נייט רובינסון חושף את המאבק במחלת כליות קשה: "מקווה להעניק השראה"

רכז העבר שכיכב ב-NBA ושיחק גם בהפועל תל אביב, סובל מאי ספיקת כליות כרונית ועובר טיפולי דיאליזה: "הגיע הזמן שלי לדבר"

(גודל טקסט)

אחרי הבשורה על מצבו של דיקמבה מוטומבו שסובל מגידול במוח, עוד חדשות מצערות לחובבי ה-NBA: נייט רובינסון חשף הלילה (בין שבת לראשון) שהוא סובל מאי ספיקת כליות כרונית, ועובר לאחרונה טיפולי דיאליזה בעקבות החמרה במצבו. רובינסון בן ה-38 מעולם לא הודיע על פרישה מכדורסל, אבל לא משחק במסגרת מקצוענית מאז 2018 – השנה שבה מתברר, בדיעבד, שהמחלה התפרצה אצלו לראשונה.

"אני עובר בתקופה האחרונה טיפולים כדי לטפל באי ספיקת כליות כרונית, המחלה ממנה אני סובל", כתב רובינסון. "אני מתמודד עם המחלה באופן פרטי בארבע השנים האחרונות, ומשתף בזה עכשיו משום שאני רוצה להשמיע את קולם של החולים במחלה שמתקשים לדבר עליה. אני נחשף למען מטרה נעלה – הבריאות שלנו".

רובינסון הסביר: "מעולם לא הייתי מנהיג קולני על הפרקט. תמיד העדפתי להנהיג באמצעות דוגמא לאחרים, אבל עכשיו הגיע הזמן שלי לדבר ולעזור לכל מי שהתמודד בעבר או מתמודד כיום הוא מחלת כליות. אני אסיר תודה על הדאגה והתמיכה שקיבלתי לאורך התהליך, ומקווה שבאמצעות ההודעה הזאת, אוכל לסייע ולהעניק השראה לאחרים".

נייט רובינסון שחקן הפועל תל אביב
"הגיע הזמן שלי לדבר". רובינסון אחרי ההצגה בארנה | ברני ארדוב

רובינסון שיחק ב-NBA במשך 11 שנים, והפך לשם בולט בעיקר בזכות היכולת שהפגין כשחקן ניו יורק ניקס, שאת מדיה לבש במשך חמש שנים. הוא נחשב לסקורר מדופלם ולאתלט יוצא דופן, שהתפרסם בזכות הדאנקים החריגים עבור שחקן בגובהו (1.75 מטר). שיא הפופולריות של רובינסון הגיע לאחר שזכה בתחרות הדאנקים של האולסטאר שלוש פעמים, בשנים 2006, 2009 ו-2010. במרץ 2016, כשהיה בשלהי הקריירה, חתם במפתיע בהפועל תל אביב. ב-14 משחקים בישראל הוא רשם ממוצעים של 16.2 נקודות ו-2.9 אסיסטים, ולשיאו הגיע כשהמטיר 46 נקודות מדהימות על הפועל ירושלים ברבע גמר הפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי