ווסטברוק מתגונן, אף אחד לא חסין: הלייקרס תחת מתקפה בארה"ב

play
יחי ההבדל. ווסטברוק וקוואי | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 21.10 05:45

"הייתי סולידי", טען הרכז אחרי ה-0 מ-11 מהשדה. לברון התעקש שחברו "היה מצוין", אך גם הוא ודייויס חטפו אש מבארקלי, וכעת לכולם כבר ברור: "זו לא קבוצת פלייאוף". וגם: הקאמבקים של קוואי וג'ון וול והגיבוי של פילי לאמביד

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד במשחק הפתיחה לגולדן סטייט, לוס אנג'לס לייקרס נכנעה הלילה (בין חמישי לשישי) 103:97 בידי לוס אנג'לס קליפרס. הקבוצה של דרווין האם סבלה מערב קליעה איום ונורא – 35 אחוז מהשדה (33 מ-94), 20 אחוז מחוץ לקשת (9 מ-45), ומעל כולם היה זה, שוב, ראסל ווסטברוק. הרכז המושמץ סיים את 27 הדקות שלו עם 0 מ-11 מהשדה, כולל 0 מ-6 מחוץ לקשת, ושתי הנקודות היחידות שלו הגיעו מהקו. "אני חושב שהייתי סולידי", התעקש.

למשך המשחק כולו, נשמעו רחשים ביציעים הלייקרס בכל פעם שווסטברוק עלה לזריקה. בסיום, כשהרכז עשה את דרכו לחדר ההלבשה, אוהד נוסף צעק לו: "אתה פאקינג גרוע". ווסטברוק השיב: "בוא ותגיד לי את זה בפנים"- וזה בדיוק מה שקרה.

בסיום, נשאל לברון ג'יימס מה המסר שלו לווסטברוק אחרי משחק כזה, והשיב: "פשוט להדיח אותו באסלה ולהתכונן ליום ראשון. לדעתי הוא שיחק מצוין. הוא היה בקצב שלנו בהגנה". אנתוני דייויס הוסיף: "אנחנו מגיעים לזריקות מצוינות, כולנו, וצריך להמשיך להאמין בעצמנו. שהחטאות לא יפגעו לנו בביטחון העצמי".

אבל לצערם של הלייקרס, ווסטברוק הוא לא הבעיה היחידה – יתר הסגל שנבנה סביב לברון ג'יימס ואנתוני דייויס נראה אפור מתמיד. "מה שהם הציבו סביב לברון בשנה שעברה היה מביך, וגם השנה זה ככה. מישהו בלוס אנג'לס לא עושה את העבודה שלו", אמר צ'ארלס בארקלי.

שחקן העבר האגדי ופרשן TNT בהווה הפנה גם אצבע מאשימה ללברון ודייויס: "לברון צריך להגיד לעצמו, אני מבוגר מדי בשביל לסחוב את הקבוצה הזאת, ולהגיד לאנתוני דייויס שהוא זה שצריך לקחת את הקבוצה על הגב. לברון אחד הגדולים בכל הזמנים, אבל בגיל שלו, אנחנו לא אמורים לבקש ממישהו בן 38 להיות השחקן הכי טוב בקבוצה. באף ענף זה לא אמור לקרות, בטח אם יש לך את אנתוני דייויס".

חברו של בארקלי לפאנל, קני סמית', הסכים: "יש להם הרבה בעיות, ברור שהסגל הזה לא תואם קבוצה שרוצה לזכות באליפות. שחקני המשנה לא מוכחים, בניגוד לקליפרס. ברגעים הגדולים, הכדור לא מגיע לאנתוני דייויס, הכדור איכשהו מגיע לווסטברוק, או ללברון, והכדור חייב לעבור דרך דייויס. משום מה הם לא עושים את זה. עם הסגל הזה, אין שום סיכוי שהם יגיעו לפלייאוף".

בצד המנצח, קוואי לאונרד חיכה 493 כדי לשוב ולשחק משחק רשמי ב-NBA – והיה שווה לחכות. הכוכב עולה מהספסל בדרך ל-14 נקודות ו-7 ריבאונדים, ונראה, לפרקים, כמו קוואי לאונרד הישן והטוב. ההחלטה להעלות אותו מהספסל, כך סיפר טיירון לו, היתה משותפת. "זה לא יהיה כך לטווח הארוך", אמר, "אבל כך בחרנו להתחיל. נראה איך נתקדם".

"הוא לא שיחק 15-16 חודשים, אז אי אפשר לצפות ממנו להיות מצוין בכל משחק", הוסיף המאמן. "כולם צריכים להבין שזה יהיה תהליך. לפרקים הוא יראה כמו קוואי לאונרד, וברגעים אחרים לא. הוא לא יהפוך לגדול בין לילה, צריך סבלנות".

"המטרה שלי היא להיות מצוין בדקות הללו", הוסיף לאונרד עצמו, "ליהנות, להישאר בריא ולנצח. זה מה שעשינו הלילה, אבל זה רק המשחק הראשון. נותרה לנו עוד הרבה עבודה".

שחקן נוסף שעלה מהספסל הוא ג'ון וול, אחרי 545 יום בחוץ, וגם הוא נראה מצוין, עם 15 נקודות ואותה מהירות מפורסמת שאפיינה אותו כשהיה אחד הרכזים הטובים בתבל. "הוא החתמה נהדרת", התמוגג בארקלי. "אם אני ברוקלין או פילי, הייתי לוקח עליו צ'אנס. הקליפרס עשו זאת".

"זה הרגיש נהדר, אני לא אשקר", אמר וול. "יש לנו קבוצה חדשה וייקח זמן להיכנס לעניינים בהתקפה, גם אני וגם קוואי כרגע בהגבלת דקות, אבל נגיע לשם".

שחקן לוס אנג'לס קליפרס קוואי לאונרד מול שחקן לוס אנג'לס לייקרס ראסל ווסטברוק
יחי ההבדל. ווסטברוק וקוואי | רויטרס

במשחק הנוסף של הלילה קיוותה פילדלפיה לחגוג ניצחון בכורה העונה, אך לאחר ההפסד לבוסטון בליל הפתיחה, הפסידה ליריבה נוספת על פסגת המזרח – הפעם 90:88 למילווקי. הסיקסרס אמנם חזרו מפיגור דו-ספרתי, בעיקר בזכות ג'יימס הארדן, אך לא הצליחו לסגור עניין.

בסיום, רוב העיניים הופנו אל עבר ג'ואל אמביד, שסיים עם 6 מ-21 מהשדה בדרך ל-15 נקודות בלבד. במחצית השנייה, קלע 0 מ-7 מהשדה, איבד שלושה כדורים ולא הצליח להתמודד עם הגנת הבאקס. "אני לא יודע אם זה משהו שהם עשו, פשוט לא היה לו משחק טוב", הגן דוק ריברס על הכוכב שלו. "הוא בן אנוש, ולדעתי בהגנה הוא היה די טוב. סידרנו לו 21 זריקות, אבל עדיין צריך לעבוד טוב יותר בהתקפה, להיכנס לקצב טוב יותר".

יאניס אנטטוקומפו אמנם הוביל את המנצחת עם 21 נקודות, 13 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, אך הגיבורים היו שחקני המשנה. בהיעדרו של כריס מידלטון הפצוע, ובערב קליעה מזעזע של ג'רו הולידיי (2 מ-15 מהשדה), כיכב ברוק לופז עם 17 נקודות, גרייסון אלן הוסיף 12, וגם סידר את האסיסט המנצח לווסלי מת'יוז, שצלף שלשת קלאץ' 21 שניות לבאזר.

"כשהכדור בידיים של ווס, אתה כבר די בטוח שזה נכנס", אמר לופז. "זו היתה החלטה מצוינת, ו-ווס הצליח לקלוע", הוסיף יאניס.