"מסוגלים לנצח כל יריבה": חולון בעננים אחרי העלייה לפיינל אייט

שחקני הפועל חולון חוגגים | FIBA

הסגולים-צהובים חגגו הישג היסטורי בליגת האלופות של פיב"א. דדאס: "בתחילת העונה זה נראה ממש רחוק מאיתנו". פניני התרגש בשביל דה זאו, שקלע את סל הניצחון: "הוא חי כאן לבד, זה קשה לו מאוד"

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

ערב היסטורי רשמה אתמול (רביעי) הפועל חולון, שהמשיכה את מסע הקסם שלה בליגת האלופות של פיב"א עם ניצחון דרמטי ביותר לאחר הארכה, 79:81 על ברינדיזי האיטלקית שהעלה את הקבוצה של סטפאנוס דדאס לטורניר הפיינל אייט במפעל. האוהדים הסגולים, שחזרו רק לאחרונה ליציע, זכו לחגוג עם השחקנים את ההישג האדיר אחרי שמקסים דה זאו הכריע את המשחק עם סל ניצחון 0.3 שניות לסיום, מאסיסט של גיא פניני הבלתי נגמר.

"בתחילת העונה חזרתי לסגר בישראל, צפינו בטלוויזיה בפיינל אייט מאתונה ונראה כאילו הדבר הזה ממש רחוק מאיתנו", נזכר דדאס בהתרגשות בנקודה שבה הכל התחיל עבור חולון. "במהלך העונה צברנו ביטחון, בעיקר אחרי הניצחונות על א.א.ק אתונה, צמוקי מינסק ושולה והבנו שאנחנו מסוגלים לנצח כל יריבה. נתנו למכבי ת"א שני תארים במתנה ועכשיו אנחנו כבר יודעים שאנחנו מסוגלים לדברים טובים".

פניני, אחד שכבר הניף את גביע אירופה ורשם לא מעט הישגים בקריירה, תיאר את התחושות שהתעוררו אצלו בעקבות סל הניצחון: "צריך להבין מה עומד מאחורי כל שחקן. מקסים כאן בלי אשתו ושני הילדים שלו, שנשארו בסגר בבלגיה ולא יכולים להיכנס לארץ. הוא מאוד מתגעגע אליהם וזה קשה לו מאוד, היום, כאבא, אני מבין את זה. אני לא רואה את הילדים שלי שלושה ימים ונקרע, הוא חי כאן לבד וזה לא פשוט. אני מאושר בשבילו שהוא הצליח להעלות אותנו שלב".

פניני וחבריו חוגגים אחרי הסל המכריע | FIBA

דה זאו, הגיבור של הערב, דיבר בכנות בסיום: "אני לא טיפש ויודע שאני עובר תקופה קשה. לא מתחבא מאחורי זה. אבל כל עוד אנחנו מנצחים, למי אכפת? מי אני בכלל? אני מחטיא את כל זריקות העונשין והם ממשיכים לעודד אותי ולקרוא בשמי, זה דוחף אותי ואני רוצה להודות לאוהדים האלה", אמר הבלגי שסיים עם חמש נקודות בסך הכל ודייק רק פעם אחת מתוך שישה ניסיונות מהקו. "חשתי הקלה, כי זה כואב כשאתה משחק כך ולא מצליח לעזור לקבוצה שלך".

בחולון גם סיפרו על השניות שלפני המהלך המכריע. דדאס הודה: "לא ידענו מה נעשה. רק ביקשתי מפניני שיכניס את הכדור והוא מצא את מקס. בסוף, הניסיון קובע אם המאמן ייראה טוב או רע ועכשיו כולם אומרים שעשיתי מהלך גדול. רק החלטתי שהכדור יהיה אצל גיא. משם זה כבר בידי השחקנים". דה זאו הוסיף: "גיא הסתכל עליי והראה לי עם העיניים מה הוא מתכוון לעשות. הוא סימן לי לאן הוא רוצה שאלך ונתן לי מסירה מדהימה. זה לא ייאמן כמה הוא חכם. אין אדם שמח יותר ממני מהסל הזה".

דה זאו. קליעה של פעם בקריירה | FIBA
הישג היסטורי. שחקני הפועל חולון חוגגים | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי