הנהלת ה-NBA הודיעה: דיקמבה מוטומבו סובל מגידול במוח

play
שחקן יוסטון דיקמבה מוטומבו | GettyImages
דיקמבה מוטומבו בישראל 01:55

מהליגה נמסר ששחקן העבר, 56, שנחשב לאחד משחקני ההגנה הגדולים, אובחן עם גידול: "מקבל טיפול ממיטב המומחים, מפגין רוח טובה"

(גודל טקסט)

הנהלת ה-NBA הודיעה היום (שבת) שכדורסלן העבר דיקמבה מוטומבו סובל מגידול במוח ועובר טיפולים. "הוא מקבל את הטיפול הטוב ביותר שניתן, משילוב של מספר מומחים באטלנטה", נכתב בהודעה של הליגה, "הוא מפגין רוח חיובית עם תחילת הטיפולים. דיקמבה ומשפחתו מבקשים לכבד את פרטיותם בתקופה הזאת, על מנת שיוכלו להתמקד בהליך ההחלמה".

טל ברודי, דורון ג'מצ'י, דיקמבה מוטומבו
סמל בכל העולם. מוטומבו בביקור בישראל | יוסי ציפקיס

מוטומבו שיחק 18 עונות ב-NBA, וחבר בהיכל התהילה של הכדורסל העולמי. הוא במקום השני בחסימות בכל הזמנים, וברזומה שלו בין השאר שמונה הופעות באולסטאר, ארבע בחירות לשחקן ההגנה של העונה, ושני מועדונים שהפרישו את הגופייה שלו. כשהוא מתנשא לגובה 218 סנטימטרים, הוא נחשב לאחד מגדולי השומרים בתולדות משחק הכדורסל, ותנועת הלאו שלו עם האצבע אחרי חסימה הפכה למיתולוגית.

מוטומבו נולד בקונגו, והפך לפורץ דרך עבור הכדורסלנים האפריקנים בארה"ב, ועצם העובדה שכמה מהשחקנים המרכזיים כיום בליגה מגיעים מהיבשת השחורה – בהם ג'ואל אמביד, איבקה וסיאקם – נזקפת בוודאי גם לזכותו. הוא דובר תשע שפות, ולאחרונה אף ביקר בישראל. למוטומבו שישה ילדים, ארבעה מהם מאומצים, והוא ידוע בפעילות ההומניטרית והפילנתרופית שלו למען הקהילה במולדתו. "משפחת מוטומבו אסירת תודה על התמיכה, הברכות ועל תפילותיכם", נכתב בהודעה מטעם הליגה. הקומישינר אדם סילבר כתב: "תפחלותינו ומחשבותינו עם דיקמבה, מגדולי ההומוניטרים בעולם".