ווסטברוק והלייקרס "הוכיחו את הנקודה", גרין מודה שלגולדן סטייט "יש בעיה"

play
ערב מוצלח. ווסטברוק | GettyImages, Kevork Djansezian
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 31.10 05:56

אחרי שנקטל כל העונה, שחקני הלייקרס משבחים את התרומה החשובה של ראסל ווסטברוק מהספסל בניצחון. דייויס: "הוא מקריב מעצמו עבור הקבוצה". קר על הווריירס: "צריכים להתאחד למטרה משותפת"

(גודל טקסט)

לוס אנג'לס לייקרס הגיעה למשחקה הלילה (בין ראשון לשני) כקבוצה האחרונה בליגה בלי ניצחון עם מאזו 5:0, והצליחה לגבור 110:121 על דנבר כשהיא מעניקה למאמן שלה דרווין האם את הניצחון הראשון שלו בקריירה. "הלילה היינו צריכים להוכיח משהו לעצמנו", אמר האם, "לא לעולם. לא לתקשורת. היינו צריכים להוכיח את זה לעצמנו, והרגשתי מצוין עם איך שהגבנו".

מסיבת העיתונאים שלו התעכבה מאחר שהוא היה צריך להחליף בגדים, מאחר ששחקניו חגגו את הניצחון הראשון של המאמן עם בקבוקי מים עם ודלי קרח על ראשו. "אמבטיה קטנה ונחמדה מאוד", תיאר את החגיגונת אנתוני דייויס, שחזר אחרי היעדרות של משחק אחד בגלל כאבי גב וסיים עם 23 נקודות ו-15 ריבאונדים. "אין יותר מה שאנחנו יכולים לבקש ממאמן… מגיע לנו, מגיע לו והיה טוב להשיג עבורו את הניצחון הראשון שלו כמאמן. "הוא נשא נאום, וזה היה כמו, 'בסדר, מאמן, לא אכפת לנו מה אתה אומר', ואז הצפנו אותו במים".

חגיגות בחדר ההלבשה: ניצחון ראשון להאם

אנתוני דייויס שחקן לוס אנג'לס לייקרס מול ניקולה יוקיץ' שחקן דנבר נאגטס
משהו שם מתחיל לזוז? הלייקרס | אימג'בנק GettyImages, Kevork Djansezian

הדבר המעודד מבחינת הלייקרס היה הקליעה לשלוש: הקבוצה קלעה ב-8 מ-16 מעבר לקשת במחצית השנייה וסך הכל 13 מ-30 במשחק (43.3%), לאחר שהייתה לה תחילת העונה הגרועה ביותר בתולדות הליגה בחמישה משחקים בשלשות. "אני אומר את זה מהיום הראשון: הזריקות הולכות להיכנס. ההתקפה שלנו הולכת להדביק את ההגנה שלנו", אמר האם.

לברון ג'יימס הוביל את לוס אנג'לס עם 26 נקודות ושמונה אסיסטים וראסל ווסטברוק עלה מהספסל ונתן כוח לחמישיית המחליפים עם 18 נקודות, שמונה ריבאונדים ושמונה אסיסטים. "להיות שחקן בקליבר שלו ולהתבקש לעלות מהספסל, זה באמת בחור שעושה כל מה שהקבוצה מבקשת ממנו כדי לנצח", אמר דייוויס על ווסטברוק. "מקריב את המקום שלו בחמישייה למען שיפור הקבוצה. הוא פרח בתפקיד הזה. זה כל מה שאנחנו יכולים לבקש. אמרתי לו, 'פשוט תמשיך לעשות מה שאתה עושה, בנאדם. כל מה שאתה עושה לא ייאמן'. בשני המשחקים האחרונים הוא פשוט עשה את שלו. גאה בו".

ראסל ווסטברוק שחקן לוס אנג'לס לייקרס
ערב מוצלח. ווסטברוק | GettyImages, Kevork Djansezian

ווסטברוק נתן קרדיט לשחקנים כמו לוני ווקר (18 נקודות) ואוסטין ריבס (10 נקודות) על שעזרו לפתח את ריצת ה-0:19 של הלייקרס מסוף הרבע השלישי ועד תחילת הרביעי כשהוא מריץ אותם מעמדת הרכז. "אני אוהב לראות את השחקנים שלידי פורחים, באמת", אמר ווסטברוק. "כל הקריירה שלי, מה שמרים אותי זה לראות אחרים מצליחים. והערב נהניתי לראות את החבר'ה קולעים, מתחרים, וזה כל מה שאתה יכול לבקש".

