"פאקינג מגוחך": ב-NBA מנסים לעכל את ההצגה ההיסטורית של בוקר

play
שחקן פיניקס סאנס דווין בוקר | GettyImages, Christian Petersen
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 1.12 06:07

כוכב הסאנס הפגיז 51 נקודות בשלושה רבעים ובאחוזים לא הגיוניים, דוראנט נדהם. זאיון מתחמם, טייטום שוב הבריק, לברון מצא אהוב חדש

(גודל טקסט)

אחת ההצגות האישיות המרשימות ביותר של השנים האחרונות ב-NBA נרשמה הלילה (בין רביעי לחמישי) והיתה רשומה על שמו של דווין בוקר. כוכב הסאנס התפוצץ עם 51 נקודות בשלושה רבעים (!) מול שיקגו, לאחר שסיים את המחצית הראשונה עם 25 נקודות, והוסיף לא פחות מ-26 ברבע השלישי. הקהל הגיב, כמובן, בקריאות "MVP, MVP", לפני שבוקר ירד לספסל וראה משם את קבוצתו שומרת על היתרון בדרך ל-113:132 בסיום.

לוח שידורי מונדיאל 2022 – היכן ישודרו כל משחקי הגביע העולמי?

בוקר ידוע לאורך כל הקריירה כסקורר יעיל, אך הלילה הוא התעלה על עצמו. שימו לב לאחוזים: 20 מ-25 מהשדה (!), 6 מ-7 מחוץ לקשת, 5 מ-6 מהעונשין, ולכל אלה הוסיף גם 4 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-2 איבודים בלבד, ב-31 דקות של משחק. הוא השחקן השני בלבד ב-25 השנים האחרונות שקולע לפחות 50 נקודות ב-80 אחוז מהשדה בשלושה רבעים. הראשון שעשה זאת היה ג'יימס הארדן, ב-2017. "אין רמה בה הוא לא יכול לקלוע", התמוגג מונטי וויליאמס. "הוא יכול להשתמש בשתי הידיים, לקלוע עם יד בפנים, והוא מוכן לזרוק זריקות קשות".

בוקר הפך לשחקן הרביעי העונה שקולע 50 נקודות או יותר במשחק. זו הפעם הרביעית שהוא עושה כך לאורך הקריירה (רק לסטפן קרי יש יותר ב-25 השנים האחרונות) והראשונה מאז 2019, אך השיא האישי שלו (70 נקודות בהפסד לבוסטון ב-2017) עדיין רחוק. כך או כך, כוכב הסאנס מרוויח עד כה מההיעדרות של כריס פול ורושם העונה שיאי קריירה בממוצע נקודות למשחק (29), אחוזים מהשדה (48.9), ריבאונדים (5.3), חטיפות (1.1) וחסימות (0.5), אף שהוא מאבד רק 2.6 כדורים לערב – נמוך מממוצע הקריירה שלו (3.1).

"הרגשתי שהטבעת כפולה בגודלה", אמר בסיום. "ידעתי שאם אזרוק, זה ייכנס". מאמן הבולס בילי דונובן הודה: "זרקנו עליו הכל. שמירות כפולות, הגנה איזורית, הגנה אישית, הוא היה גדול". זאק לאבין סיכם זאת טוב מכולם: "כשמישהו כמוהו נכנס לקצב, זה מאוחר מדי. זה גמור".

קווין דוראנט: "זה פאקינג מגוחך"

* הצגה התקפית מופלאה היתה גם ב-TD גארדן של בוסטון, שם הפגיז ג'ייסון טייטום 49 נקודות על הראש של מיאמי. זו הפעם השלישית העונה שהכוכב קולע 40 נקודות או יותר במשחק, והוא ממשיך להיראות כמו מועמד מוביל לתואר ה-MVP. טייטום, שדייק ב-15 מ-25 מהשדה ו-8 מ-12 מחוץ לקשת, הוסיף 11 ריבאונדים, הבטיח בסיום: "כבר קלעתי 50 נקודות כמה פעמים, עוד אעשה זאת שוב ביום מן הימים". הפעם הסלטיקס לא היו זקוקים לזה ממנו, עם ניצחון חמישי ברציפות ו-14 מ-15 משחקיהם האחרונים.

דוראנט החמיא גם לטייטום

* ללא ברנדון אינגרם וסי ג'יי מקולום, קיבלה ניו אורלינס הופעה נפלאה מזאיון וויליאמסון, שהפציץ שיא עונתי של 33 נקודות (12 מ-15 מהשדה) לצד 10 ריבאונדים, 4 חטיפות ושתי חסימות ב-108:126 על טורונטו. הוא השחקן השלישי בהיסטוריה שמעמיד מספרים כאלה, אחרי אמארה סטודמאייר ב-2008 ובן סימונס ב-2020. "אמרתי לו בחדר ההלבשה, הוא היה מפלצת הלילה", אמר המאמן ווילי גרין. "הוא סחב אותנו. הוא עושה את המהלך הנכון, פעם אחר פעם".

* הלייקרס התאוששו והביסו את פורטלנד 109:128. לברון ג'יימס (31 נקודות, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים) ואנתוני דייויס (27 ו-12 ריבאונדים) כרגיל הובילו, אך הכוכב המפתיע היה הפעם אוסטין ריבס, עם 22 נקודות. "הוא פשוט עושה מהלכים מנצחים, זה נראה כאילו הוא אף פעם לא טועה", החמיא לברון לשחקן השנה השנייה שכלל לא נבחר בדראפט. "הוא מאוד, מאוד חכם, ותמיד היה לי נוח לשחק עם שחקנים בעלי IQ גבוה".

* לפי דיווחים בארצות הברית, הלייקרס נוטה כרגע לשמור על ראסל ווסטברוק, ולבצע טריידים קטנים יותר עם חוזים צנועים יותר, כמו אלה של קנדריק נאן ופטריק בברלי. "5-10 המשחקים הקרובים יקבעו מה הם יעשו", חרץ כתב האתלטיק ג'ובן בוהה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי