בוסטון שבה לנצח, סמארט שב להתעמת: "יכולתי לפתוח לאמביד את הראש"

play
חם בבוסטון. בראון וסמארט מול אמביד | GettyImages, Maddie Meyer
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 02:12

הסלטיקס גברו על הסיקסרס, הגארד מחה על כך שרק הוא נענש בעימות עם הסנטר: "הוא ניסה לשבור לי את היד". וגם: החגיגות עם המאמן הזמני

(גודל טקסט)

משחק פתיחת העונה ב-NBA הבטיח וקיים, כאשר סגנית האלופה בוסטון סלטיקס פגשה את אחת היריבות הוותיקות שלה – פילדלפיה סיקסרס – וגברה עליה 117:126. את הירוקים הובילו ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון עם 35 כל אחד, ובכך הפכו לצמד הראשון מאז ווילט צ'מברליין וג'רי ווסט ב-1969 שקולעים לפחות 35 נקודות כ"א במשחק פתיחה.

עוד לפני המשחק נערך טקס לזכר אגדת המועדון, ביל ראסל, שהלך לעולמו במהלך הפגרה בגיל 88. ביציעים נכחה אלמנתו של ראסל, ובמהלך אחד מפסקי הזמן כל הקהל ב-TD גארדן נעמד על רגליו ומחא כפיים ברגע מרגש במיוחד.

באשר למשחק עצמו, הירוקים הגיעו לערב הפתיחה אחרי קיץ לא שקט, זאת לאחר שהמאמן אימה יודוקה הושעה לכל העונה עקב רומן שניהל עם אשת צוות. את מקומו על הקווים העונה ממלא החל מהלילה עוזרו ג'ו מאזולה.

"אני אסיר תודה על היחסים שיש לי עם השחקנים, הם עברו הרבה ביחד ואני מעריך את זה שהם סומכים עליי", אמר מאזולה בסיום ניצחונו הראשון. כמיטב המסורת, המאמן הזמני "זכה" למקלחת צוננת בחדר ההלבשה אחרי ששחקני הקבוצה שפכו עליו בקבוקי מים והוא אף קיבל את כדור המשחק כמזכרת.

בבוסטון חוגגים עם ג'ו מאזולה

היריבות בין הסלטיקס לסיקסרס באה לידי ביטוי במאבק בין מרכוס סמארט לג'ואל אמביד, שהתעמתו זה עם זה. במהלך התקפה של הסיקסרס נשרקה עבירה כנגד שחקן ההגנה של העונה, זאת על אף שהיה נראה שהקמרוני אוחז בידו. הגארד מעד, אך לאחר מכן הפיל את הסנטר וקיבל גם עבירה טכנית בעוד אמביד יצא ללא עונש.

"נלחמנו על הריבאונד אז הפסקתי לשחק", אמר סמארט כשסיפר את הצד שלו להשתלשלות האירועים, "היד שלי הייתה תקועה, הוא ניסה לשבור לי את היד ובסוף אני היחיד שקיבלתי טכנית. הייתי יכול לפתוח לו את הראש, אבל לא עשיתי את זה. אם הייתי מנסה לפגוע בו, כנראה שהייתי מורחק, נקנס ומושעה לכמה משחקים".

אמביד נשאל גם הוא על האירוע, וראה בו כלא יותר מהתפרצות שיכולה להתרחש במשחק כדורסל, בטח במשחק פתיחה ובטח בין שתי יריבות גדולות.