אבל הלייקרס לא צריכים לצאת מגדרם, עם מאזן 5:1 ומקום 14 במערב. דייויס, למשל, אמר שהגב שלו עדיין מפריע לו, למרות שהוא הצליח לשחק 37 דקות מול דנבר. "יום אחד מרגיש נהדר ובימים הבאים אני רק מרגיש בסדר", אמר דייוויס ,שהוסיף שהוא חווה "כמות יפה" של כאב. "אז, פשוט ננסה לראות מה קורה, לנהל את זה ולהמשיך לקבל טיפול".

סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס עם סטפן קרי, ג'ורדן פול
צריך לגבש קבוצה חדשה. קר | אימג'בנק GettyImages, Rick Osentoski

גולדן סטייט ספגה הלילה הפסד שני ברציפות ושלישי בחוץ כשהפסידה 128:114 לדטרויט וירדה למאזן שלילי של 4:3. רק שבוע אחד לתוך העונה, ונראה שהווריורס סובלים מאותן בעיות לאורך כל המשחקים שלהם בינתיים: הגנת מעבר, הנעת כדור בעייתית ויותר מדי עבירות.

גם בעונה שעברה היו לווריירס קשיים, והעונה הסתיימה באליפות, כך שאין פאניקה במועדון. בינתיים בקבוצה מאוד עקביים, וטוענים שהם ידעו מראש שייקח להם זמן להתייצב עם הסגל החדש שלהם, במיוחד כששחקנים כמו קליי תומפסון מתאוששים וחוזרים לכושר מלא. עם זאת, המאמן סטיב קר אומר שהוא לא מזהה "תחושת דחיפות" בקרב השחקנים בניסיון לטפל בבעיות של הקבוצה, ומבחינתו, זאת הבעיה האמיתית.

"זה לוקח קצת זמן," אמר קר. "אנחנו נגיע לשם. אני מאוד בטוח בזה. אבל החבר'ה שלנו צריכים להתאחד, וצריכה להיות תחושה של מטרה משותפת. אנחנו צריכים להבין מה זה אומר".

סטפן קרי שחקן גולדן סטייט ווריירס מול קייד קאניניגהאם שחקן דטרויט פיסטונס
הפסד שני רצוף, לילה אחרי לילה, ליריבה חלשה מהמזרח. קרי | אימג'בנק GettyImages, Rick Osentoski

ג'ורדן פול היה אחד מהבודדים שהציג מול הפיסטונס יכולת עקבית ויציבה, כשסיים את הלילה עם 30 נקודות, וקלע 15 מהן ברציפות ברבע השלישי. סטפן קרי הוביל את הקבוצה עם 32 נקודות. הם היו שני שחקני גולדן סטייט היחידים שקלעו בדאבל פיגרס. "אנחנו רק צריכים להרים את זה", אמר פול. "דיברנו בחדר ההלבשה על הדחיפות שלנו, זה בהחלט משהו להתמקד בו".

גולדן סטייט איפשרה ליריבות שלה לקלוע לפחות 125 נקודות בארבעה משבעת המשחקים הראשונים שלה העונה. סך הכל הווריורס ספגו 854 נקודות עד כה העונה – הכי הרבה לאלופה בשבעה משחקים ראשונים. בדירוג ההגנתי היא מקום 21 בליגה.

לאורך השנים בגולדן סטייט טענו שההתקפה השוטפת שלה מתחילה מההגנה החזקה. דריימונד גרין טוען שהשנה זה נראה אחרת. "המציאות היא שאי אפשר לתקן כל נושא", אמר גרין. "אנחנו צריכים לזהות את הדברים שבאמת פוגעים בנו. יש דברים שפוגעים בנו, אבל לא יכניעו אותנו. אז אתה לא דואג כל כך לגבי אלה. אבל יש דברים שפוגעים בנו וגורמים לנו להפסיד, ואותם אנחנו צריכים לזהות".

לדבריו, הווריורס מחפשים את דרכם, מכיוון שהם בתהליך של למידה מחדש, עם סגל משתנה, וחמישייה שנייה חדשה, וצעירה בהרבה. עם עזיבתם של גארי פייטון ה-II ואוטו פורטר ג'וניור, והגעתם של דונטה דיוינצ'נזו וג'מייקל גרין, וכמות הדקות שעלתה לג'ונתן קומינגה, מוזס מודי וג'יימס וייסמן – לגולדן סטייט יש רוטציה שונה לחלוטין מזו שבשנה שעברה לקחה אליפות.

"כשאתה משחק עם שחקנים צעירים יותר, זה בהחלט מקשה על הביצוע בשני צדי המגרש, אבל בשום פנים ואופן אין זו אשמתם של הצעירים", אמר גרין. "יש להם חלק בזה כמו לכולנו. למען האמת, אני לא חושב שאף אחד מאיתנו כן משחק נהדר משני צדי המגרש".