עוד ערב משפיל לווסטברוק, אבל למאמן הלייקרס "אין זמן לרגשות"

play
ראסל ווסטברוק, שחקן לוס אנג'לס לייקרס | TPS, Patrick Smith
תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט 24.10 06:23

דרווין האם הותיר אותו על הספסל, מאמן פורטלנד נתן לו זריקה חופשית, ואכן ווסטברוק החטיא ופישל והלייקרס שוב הפסידו. לברון, לעומת זאת, נשאר נאמן לחברו והגן עליו

(גודל טקסט)

מהלך שהוא הצהרה? מאמן לוס אנגל'ס לייקרס דרווין האם השאיר הלילה (בין ראשון לשני) את ראסל ווסטברוק על הספסל לשלושת הפוזשנים האחרונים בהפסד 106:104 של קבוצתו מול פורטלנד, ובסיום לא הביע חרטה או חשש מהצעד והשלכותיו.

"אין לנו זמן לרגשות או שאנשים יהיו תקועים ברגשות שלהם. כאילו, אנחנו מנסים להפוך את הדבר הזה", אמר האם לאחר שהניצחון של הבלייזרס הוריד את הלייקרס למאזן 3:0 העונה. "אם אדם אחד כלוא ברגשות שלו לגבי מתי ואיפה ואיך הוא צריך להיות במשחק, אין לי זמן לזה".

ראסל ווסטברוק במשחק של הלייקרס מול פורטלנד
כל העיניים עליו, והוא מפשל. ווסטברוק | אימג'בנק GettyImages, Kevork Djansezian

ווסטברוק, שסיים עם 10 נקודות ב-4 מ-15 מהשדה, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים ואפס איבודים, הוחזר למשחק 4:42 דקות לסיום כאשר הלייקרס הובילו ב-8 הפרש. בארבע דקות וחצי הבאות, פורטלנד קלעה 10 נקודות יותר מהלייקרס, לפני שהאם החזיר את ווסטברוק המושמץ לספסל 12.4 שניות לסיום.

לוס אנג'לס התקשתה בהתקפות המכריעות, קלעה רק 3 מ-9 מהשדה ו-0 מ-4 מהשלוש, ובסך הכל סיימה עם 6 מ-33 מעבר לקשת (18.2%) כאשר בסך הכל העונה הלייקרס עם 25 מ-118 לשלוש.

אחת ההחטאות בקלאץ' הייתה של ווסטברוק כאשר נותרו 27.3 שניות לסיום המשחק ו-18 שניות נותרו על שעון הזריקה. לוס אנג'לס הוליכה 101:102, והוא החטיא מול סנטר הבלייזרס יוסוף נורקיץ', שממש נתן לו מרחב לזרוק. "כששמנו אותו על ראס, פשוט התכוונו לגרום לראס לעשות מהלך באותו רגע", אמר מאמן הבלייזרס, צ'ונסי בילאפס.

ווסטברוק נשאל על הזריקה, ואמר שלקח זריקה מהירה כדי שלקבוצה שלו יהיו שני פוזשנים. המאמן האם אמר שיש לו יותר בעיה עם המיקום של ניסיון הקליעה והזריקה מאשר האסטרטגיה של ווסטברוק. "הלוואי שהיינו פשוט תוקפים ישירות את הסל", אמר האם, שקיווה לחדירה. "זאת הזריקה שקבוצות יריבות רוצות שתיקח ואתה רוצה לוותר עליהו – זריקות ל-2 ארוכות, מול שומר. ועם היכולת שלו להתפוצץ ולהגיע לסל עדיין ברמה גבוהה, הלוואי והוא היה עושה את זה. במיוחד כשנורקיץ' עומד שם עם חמש עבירות". האם הוסיף ש"בחירת זריקות היא משהו שאנחנו צריכים לעבוד עליו".

לברון ג'יימס, שהוביל את לוס אנג'לס עם 31 נקודות אבל החטיא זריקה אחרונה שיכלה להשוות על הבאזר, נשאל על ההחלטה של ווסטברוק ללכת על שני פוזשנים כשקבוצתו הובילה, במקום על מהלך אחד בטוח יותר.

"אני מרגיש שזה ניסיון לגרום לי להגיד משהו", אמר ג'יימס. "אני יכול להגיד שאתם כולכם נמצאים לחלוטין בקטע של ראסל ווסטברוק כרגע. אני לא אוהב להפסיד. אני שונא להפסיד. ובמיוחד איך שהיה לנו את המשחק הזה. אבל תנו קרדיט לפורטלנד.

"אתם יכולים לכתוב על ראס, ואת כל הדברים שאתם רוצים לנסות לדבר על ראס, אבל אני לא כאן כדי לעשות את זה. אני לא אעשה את זה. אמרתי את זה שוב ושוב. זה לא הקטע שלי. זה לא מי שאני".

לברון ג'יימס במשחק של לוס אנג'לס לייקרס מול פורטלנד
לא בקטע של לרדת על חבר בפומבי. לברון | אימג'בנק GettyImages, Kevork Djansezian

עם זאת, כאשר נשאל מאוחר יותר במסיבת העיתונאים על האופן שבו הוא מנהל התקפות ומקבל החלטות מול ההגנה, תגובתו של ג'יימס הייתה "תמיד יש לי זמן לקלוע ולבחון מה קורה ולחשוב איך ההגנה שיחקה מולי לאורך כל המשחק, זה תמיד בראש שלי", אמר ג'יימס. "אני לא סתם מתרוצץ, זה בטוח".

ההפסד הגיע למרות הופעה טובה של 22 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 חסימות של אנתוני דייויס. "ההגנה הייתה ממש טובה… הזריקות לא", אמר דייוויס המתוסכל. "זה ההבדל הגדול". ג'יימס אמר שמצב הרוח של הקבוצה בעקבות ההפסד היה "מחורבן".

כעת לוס אנג'לס ממשיכה את לוח המשחקים שלה לתחילת העונה עם מסע של שני משחקיחוץ נגד דנבר נאגטס (2:1) ביום רביעי ומינסוטה טימברוולבס (1:1) ביום שישי. "אין סיכוי שהיינו אמורים להפסיד את המשחק הזה", אמר דייוויס. "מכאן נובע התסכול שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי