. לאור המצב המורכב אליו נקלע דוראנט והקיפאון בשוק, החלטנו להעלות מספר הצעות מסקרנות במיוחד. המלצה: תבואו עם ראש פתוח.

* הערה – חלק מהשחקנים שמעורבים בטריידים יכולים לעבור רק החל מתאריך מסוים בפגרה בשל מגבלות שונות.

קווין דוראנט מברך את ג'ייסון טייטום, אחרי הסוויפ של בוסטון סלטיקס על ברוקלין נטס
בקרוב בירוק? דוראנט עם טייטום | אימג'בנק GettyImages, elsa

השוק הגדול שמחכה: בוסטון סלטיקס

התמורה: ג'יילן בראון, דרק ווייט, גרנט וויליאמס, שלוש בחירות סיבוב ראשון

הצעת טרייד שכבר הייתה על השולחן, אותה דרשו הנטס לשנות ולהוסיף את מרקוס סמארט, שחקן ההגנה של העונה. בגיל 25, לבראון כבר יש קילומטראז' מרשים בפלייאוף והשנה הוא הוכיח שאפשר לסמוך עליו גם בסדרות גמר בשני צידי המגרש. ההכרעה בין דוראנט לבראון היא שנויה במחלוקת, אך הסלטיקס הוכיחו לאורך ההיסטוריה המודרנית שלהם כי הם לא בוחלים באמצעים ומוכנים לוותר על הכוכבים שלהם אם הם מקבלים דג שמן עוד יותר.

ויתור על בראון ועל סמארט הוא למעשה ויתור על הזהות של בוסטון הנוכחית, כך שבעיניי מדובר במחיר גבוה מדי, אך בעסקה הזו הנטס מקבלים בנוסף לבראון שני שחקני רוטציה על חוזים די נוחים שאותם הם יוכלו להעביר הלאה במידת הצורך. עבור דוראנט, מדובר בהזדמנות להתאחד עם אחד מנציגי הדור הצעיר אותו הוא מכיר היטב מנבחרת ארצות הברית – ג'ייסון טייטום. האיום ההתקפי בכנפיים יהיה מפחיד עוד יותר ממה שהוא כיום, וזה אולי יהיה הצעד שיקרב את הירוקים לתואר מספר 18.

צריך להבין את ההקשר, גם לקראת ההצעות הבאות. ברוקלין משכנה את עתידה בטרייד עם יוסטון על ג'יימס הארדן ונותרה עם כמות קטנה של בחירות דראפט. המשמעות היא שאם היא לא תפוצה בכמות עצומה של בחירות בעסקה על דוראנט, היא תהיה חייבת לקבל בחזרה כוכב שישאיר את הראש של המועדון מעל המים ויציל אותו מהידרדרות לחוסר רלוונטיות, כפי שקרה לנטס בשנים אחדות בעשור הקודם.

דמאר דרוזן עם לונזו בול, שיקגו בולס
שוב יעזוב בתמורה לכוכב גדול ממנו? דרוזן מול דוראנט | רויטרס

העיר שזקוקה למושיע: שיקגו בולס

התמורה: דמאר דרוזן, פטריק וויליאמס, קובי ווייט, שלוש בחירות סיבוב ראשון

מאז ימי מייקל ג'ורדן העליזים, רק שחקן אחד גרם לאוהדים בשיקגו לחלום בגדול – דרק רוז. הגארד האקספוליסיבי נראה כמו הדבר האמיתי כשנבחר ל-MVP של הליגה בעונתו השלישית, אך מהר מאוד הפציעות הקשות גדעו את הפנטזיות והאוהדים באילינוי עדיין ממתינים לגמר NBA ראשון במילניום הנוכחי. אל משבצת המושיע יכול להיכנס דוראנט ולסחוף את עיר הרוחות לגבהים חדשים. שיקגו אמנם לעד תהיה העיר של ג'ורדן, אך אם דוראנט יגיע לשם ויוביל אותה לאליפות, זה יהיה בוסט אדיר למורשת שלו.

בטרייד שכזה, הבולס נאלצים לוותר על השחקן בו הם התאהבו העונה ממבט ראשון. אשתקד דרוזן נראה לפרקים כמו מועמד ל-MVP, אך צעיר מדוראנט בסך הכל בשנה, וכפי שטורונטו ויתרה עליו כדי להשיג את קוואי לאונרד (וכולם זוכרים כיצד זה נגמר), גם הבולס יודעים שהם מקבלים שחקן שמגביה את התקרה שלהם.

המעטפת בבולס נהדרת: זאק לאבין הוא כישרון על בצד ההתקפי, ולקבוצה יש שורה של שומרים איכותיים בעמדות השונות כמו לונזו בול, אלכס קארוסו, איו דוסונמו ודרק ג'ונס ג'וניור. הטרייד הזה משאיר את הבולס קצת דלים בכנפיים לאור העובדה שגם פטריק וויליאמס נכלל בטרייד, אך זו סוגיה פתירה.

וויליאמס הוא פורוורד מסקרן במיוחד, אך בשנתיים שלו בליגה טרם הצליח להוכיח את עצמו בצד ההתקפי. קובי ווייט, שכל הקיץ מוזכר כמועמד לעזוב ואיכשהו זה עדיין לא קרה, הוא גארד שיכול לתרום מהספסל לכל קבוצה וגם כך נמצא על חוזה שמסתיים בקיץ הבא. בשורה התחתונה – ברוקלין מוותרת על כוכב על, אך מקבלת בחזרה כוכב וצעיר מסקרן. שיקגו מוותרת על כוכב וצעיר ומסקרן, ומקבלת את מי שעוד עשוי להתברר כגיבורה החדש.

ג'ארן ג'קסון חוגג ניצחון של ממפיס גריזליס
פוטנציאל ענק. ג'קסון ג'וניור | אימג'בנק GettyImages, Andy Lyons

תהליך התבגרות: ממפיס גריזליס

התמורה: ג'ארן ג'קסון ג'וניור, קסאבייר טילמן, סטיבן אדאמס או דני גרין, ארבע בחירות סיבוב ראשון

ג'ה מוראנט עומד לפתוח את עונתו הרביעית בליגה, ובכל שנה נרשמה התקדמות בפן האישי והקבוצתי. בעונת הבכורה הגריזליס הפסידו בפלייאין בבועה, בעונה השנייה הם הפתיעו את גולדן סטייט בפלייאין והודחו בסיבוב הראשון של הפלייאוף, ואשתקד הגיעה ההתפוצצות. הגריזליס הדהימו את הליגה, נראו מצוין גם כאשר מוראנט לא שיחק, וסיימו במקום השני במערב. אם מוראנט לא היה נפצע בסדרת הסיבוב השני מול הווריירס, השמיים הם הגבול.

כעת, כשהגריזליס עברו ממוד בנייה למוד ריצה לאליפות, טרייד על דוראנט רק יהדהד את המסר הזה. זה מרגיש כמו מסר שחוזרים עליו כל שנה, אבל המערב התחזק. הגריזליס לא ביצעו פעולות משמעותיות בסגל הקיץ והסכנה היא שעמידה במקום תוביל בפועל להליכה לאחור.

גולת הכותרת בטרייד הוא הוויתור על ג'קסון ג'וניור. מצד אחד, מדובר באחד משחקני ההגנה הטובים בליגה בהווה ובפוטנציאל להיות אחד משחקני הפנים הטובים ב-NBA. מצד שני מדובר בשחקן שסבל לא מעט מחוסר מזל ומפציעות, וגם את העונה הקרובה הוא לא צפוי להתחיל לפני 2023. הפורוורד הוורסטילי מרוויח כ-29 מיליון דולר בעונה הקרובה, אך בחוזה שלו לארבע השנים הקרובות הסכום רק יורד משנה לשנה, דבר די חריג בנוף. עבור שחקן אם תקרה כל כך גבוהה, זה הימור שעשוי להשתלם.

אל הטרייד הוספנו "קישוטים" כמו טילמן, סנטר צעיר שהוכיח תרומה משמעותית לקבוצה, ואת החוזה הנגמר של אדאמס או של גרין הפצוע. היתרון של הגריזליס הוא שבמשא ומתן יש להם עוד קלפים לשלוף. הם יכולים להציע את דילון ברוקס ולהשאיר את הבמה פנויה עוד יותר לדזמונד ביין, הם יכולים להציע גם צעירים כמו זאיר וויליאמס או את אחד השחקנים בהם בחרה בדראפט האחרון. ובשביל הפיקנטריה, דוראנט יכול להיות תוספת מסקרנת במיוחדת ליריבות המתפתחת בין הגריזליס לבין האקסית גולדן סטייט.

סי ג'יי מקולום, ניו אורלינס פליקנס
עשו חיים קשים לפיניקס, גם בלי זאיון. מקולום | רויטרס

קמפיין בחירות – ניו אורלינס פליקנס

התמורה: ברנדון אינגרם, ג'קסון הייז, דבונטה גרהאם, קירה לואיס או דייסון דניאלס ושש בחירות סיבוב ראשון

פרט לאוקלהומה סיטי שמסרבת להיות תחרותית בטווח הקצר, הפליקנס מחזיקים במאגר בחירות הדראפט העשיר ביותר בליגה, עם 13 בחירות סיבוב ראשון עד 2029. פרט לבחירות של עצמה, ניו אורלינס צברה לא מעט בחירות מהטריידים על אנתוני דייויס ללייקרס וג'רו הולידיי למילווקי בהן היא תוכל להשתמש כדי להנחית את דוראנט ולהתפרץ במפתיע למאבקי הצמרת במערב. מה שבטוח הוא שאף קבוצה לא תוכל להציע לנטס את כמות הבחירות שיש לפליקנס, וכפי שכבר צוין, ברוקלין צמאה לבחירות.

יש לו תחרות קשה מול ג'יילן בראון ודמאר דרוזן, אבל ברנדון אינגרם הוא מועמד רציני לתואר השחקן הכי טוב שהנטס יכולים להשיג בעסקה על דוראנט. רבים השוו בין השניים בתחילת דרכו של אינגרם בשל המבנה הפיזי שלו, ולמרות שהוא עדיין לא הגיע עדיין לאותם גבהים, אינגרם הוא שחקן מספיק טוב כדי לבנות סביבו קבוצה.

אחרי פתיחה נוראית לעונה שעברה, הפליקנס הצליחו לחזור למסלול והגיעו לפלייאוף אחרי היעדרות בת ארבע שנים, כל זאת בלי זאיון וויליאמסון שאמור לחזור השנה לפעילות. הפליקנס אמנם הפסידו לפיניקס בסיבוב הראשון, אך הם הקשו מאוד על הסאנס והיו מהנים מאוד לצפייה באותה סדרה.

סי ג'יי מקולום הוא גארד מוכח בליגה, והקבוצה מלאה בשחקנים ותיקים וצעירים שיכולים לתרום לקבוצה מנצחת בטווח המיידי – יונאס ולאנצ'יונאס, לארי נאנס ג'וניור, הרב ג'ונס, חוסה אלברדו וזו רק רשימה חלקית. תוסיפו על כך את זאיון ודוראנט, ויש כאן קבוצה מאוד מעניינת. לא מן הנמנע שזו ההצעה הטובה ביותר שהנטס יוכלו לקבל – עכשיו רק צריך לשכנע את דוראנט לגור בניו אורלינס.

שחקני קליבלנד קאבלירס דריוס גארלנד, אוון מובלי, ג'ארט אלן אחרי שזכו בתחרות הסקילס, אולסטאר 2022
צעירים, בשלים? אלן, גרלאנד ומובלי | רויטרס

האצת התהליך – גרסת המזרח: קליבלנד קאבלירס

התמורה: ג'ארט אלן, קולין סקסטון ושלוש בחירות סיבוב ראשון

אמנם זה לא נגמר בפלייאוף, אך הקאבס היו אחת הקבוצות המפתיעות והמהנות של העונה החולפת. דריוס גרלאנד פרץ בענק לנבחר למשחק האולסטאר, הרוקי אוון מובלי הוכיח שהוא מוכן ויחד עם ג'ארט אלן הרכיב קו קדמי מהאיכותיים בליגה. אולי מדובר בסיכון, אך בעיניי גרלאנד ומובלי, בליווי של וטרן כמו דוראנט, מוכנים כבר עכשיו להיאבק בשלבים המתקדמים של הפלייאוף.

במסגרת הטרייד נאלצת הקאבס לעשות ויתור כואב, לפרק את אותו קו קדמי מרשים ולהחזיר לנטס אם אלן שהגיע אליה בטרייד המרובע על ג'יימס הארדן. ברוקלין מקבלת אולסטאר, בעל בית בצבע, ויחד איתו גם את השחקן החופשי הכי בכיר שנותר בשוק – קולין סקסטון. הגארד המוכשר פספס את מרבית העונה החולפת בשל פציעה, וראה כיצד גרלאנד פורח כשהוא לא נמצא. סקסטון כאמור שחקן חופשי מוגבל שיכול להחליט לאן ללכת, ואם הסיטואציה בנטס המתחדשים תיראה לו מתאימה הוא יוכל להיכלל במסגרת "סיין אנד טרייד".

היתרון של הקאבלירס על פני שאר הקבוצות ברשימה הוא שיש להם עוד הרבה נכסים לשים על השולחן במשא ומתן, כך שהעסקה שהוצעה יכולה להיות רק הבסיס למשהו עוד יותר גדול. בהנחה שגרלאנד ומובלי כמובן לא נכללים בשיחות, הקאבס יכולים להציע צעירים כמו אייזק אוקורו והרוקי אוצ'אי אגבאג'י, או שחקני רוטציה מוכחים על חוזים די נוחים כמו קאריס לוורט, לאורי מרקאנן או צ'די עוסמן. גם כאן ייתכן ויהיה צורך במסע שכנוע כדי שדוראנט יבוא לגור ב"עיר של לברון", אך איתו השמיים הם הגבול עבור הקבוצה הזו.

לסיכום, ישנן הרבה קבוצות שיכולות לגבש הצעות מסקרנות ולפתור את הפלונטר סביב קווין דוראנט. הנטס כמובן לא יוותרו עליו כל כך מהר ואולי ינסו למשוך זמן, אך אם הפורוורד האגדי יתבצר בדעתו ויתעקש לעזוב, ההיסטוריה מלמדת שלברוקלין לא תהיה ממש ברירה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי